Gå til innhold

En_mamma og andre som sliter med å bli røykfri

Anbefalte innlegg

Hvordan går det? Hvor langt har dere kommet?

Jeg er fortsatt røykfri på 3 måneden. En kveld for noen uker siden røyka jeg et par trekk/halv sigarett - jeg ble kvalm og det smakte helt phyton. Jeg hadde ingen problem med å holde meg unna røyk resten av kvelden.

Forrige helg_holdt jeg på_ å ta et par trekk - men jeg gjorde det ikke, takket være et par stykker som skulte olmt på meg :) Jeg prøvde også å mane frem hvordan den siste røyken smakte (de to trekkene da jeg var ute) - den metallignende søppelsmaken - og det virket.

Men hverdagene går veldig fint. Jeg kjenner røyksuget noen dager - andre dager merker jeg ingenting til det. Størst utfordring møter jeg i sosiale settinger, men det_har_gått over all forventning. Og tro meg - dere blir mindre fyllesyk hvis dere klarer å holde dere unna røyk :)

Lykke til. Jeg håper dere klarer det, for det_er_ deilig å være røykfri.

Fortsetter under...

Så flink du er Zirine. Beundrer alle som får det til:o)

Jeg har ikke vilje nok til å forsøke en gang, akkurat nå. Men kanskje en gang i framtiden*s*

Håper du fortsatt klarer å være røykfri.

Jeg var motivert, og Zyban hjalp meg gjennom de første 2 -3 ukene - resten klarte jeg selv. Jo, jeg er ganske stolt over å ha fått det til.

Det er vanskelig å se gevinsten av å slutte før man slutter, men jeg hoster iallefall ikke blod lengre, jeg har større overskudd, fikk plutselig bedre tid, jeg dufter deilig hele døgnet - og jeg "sparer" 2000 i måneden :)

Du klarer det du også hvis du bestemmer deg for det og ikke minst VIL det.

Jeg var motivert, og Zyban hjalp meg gjennom de første 2 -3 ukene - resten klarte jeg selv. Jo, jeg er ganske stolt over å ha fått det til.

Det er vanskelig å se gevinsten av å slutte før man slutter, men jeg hoster iallefall ikke blod lengre, jeg har større overskudd, fikk plutselig bedre tid, jeg dufter deilig hele døgnet - og jeg "sparer" 2000 i måneden :)

Du klarer det du også hvis du bestemmer deg for det og ikke minst VIL det.

Det er nok viljen det står på. Men hva er Zyban for noe? Du har for øvrig god grunn til å være stolt av deg selv.

Får du til å legge vekk pengene?

Det er nok viljen det står på. Men hva er Zyban for noe? Du har for øvrig god grunn til å være stolt av deg selv.

Får du til å legge vekk pengene?

Japp, jeg legger vekk pengene, men jeg har brukt av dem også :)

Zyban er egentlig antideprissiva med endel bivirkninger hvorav den ene er at du mister lysten på røyk. Den andre bivirkningen er at du mister apetitten (hurra). Tablettene er på resept - ergo du må til lege.

Jeg ble veldig deprimert - og sluttet derfor med Zyban etter 3 uker da jeg skjønte at det var tablettene som var årsaken. Men de hjalp meg gjennom den vanskeligste kneiken - røyk smakte rett og slett phy. Som sagt - det kan være noen ubehagelige bivirkninger, men trenger ikke. Personlig syntes jeg det var verd det - ulempen og bivirkningen ved å røyke vil uansett være større - og sannsynligvis bare øke ettersom årene går. Zyban slutter du med.

De som ikke merker noen bivirkninger i form av depresjon eller andre småting som er plagsomme, skal følge en 7 ukers opplegg med 2 tabl. pr. dag.

Jeg leste et sted at Zyban har en meget god effekt på alle som forsøker - også 1 år etter man har sluttet.

Annonse

"Får du til å legge vekk pengene?"

MUHAHAHAHA

Får hun det ikke til mener du? Hmmm det er jo en av grunnene til at jeg vurderer å slutte å røyke. Legge alle pengene i sparebøsse for så etter ett år eller to knekke den og reise for pengene*s*

Jada, jada, du er kjempeflink, standhaftig og alt det der :-) - men hvor mange kilo har du lagt på deg?....... jeg mener - er det vanskelig å ikke legge på seg.

Kunne godt tenke meg å kutte ut sigarettene jeg også , men jeg trives ikke med høyere vekt.

