Gå til innhold

Andre land sin patriotisme

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Blir du glad av feks amerikansk kraftpatriotisme? Er 17 mai noe for utenlandske turister?

Personlig ble jeg litt brydd av amerikansk patriotisme da jeg fortsatt var på Facebook. Tror du gjester her synes norsk patriotisme er sjarmerende eller sjåvinistisk? Feks i langrennssirkuset?

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475246-andre-land-sin-patriotisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (7 minutter siden):

Blir du glad av feks amerikansk kraftpatriotisme? Er 17 mai noe for utenlandske turister?

Personlig ble jeg litt brydd av amerikansk patriotisme da jeg fortsatt var på Facebook. Tror du gjester her synes norsk patriotisme er sjarmerende eller sjåvinistisk? Feks i langrennssirkuset?

Jeg svarer vel egentlig ikke på spørsmålene dine, men det verste og det jeg blir mest brydd av er bergensere som reiser opp til «jeg tok min nystemte» og holder hånden på hjertet.  Jøie meg hvor pinlig jeg synes det er.

Jeg er skeptisk til patriotisme uansett hvem som bedriver det, men 4. juli i USA er en langt mer behagelig, morsom og avslappa dag enn 17. mai i Norge. Når jeg har vært i utlandet har jeg opplevd lite patriotisme på vegne av eget land. 

Worriesome Plenty 2

Jeg er selvfølgelig ikke mot patriotisme. Men synes det var kleint når ellers nøytrale grupper jeg var med i på Facebook plutselig postet amerikanske flagg med underskrift: dont like it, leave! Eller lignende. Gjerne etterfulgt av kraftpatriotiske gloser. På et papegøyeforum(!).

Så da lurte jeg på om utlendinger på besøk liker 17 de mai osv.

Jeg er lettet over at Plumbo ikke gikk til finalen i mgp med låta Ola Nordmann, for det har vel lite apell utover Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...