Gå til innhold

Psykolog sa til meg at hun ville vært venn med med meg

Anbefalte innlegg

I timen denne uken sa psykologen til meg at hun ville vært venn med meg. Jeg ble veldig glad for å høre dette, men når jeg fortalte moren min om det så sa hun at hun synes det var rart sagt - var det?

Anonymkode: cf667...0ae

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på konteksten det ble sagt i. Men da gjør du vel et sympatisk inntrykk.

Anonymkode: 04381...d5c

Vi snakket om det å få nye venner og at det er vanskelig for meg. Så sa hun noe sånt at jeg bare måtte fortsette å prøve, og at hun ville vært venn med meg, og at vi kanskje kunne få ett vennskap etter at vi avslutter behandling neste år.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi snakket om det å få nye venner og at det er vanskelig for meg. Så sa hun noe sånt at jeg bare måtte fortsette å prøve, og at hun ville vært venn med meg, og at vi kanskje kunne få ett vennskap etter at vi avslutter behandling neste år.

Da synes jeg ikke det var rart hun sa det 🙂

Annonse

10 minutes ago, AnonymBruker said:

Det var ikke rart sagt. Men helt seriøst ,dere over,synes dere ikke det er spesielt at en profesjonell part initerer til vennskap etter endt behandling? @kupton

Anonymkode: aec7c...065

Det var sikkert hyggelig ment, som du sier, men ja, føler det kan bli litt krasj iforhold til videre behandling..

Anonymkode: 87002...22b

Vel, hvis man er på samme alder så kan man vel kanskje bli venner etter endt behandling hvis det ikke påvirker behandlingen noe andre steder. Jeg er 30 og har aldri møtt noen behandlere på min alder, eller kun èn dame som var 2 år eldre enn meg.

Jeg har opplevd det samme, at en psykolog sa at hun ville vært venn med meg, men da i forbindelse med at jeg sa jeg mislikte meg selv og at jeg ikke fortjente å ha venner.(var deprimert)Vet ikke om det er helt vanlig å tilby vennskap etter behandling... syns det høres litt uproft ut, men ja. Det var uansett fint sagt at hun ville vært venn med deg og det betyr jo at du gjør et veldig godt inntrykk på henne og nok har veldig gode egenskaper. 

Anonymkode: 60482...80d

Det dukker opp tråder om vennskap mellom behandlere og pasienter med jevme mellomrom her, og det er behandler som tar imtiativ. Er det et strekt ønske hos noen som lager disse trådene,  eller er det så mange uproffe behandlere rundt om? 

Anonymkode: ece8f...b30

Heyou skrev (6 timer siden):

Jeg syntes det var kjempe vanskelig å gi slipp på min første behandler. Jeg hadde et veldig ønske om vennskap etter behandlingen der opphørte. Behandler la til grunn etiske retningslinjer for at det ikke var aktuelt. 

Hvordan kjennes ser nå i ettertid? Savner du henne?

Anonymkode: aec7c...065

Annonse

Tenk også på en annen ting. Det virker som om du er kvinne og hun er jo kvinne, men hva om det hadde vært en mann? Eller en kvinne som sa det til en mann. Da hadde det sannsynligvis føltes veldig feil, så hvorfor skal dette være mer riktig?

Anonymkode: 87002...22b

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så sa hun noe sånt at jeg bare måtte fortsette å prøve, og at hun ville vært venn med meg,

Helt greit å si.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

og at vi kanskje kunne få ett vennskap etter at vi avslutter behandling neste år.

Veldig rart å si.

Det er min personlige mening.  

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det dukker opp tråder om vennskap mellom behandlere og pasienter med jevme mellomrom her, og det er behandler som tar imtiativ. Er det et strekt ønske hos noen som lager disse trådene,  eller er det så mange uproffe behandlere rundt om? 

Anonymkode: ece8f...b30

Har aldri hatt en behandler som har villet vært venn med meg, men ja, har på andre områder hatt en skikkelig uproff  behandler.  Så ja, de finnes.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I timen denne uken sa psykologen til meg at hun ville vært venn med meg. Jeg ble veldig glad for å høre dette, men når jeg fortalte moren min om det så sa hun at hun synes det var rart sagt - var det?

Dette sa hun til deg for at hun ville gi deg en bekreftelse på at du var en person som kan få deg venner. Det er ikke sikkert at hun mente det bokstavelig.

Noen mennesker har ulike trekk ved seg som tilsier at de ikke så lett kan få seg venner. Hun vill gi deg en bekreftelse på at du ikke har sånne trekk.  

Stormwind skrev (6 minutter siden):

Dette sa hun til deg for at hun ville gi deg en bekreftelse på at du var en person som kan få deg venner. Det er ikke sikkert at hun mente det bokstavelig

Jeg hadde akkurat samme tanker som deg 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...