Jada, jada, du er kjempeflink, standhaftig og alt det der :-) - men hvor mange kilo har du lagt på deg?....... jeg mener - er det vanskelig å ikke legge på seg.

Kunne godt tenke meg å kutte ut sigarettene jeg også , men jeg trives ikke med høyere vekt.

Jeg har aldri eid en badevekt og har heller ingen planer om å gå til innkjøp av en.

Jeg bruker fortsatt de samme klærne, de strammer ikke mer enn jeg kan tåle - og jeg er fortsatt lekker på en god dag. Jeg vil aldri se bra ut på en dårlig dag, så_det_er ikke no å snakke om.

Alvorlig talt så har jeg kanskje lagt på meg et par kilo, men jeg holder på å forandre kostholdet. Kjapt går det ikke, men jeg har begynt å spise kli *fyfaen - det ekke mye godt* Det er bare å innse det naiv - det går faen meg ikke ann å leve på Troika uansett om man røyker eller ei.

Kostholdet skal forandres og jeg skal begynne å trimme - men en ting av gangen nå. Jeg håpte i det lengste på å øke sex frekvensen slik at det kunne komme inn i trimkategorien - vi får se hvor jeg havner :)

Zirine,

Så fint at noen spør. Takk :)

Det går dessverre litt dårlig for tiden. I påsken fikk vi barnefri. Venner - sol- utepils....og dessverre røyk. Denne gangen holdt det i 3.5 uker før det sprakk. Jeg er fortsatt fast bestemt på å klare det. Syns det var kjempedeilig mens det varte, men også *utrolig* vanskelig.

Mandag er neste D-dag.

Er det andre som har klart å slutte slik. At det gikk i flere etapper før de endelig lykkes? Eller at de røykfrie periodene ble lengre og lengre til de til slutt klarte det? Jeg syns de jeg leser om her har sluttet over natta og klart det på første forsøk?

Lykke til alle som strever. Noen andre som vil være med på mandag?

mvh,

Jeg har aldri eid en badevekt og har heller ingen planer om å gå til innkjøp av en.

Jeg bruker fortsatt de samme klærne, de strammer ikke mer enn jeg kan tåle - og jeg er fortsatt lekker på en god dag. Jeg vil aldri se bra ut på en dårlig dag, så_det_er ikke no å snakke om.

Alvorlig talt så har jeg kanskje lagt på meg et par kilo, men jeg holder på å forandre kostholdet. Kjapt går det ikke, men jeg har begynt å spise kli *fyfaen - det ekke mye godt* Det er bare å innse det naiv - det går faen meg ikke ann å leve på Troika uansett om man røyker eller ei.

Kostholdet skal forandres og jeg skal begynne å trimme - men en ting av gangen nå. Jeg håpte i det lengste på å øke sex frekvensen slik at det kunne komme inn i trimkategorien - vi får se hvor jeg havner :)

Zirine,

De ekstra kiloene kommer fordi røykere blir så dehydrerte. Det du har lagt på deg er væske kroppen trenger og det er derfor håret er penere og hyden har færre rynker, jeg ser det helt herfra. Nydelig!

mvh,

Annonse

Zirine,

De ekstra kiloene kommer fordi røykere blir så dehydrerte. Det du har lagt på deg er væske kroppen trenger og det er derfor håret er penere og hyden har færre rynker, jeg ser det helt herfra. Nydelig!

mvh,

Nei og nei og nei og nei FOR et fantastisk innlegg å ta med seg før sengetid. Takk :)

(og du trenger ikke å dokumentere :)

Ok, dette høres jo bra ut :-) Jeg har ikke vært på en badevekt o.l. på minst ti år jeg heller. Det er på sine klær og ved det blotte øye at man merker vektforandring.

Zirine,

mvh,

Zirine,

Dette VET jeg er sant, har nemlig observert det på meg selv og når jeg nå får bekreftet at det stemmer for deg også, da er det jo dokumentert da!

mvh,

Du er kjempeflink, Zirine :-) Skulle ønske jeg også kunne klare det. Jeg sprakk med bulder og brak sist jeg prøvde å slutte.

Problemet mitt er at jeg blir så rasende sinna. Og rett og slett deprimert. Jeg oppfører meg som en gærning for å si det rett ut. Og det verste er at jeg har _null_ kontroll over disse raseriutbruddene. Etterpå, når jeg har roet meg ned, føler jeg meg som verdens største tulling. Og så blir jeg deprimert fordi jeg ser hvordan jeg holder på. Da kan jeg få gråtetokter som varer i timesvis. Jeg kødder ikke!

