Gå til innhold

Hvor mye utbytte har du av samtaleterapi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen dager er jeg veldig lei meg etter terapien og andre dager lettere.

Anonymkode: 9c4d4...f07

Jeg håper du ikke tror at en terapitime er som en tablett smertestillende mot smerter.

En terapitime er vanligvis for å utvikle deg til i stadig større grad å klare deg selv, mestre hverdagen og selv skaffe deg det du trenger. Kort sagt modning og utvikling, På den veien kan det godt være at en må gå gjennom ting som gjør en mørkere til sinns en periode.

kupton skrev (7 minutter siden):

Jeg håper du ikke tror at en terapitime er som en tablett smertestillende mot smerter.

En terapitime er vanligvis for å utvikle deg til i stadig større grad å klare deg selv, mestre hverdagen og selv skaffe deg det du trenger. Kort sagt modning og utvikling, På den veien kan det godt være at en må gå gjennom ting som gjør en mørkere til sinns en periode.

Nei, det tror jeg ikke i det hele tatt. Jeg får det stort sett verre etter de fleste timer. Var i terapi på mandag og er veldig langt nede nå. Kjenner på at terapien er nok en "ting" jeg ikke mestrer. Kjenner meg mislykket.

Hi

kupton skrev (1 time siden):

Hvor i all verden leser du det?????

Anonymkode: a5d45...967

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke i det hele tatt. Jeg får det stort sett verre etter de fleste timer. Var i terapi på mandag og er veldig langt nede nå. Kjenner på at terapien er nok en "ting" jeg ikke mestrer. Kjenner meg mislykket.

Hi

Poenget er vel at du ikke er mislykket fordi du synes du har det dårlig etter terapitimer. Tvert om, så kan det være et tegn på at du bruker timene godt. 

Annonse

frosken skrev (17 minutter siden):

Poenget er vel at du ikke er mislykket fordi du synes du har det dårlig etter terapitimer. Tvert om, så kan det være et tegn på at du bruker timene godt. 

Det hadde vært fint om det var sannheten. Jeg synes det er så vanskelig å utrykke seg i timene! Jeg "kommer ikke på" det som hadde vært godt å få frem men kommer liksom på det først når jeg kommer hjem.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hadde vært fint om det var sannheten. Jeg synes det er så vanskelig å utrykke seg i timene! Jeg "kommer ikke på" det som hadde vært godt å få frem men kommer liksom på det først når jeg kommer hjem.

Ja, men da setter jo timene i gang prosesser i deg. Kanskje du kan ha nytte av å bruke et notatbok, hvor du skriver ned det du blir opptatt av i etterkant av timene. 

Jeg har hatt 4 terapeuter opp i gjennom, og alt bunner i om du har «kjemi» med terapeuten din eller ikke. Du skal jo få noe igjen for å bruke både tid og penger der, og om du blir dårligere over tid av å gå i terapien,  så har du kanskje feil terapeut eller terapiform? . Alle terapeuter er jo krystallklare på at akkurat deres terapiform er den med mest effekt, uten at det nødvendigvis finnes nok dokumentasjon/forskning for det. 

Anonymkode: fe269...1ec

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har hatt 4 terapeuter opp i gjennom, og alt bunner i om du har «kjemi» med terapeuten din eller ikke. Du skal jo få noe igjen for å bruke både tid og penger der, og om du blir dårligere over tid av å gå i terapien,  så har du kanskje feil terapeut eller terapiform? . Alle terapeuter er jo krystallklare på at akkurat deres terapiform er den med mest effekt, uten at det nødvendigvis finnes nok dokumentasjon/forskning for det. 

Anonymkode: fe269...1ec

Terapeuten er meget dyktig og empatisk. Jeg bare finner ikke helt terapi- formen. Vurderer å slutte, men jeg er litt dårlig så det er nok ikke det klokeste...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...