Gå til innhold

@kupton. Hva brukes egentlig Abilify mot/for?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter skrev (5 minutter siden):

Den heter bipolar lidelse type to. Hva er problemet? 

Fordi det er mye enklere og bedre å skrive bipolar 2 eller bipolar 1. Å bare skrive bipolar lidelse sier ikke så mye da 1 og 2 er helt forskjellig. 

Anonymkode: 2011e...901

Glitter skrev (54 minutter siden):

Jeg får den mot bipolar lidelse. 

Riktig. Det tror jeg at jeg også gjør. Men nøyaktig for hva i lidelsen lurer jeg på? Depresjon, angst, tankekjør, psykotiske symptomer? Om du vet da..går du på høyeste dose?

Anonymkode: af65c...2e6

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Riktig. Det tror jeg at jeg også gjør. Men nøyaktig for hva i lidelsen lurer jeg på? Depresjon, angst, tankekjør, psykotiske symptomer? Om du vet da..går du på høyeste dose?

Bruker også abilify (har BP1) og har vel fått beskjed om at den er stemningsstabiliserende og verner mot psykose.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Fikk den da jeg var hypoman også ble den bare stående. Tror egentlig ikke jeg trenger den, men jeg er litt dårlig nå så de vil ikke seponere noe. 

Glitter skrev (20 minutter siden):

Fikk den da jeg var hypoman også ble den bare stående. Tror egentlig ikke jeg trenger den, men jeg er litt dårlig nå så de vil ikke seponere noe. 

Står du høyeste dose? Kan ikke spørre om nøyaktig dose men..

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Står du høyeste dose? Kan ikke spørre om nøyaktig dose men..

Nei. Men hadde jeg svart ja så hadde jeg jo på en måte oppgitt dose. Vet ikke om "jeg går på høyeste dose" er akseptabelt. 

Uansett jeg gjør ikke det. 

Glitter skrev (6 minutter siden):

Nei. Men hadde jeg svart ja så hadde jeg jo på en måte oppgitt dose. Vet ikke om "jeg går på høyeste dose" er akseptabelt. 

Uansett jeg gjør ikke det. 

Hehe...dumt spørsmål av meg! Uansett kan man ikke vite hva høyeste dose er fordi man kan jo legge sammen høyeste dose /mg pluss høyeste dose mg.

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi det er mye enklere og bedre å skrive bipolar 2 eller bipolar 1. Å bare skrive bipolar lidelse sier ikke så mye da 1 og 2 er helt forskjellig. 

Anonymkode: 2011e...901

Bipolar type 1 og 2 er ikke «helt forskjellig». Bipolar lidelse er navnet på sykdommen, litt rart å henge seg opp i at noen nevner sykdommen med sykdommens navn. Du kan forkorte om du vil men neppe få nye venner av å være kjip mot dem som skriver sykdommens fulle navn med to ord (altså hverken slitsomt å skrive eller lese) 

Anonymkode: 50471...0ad

kupton skrev (20 minutter siden):

Opprinnelig var den laget for schizofreni/psykoser. Så er bruken etter hvert utvidet og den brukes nå av mange med bipolar lidelse - både type 1 og type 2.

Brukes da mot hva? Depresjoner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...