Ikke bra. Det går hardt ut over de stakkars menneskene jeg har rundt meg til daglig. Jeg fikser det bare ikke! Huff.

Vet du om Zyban hjelper på den typen problemer? Jeg har lyst til å prøve i så fall. Røyksuget er ikke så ille synes jeg, men det andre er bare helt for jævlig.

Hilsen det håpløse(?) tilfellet

Du er kjempeflink, Zirine :-) Skulle ønske jeg også kunne klare det. Jeg sprakk med bulder og brak sist jeg prøvde å slutte.

Problemet mitt er at jeg blir så rasende sinna. Og rett og slett deprimert. Jeg oppfører meg som en gærning for å si det rett ut. Og det verste er at jeg har _null_ kontroll over disse raseriutbruddene. Etterpå, når jeg har roet meg ned, føler jeg meg som verdens største tulling. Og så blir jeg deprimert fordi jeg ser hvordan jeg holder på. Da kan jeg få gråtetokter som varer i timesvis. Jeg kødder ikke!

Ikke bra. Det går hardt ut over de stakkars menneskene jeg har rundt meg til daglig. Jeg fikser det bare ikke! Huff.

Vet du om Zyban hjelper på den typen problemer? Jeg har lyst til å prøve i så fall. Røyksuget er ikke så ille synes jeg, men det andre er bare helt for jævlig.

Tonie,

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg tror Zyban kan hjelpe deg fordi det minsker røyksuget, og har det ikke også en anti-depressiv effekt? Jeg forsøkte Zyban men ble dessverre syk av det.

Klart man blir aggressiv når man ikke lengre får nikotin og alle de andre giftene man er blitt så avhengig av. For egen del merker jeg også at røyken har så mange funksjoner i livet mitt at jeg blir helt trist av det. Regulering av følelser er en av dem. Er jeg glad, er jeg trist, er jeg sint, er jeg sliten, røyken er svaret uansett! Man må finne andre strategier tror jeg, og det er en utfordring. Hva skal jeg belønne meg med når jeg har jobbet godt? Hva skal jeg roe meg ned med når jeg er sint? Hva skal jeg trøste meg med når jeg er lei meg?

Jeg har sluttet i flere runder i en periode nå. Det har holdt noen uker. Sinnet og tristheten er verst de første dagene syns jeg. Etter en uke er det verste over.

mvh,

Tonie,

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg tror Zyban kan hjelpe deg fordi det minsker røyksuget, og har det ikke også en anti-depressiv effekt? Jeg forsøkte Zyban men ble dessverre syk av det.

Klart man blir aggressiv når man ikke lengre får nikotin og alle de andre giftene man er blitt så avhengig av. For egen del merker jeg også at røyken har så mange funksjoner i livet mitt at jeg blir helt trist av det. Regulering av følelser er en av dem. Er jeg glad, er jeg trist, er jeg sint, er jeg sliten, røyken er svaret uansett! Man må finne andre strategier tror jeg, og det er en utfordring. Hva skal jeg belønne meg med når jeg har jobbet godt? Hva skal jeg roe meg ned med når jeg er sint? Hva skal jeg trøste meg med når jeg er lei meg?

Jeg har sluttet i flere runder i en periode nå. Det har holdt noen uker. Sinnet og tristheten er verst de første dagene syns jeg. Etter en uke er det verste over.

mvh,

Njææ. Jeg ble deprimert av antidepressiva og har forstått at det ikke er så helt uvanlig - mange kan reagere sånn på akkurat den spesifikke typen antidepressiva. Men egentlig så har jeg ikke god peiling annet enn det jeg erfarte selv.

Men jeg tror du har rett i en ting - å ikke få røyk kan gjøre en rasende. Men herregud - hva har man dol for da? :)

Takk. Ja, jeg er litt stolt :)

Det jeg vet er at jeg ble deprimert av Zyban. Jeg satt å strikka 24 timer døgnet samtidig som jeg leste bøker og så i veggen - i 3 uker. Jeg tuta og gråt når toget gikk fra meg og fordi butikken var utsolgt for paprika. Men jeg var ikke så sint :) Jeg_har_vært sintere, for å si det sånn :)

Samboeren min kjente også depresjonstendenser av Zyban, men ikke så voldsomt som meg.Men uansett - sint har jeg aldri hørt noen har blitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...