Gå til innhold

Rar søvn antidepressiva

Anbefalte innlegg

Gjest 9fa56...84b

Har startet med antidepressiva for halvannen uke siden og bruker i tillegg quetiapin for søvn.

men nettene har blitt veldig slitsomme nå, våkner delvis/går i søvne og har følelse av forvirring og panikk av og til eller våkner med panikk, eller skrus helt av og blankes litt ut i søvnen eller drønner rart. Dette skjedde etter oppstart antidepressivs. 
Er dette bivirkning «søvnforstyrrelse» ? Og vil det gå over?

Anonymkode: 9fa56...84b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475231-rar-s%C3%B8vn-antidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen?

Det er sikkert en sjelden bivirkning. Det er første gang jeg hører noen gå i søvne pga AD. Jeg fikk livlige drømmer av de, men ikke søvngjengeri. Det fikk jeg derimot av stilnoct.

Anonymkode: e7e25...32a

• 2 uker senere...
1 hour ago, AnonymBruker said:

Får også voldsom panikk på natta- i søvne… utrolig ekkelt. Våkner ikke helt og er bare fullstendig forvirret.

det begynte etter jeg starta med medisin..

Det kan godt være ad-en, jeg fikk i hvert fall slike symptomer på Lamictal. Dog er ikke det en ad da, men det er jo stemningsstabeliserende. 

Anonymkode: 8828f...336

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan godt være ad-en, jeg fikk i hvert fall slike symptomer på Lamictal. Dog er ikke det en ad da, men det er jo stemningsstabeliserende. 

Men burde ikke det gå over isåfall? Eller er det en varig bivirkning?

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge hadde du det da? Er den medisinen også sånn som gir forverring  de første ukene?

Jeg hadde det noen uker, faren min fikk også samme bivirkning på den medisinen faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...