Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan jeg ha hidradenitt?

Jeg er en mannlig student på 27 år, 188cm/73 kg, med god helse. Har i ca en uke hatt små smertefulle kuler i den ene armhulen - det var først én, men er nå tre.

Leser hos Doktoronline at hidradenitt er uvanlig hos mennesker som ikke er overvektige, og at hos menn er det mer vanlig i lysken - kan det derfor være noe annet som plager meg?

Jeg er allergisk mot burot og hund/katt, og har tidligere vært operert for hyperthyreose (for 6 år siden), som jeg nå er symptomfri for. Mener selv at jeg har et svært godt kosthold og svært god personlig hygiene.

Bør jeg kontakte min lege?

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47535-student/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Forstørrede lymfeknyter kan være symptom på flere ting. Ganske ofte finner man ingen årsak ti forbigående forstørrelser. Det kan være lokale små infeksjoner som knapt nok blir registrert. Men på den andre siden er det vanskelig å underslo at de forekommer også ved alvorlige sykdommer. Jeg vil anbefale at hvis ikke de går over i løpet av noen uker så går du til en lege og spør han/henne. Det er ikke greit å gå rundt og å være bekymret.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47535-student/#findComment-181394
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...