Gå til innhold

Hva i livet ditt ser du frem til og gleder deg til?

Anbefalte innlegg

Hva i livet ditt ser du frem til og gleder deg til? Alt er lov å svare, om det er første koppen om kaffe om morgenen, å gå tur med hunden, en serie du ser på, hver onsdag når du er på fotballtrening, å gå fjellturer osv.

For meg er det noe så enkelt som å begynne på en serie med ny sesong som jeg har sett frem til. Og når jeg holdt på med hest så var det å dra i stallen 🙂

Anonymkode: 0b305...fa2

Fortsetter under...

Jeg gleder meg til dette helvete light med å beregne og planlegge alt av areal og kvm til minihuset jeg skal bygge og innrede. De tusen tegningene jeg har tegnet har faktisk vært litt til hjelp, men ellers er de en ren vits når det blir alvor. Tall og beregninger er gøy i akkurat to døgn, og deretter blir jeg kvalm av det. Og materialer og hva som er lønnsomt. Så latterlig mye mer jobb enn jeg skjønte. Jeg var så dritt lei at jeg hadde lyst til å overlate alt til mer kompetente fagfolk, men skammen stoppet meg, så de har heller fått betalt for å svare på mine tåpelige spørsmål. Er sikker på at de har ledd seg ihjel noen ganger, men jeg har kastet stoltheten bort og nå er jeg straks i mål. Og ja, jeg er veldig fornøyd, men nå blir det en omstilling å ikke sitte og slite over slikt. Dette er selvfølgelig et luksusproblem i andres øyne, og det har jeg full forståelse for! Men med OCD og meningsløs perfeksjonisme, så er det faktisk sykt slitsomt. Likevel- jeg gjør det jo helt frivillig. 

Jeg ville bare få det ut! 

Jeg ser ellers fram til mye rart, også jul av alle ting. Jeg ser fram til den første snøen som daler ned under gatelyktene og gjør asfalten hvit 🙂 men jeg tenker ikke så veldig ofte så langt fram. Nå gleder jeg meg til kveldsmat 🙃

Akkurat nå umiddelbart så gleder jeg meg til å bli frisk så jeg kan begynne å gå turer og trene karate igjen.

Ellers så gleder jeg meg veldig til nye sesonger av enkelte TV-serier - Stranger Things, Handmaid's Tale, House of Dragons og Cobra Kai. Sistnevnte gleder jeg meg til som et barn til julaften.

Som du nevner aller først er det nettopp dagens første kaffe jeg ser fram til når jeg våkner. Setter meg da ut med kaffen og leser meg litt opp på nyheter, sjekker dol, fb, m.m med mobilen. 

Jeg kan glede meg over mye. Foruten det åpenbare at jeg bor i Norge og er utrolig heldig med det, gleder jeg meg litt over høsten faktisk, for jeg synes det er en fin tid. Jeg gleder meg over å høre fra ungene og at de tar seg en tur hjem av og til. Jeg gleder meg over venner jeg har som jeg både skriver med, snakker med, og treffer. 

Jeg gleder meg mest akkurat nå over at jeg er i en frisk periode mtp bipolaren min. 

Annonse

Jeg gleder meg veldig til neste års sommerferie! Og håper så inderlig at den utflukten jeg har lyst på i løpet av den turen blir noe av, det kreves et visst antall påmeldte før det blir noe av den så jeg krysser fingre og tær og alt jeg har! :D

Akkurat nå gleder jeg meg til neste gang min mann og jeg kan ha en helg eller helgedag bare oss to uten masse planer. Det har vært veldig hyggelig at så mye morsomt har skjedd de siste helgene, men jeg savner de lange helgemorgenene med bare oss to - etterfulgt av en lang og god skogstur. 

Akkurat i dag gleder jeg meg til korøvelse! Alltid fint å være sammen med de andre sangerne og bli inspirert og utfordret musikalsk av en rykende engasjert ung dirigent ❤️ Til våren skal vi til Tyskland med koret, og det blir veldig stas!

Av større ting fremover, gleder jeg meg til å følge de voksne barna mine på deres livsvalg. Kanskje blir det en gang barnebarn, men det er ikke noe jeg tenker særlig på nå.

Om 10-15 år skal jeg kanskje ikke jobbe lenger, og jeg ser frem til å kunne bestemme over tiden min selv, å reise når jeg vil det, å gå på tur i skogen og fjellet over flere dager når jeg vil det, å besøke venner eller familie over lengre tid når jeg ønsker det. 

Jeg gleder meg til øynene slutter å renne og svien blir borte.  Jeg var så uheldig å få virus i begge øynene etter operasjonen så alt blir mer tungvint.

Ellers gleder jeg til å dra i 9 års bursdag hos barnebarnet mitt om en måned og så å ha lang tid med dem til jul.

kupton skrev (43 minutter siden):

Aller mest til neste gang jeg skal treffe barnebarna. 
Deretter til neste trening eller stevne med skyttervenner. 
Til å gå på jobb. 
Til neste middagshvil. 
Til å høre på Beethoven eller Emmylou Harris

osv osv

Har du ingen kjæreste å glede deg over??

