Gå til innhold

Angst og blodfortynnende

Anbefalte innlegg

Har i den senere tid hatt mye angst og blodtrykket er blitt målt forskjellige ganger der jeg selv har følt meg avslappet, allikevel er det for høyt. Vurderes nå om jeg skal settes på medisiner. Er det vanlig når man har angst å få blodfortynnende.
Ble tatt en langtidsmåling for ca. Eett år siden og da var det ok. 

Anonymkode: dbaa0...03c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/475479-angst-og-blodfortynnende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (6 minutter siden):

Det er vel blodtrykkssenkende og ikke blodfortynnende i såfall?

Angst fører ofte til falskt forhøyede målinger. Jeg ville tatt ny døgnmåling og konkludert etter det.

Fikk inntrykk at hvis det var forhøyet på mandag så skulle jeg starte på medisiner. Kan kanskje forklare hvorfor jeg har så høy hvilepuls og svetter mye.

Worriesome Plenty 2

Jeg har eget apparat jeg måler med, fordi jeg får tilløp til panikk når jeg måler hos legen. Jeg får bra målinger da. Men jeg var til stresstest hos hjertespesialist og hadde skyhøyt under stresstesten en del skyltes jo sikkert angst, men jeg ble satt på ramipril funker bra det, med ingen bivirkninger.

Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Jeg har eget apparat jeg måler med, fordi jeg får tilløp til panikk når jeg måler hos legen. Jeg får bra målinger da. Men jeg var til stresstest hos hjertespesialist og hadde skyhøyt under stresstesten en del skyltes jo sikkert angst, men jeg ble satt på ramipril funker bra det, med ingen bivirkninger.

Har apparat selv, får finne det fram og sjekke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...