Anonymkode: 68fa6...afc

På kort sikt gleder jeg meg til jeg skal på jubileum sammen med masse artige folk i morgen kveld, og til vin og skravling med en venninne jeg ikke har sett på noen uker på lørdag. Jeg gleder meg også til å bli ferdig med et arbeidsstykke på hjemmebane i løpet av søndag som har hengt over meg noen uker.

På litt lengre sikt gleder jeg meg til jr kommer hjem om noen uker, og spesielt med middag med han og venner her hos meg. I år har jeg dessuten begynt å glede meg til jul allerede nå, selv om det er en lang høst med masse god høstmat før vi kommer dit.

Jeg gleder meg også til å treffe mamma neste helg, og gleder meg til å ferdigstille en stor oppgave på jobb sånn at jeg får begynt skikkelig på en oppgave jeg har skjøvet på men som det er viktig for meg å ferdigstille. Gleder meg også til en del skikkelig gode konserter jeg har billett til i løpet av høsten. 

Endret av Kayia

Annonse

-Jeg gleder meg alltid til vinteren. Bortsett fra når det er vinter så klart, da skulle jeg ønske tiden gikk litt saktere. Nå håper jeg ikke alt vannet går bort til regn, men at vi kan få masse snø i vinter. 

-Akkurat nå, med kaffekopp og laptop foran meg, gleder jeg meg til å se/høre om det har vært noen fremgang med en hund jeg hjelper. Min første (og eneste 🙈) kunde, som har time i dag 😊 

-Jeg ser fram til å få en ny valp en gang i fremtiden, mens jeg gleder meg over de to seniorene jeg allerede har. Akkurat det er litt sprøtt for han yngste er jo fortsatt "valpen" 🫢 Seniorvalp, kan man være det? 🤔🤣

-Jeg gleder meg over at den eldste hunden ser ut til å ha blitt mye bedre etter noen runder hos kiropraktor. Jeg gleder meg over at han har fått en enorm treningsmotivasjon. Jeg gleder meg ikke fullt så mye over at han har blitt mer engstelig/hysterisk, men da har vi ihvertfall noe å jobbe med. Jeg gleder meg over de små fremskrittene og prøver å ikke kverke meg selv i perioder hvor han blir verre. Vi jobber tross alt mot tiden. 

Jeg prøver generelt å glede meg til ganske hverdagslige ting og ikke se for mye framover. For helt ærlig, framtiden ser på ingen måte lys ut. 

Nicklusheletida

Akkurat nå gleder jeg meg mest til å ha helga alene på hytta sammen med kun kjæresten.

Vi har hatt besøk på hytta. Jeg gledet meg til å få besøk og det har vært hyggelig også. Men jeg må si at det var fint når besøket vårt dro også, hvis sånt er lov å si :) Det er litt utfordrende med besøk av en person som med 100% sikkerhet skulle ha hatt en diagnose. Når det er overaktivitet i hjernen og man finner kun kompliserte, helt fullstendige usannsynlige forklaringer på ting det kun finnes enkle svar på. Man ikke kan få svart annet enn ja og ha for å prøve å unngå å havne i en meningsløs diskusjon hvor all galskapen får utfolde seg fritt, så ja det er litt deilig å få fri fra denne galskapen. Det var slitsomt å måtte høre på så mye tull, men sikkert enda mer slitsomt for vedkommende selv og ha så mye rart som surrer og går i hodet hele tiden. 

Vi fant ut at yatzy var en fin måte å avlede på. 

Ellers gleder jeg meg til mye og mine gleder har blitt enklere, jo eldre jeg har blitt. 

Nicklusheletida
kupton skrev (På 28.9.2023 den 18.04):

Til å gå på jobb. 
Til neste middagshvil. 

osv osv

Jeg svarte at mine gleder blir enklere jo eldre jeg blir, men hvor gammel er man sånn ca når man begynner å glede seg til neste middagshvil ? 😃

kupton skrev (På 28.9.2023 den 18.04):

Til å gå på jobb. 
Til neste middagshvil. 

osv osv

Å Emmylou Harris er det lenge siden jeg har hørt på. Nå gleder jeg meg til i morgen for da skal jeg lytte til henne🎶

Jeg gleder meg til noen dagers høstferie på Vestlandet,  vi reiser i morgen. Sønnen skal også komme dit, blir fint å se ham igjen etter 5-6 uker hvor han har vært rundt forbi på reise.

Svigermor har vært dårlig de siste ukene, så vi skal hjelpe henne med diverse praktiske ting. Så må vi nok få på plass hjemmehjelp. Hun har ikke villet ha det før, men nå er det nødvendig. Så det blir nok en litt annerledes høstferie denne gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...