Gå til innhold

Hadde du slettet et søsken på fb..

Anbefalte innlegg

Hvis hen avviste deg i ett og alt på fb, også din fine bursdagshilsen til hen (i tillegg til at du ikke får noen bursdagshilsen fra hen)? 

Jeg har ingen kontakt med hen lenger. Har ikke snakket med hen etter vår forelders begravelse for flere år siden. Sletter jeg hen på fb er det å avslutte all kontakt vi har (og som vi altså ikke har). Da avviser jeg hen. 

Ps. Hen er ikke sånn mot resten av familien, og jeg vet med 100 % sikkerhet at jeg ikke har gjort hen noe. Det er også veldig sårt for meg, jeg savner hen jo, men jeg får ikke gjort noe med det siden hen bare avviser meg. 

Anonymkode: 56490...566

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis hen avviste deg i ett og alt på fb, også din fine bursdagshilsen til hen (i tillegg til at du ikke får noen bursdagshilsen fra hen)? 

Jeg har ingen kontakt med hen lenger. Har ikke snakket med hen etter vår forelders begravelse for flere år siden. Sletter jeg hen på fb er det å avslutte all kontakt vi har (og som vi altså ikke har). Da avviser jeg hen. 

Ps. Hen er ikke sånn mot resten av familien, og jeg vet med 100 % sikkerhet at jeg ikke har gjort hen noe. Det er også veldig sårt for meg, jeg savner hen jo, men jeg får ikke gjort noe med det siden hen bare avviser meg. 

Da ville jeg bare ha slettet. 

Anonymkode: a5b88...64a

Slett. Om bare for å få personen ut av livet og tankene dine slik at du ikke plager deg selv mer enn du trenger med det. Jeg håper du har noen andre fine mennesker i livet ditt du heller kan fokusere på. 

Anonymkode: 27410...e5b

frosken skrev (11 timer siden):

Du kan godt slette ham hvis du ønsker det. Men vedkommende er neppe opptatt av om du sletter ham eller ikke, så hvis du gjennom slettingen prøver å få gitt ham en tilbakemelding, så tror jeg ikke det fungerer. 

Det er ikke for å gi henne en tilbakemelding. Det er fordi det er så sårt for meg å få opp alle varslene om at hen liker eller kommenterer andres innlegg. Jeg føler meg jo avvist og at jef ikke betyr noe for hen når jeg ser alt dette. 

Annonse

Jeg tror mange som kutter all forbindelse og kontakt med familiemedlemmer, har et ønske om å endelig bli sett eller savnet, men så er det ingen som uttrykker det. Og så gjør de ting enda verre for seg selv, fordi det er veldig vanskelig om ikke umulig, å komme tikbake uten oppfordring eller uttrykt ønske  fra noen.

Det er ihvertfall ikke lurt å gjøre ddt mems du fremdeles kjenner på såre følelser. Vent til du kan tenke mer rasjonelt over dette med pluss og minus-sider. 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg tror mange som kutter all forbindelse og kontakt med familiemedlemmer, har et ønske om å endelig bli sett eller savnet, men så er det ingen som uttrykker det. Og så gjør de ting enda verre for seg selv, fordi det er veldig vanskelig om ikke umulig, å komme tikbake uten oppfordring eller uttrykt ønske  fra noen.

Det er ihvertfall ikke lurt å gjøre ddt mems du fremdeles kjenner på såre følelser. Vent til du kan tenke mer rasjonelt over dette med pluss og minus-sider. 

Jeg har tenkt på det i nesten hele år 🙈

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Redd for å brenne den siste broen.. 

Ok. Men det er jo innstillinger på FB også, som gjør at ditt søsken sine innlegg blir sljult. Du kan jo starte der, og så ser du om det blir en lettelse med tiden? 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Ok. Men det er jo innstillinger på FB også, som gjør at ditt søsken sine innlegg blir sljult. Du kan jo starte der, og så ser du om det blir en lettelse med tiden? 

Da har jeg trykket på «begrens innlegg osv», så får jeg se om det hjelper. Takk, Kashmir :) 

Annonse

Før sletting ville jeg skrevet melding på Messenger og uttrykt at du gjerne vil beholde relasjon og reparere det som gjør at hun ikke forholder seg til deg. Gjøre det tydelig at du er villig og klar. Sånn at en eventuell avvising av det gjør det tydelig at det er på hennes kappe at relasjonen ikke gjenopptas og ikke din. Om det skjer kan du vurdere å slette, da har du prøvd alt

Anonymkode: ac7a5...b9b

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det ingen grunn til at han oppfører seg sånn?

Anonymkode: 13c5d...bb0

Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i hvordan det er å ha et slikt form for ikke-forhold til et søsken. Men jeg er uansett litt skeptisk til at man sletter eller blokkerer folk på FB, med mindre det er for å beskytte seg selv. Hvis beveggrunnen er mest for å gjøre et poeng over for vedkommende, eller hevne seg, eller et ønske om oppmerksomhet el lign er det bare dumt. Sannsynligheten er da stor for at det er den som sletter/blokkerer som lider mest, og at den andre parten er nokså likegyldig til det. Hvis man klarer å være «the bigger person» (og altså ikke behov for selvbeskyttelse), tror jeg det er bedre å leve med i lengden. Sånn sett tenker jeg at det er lurt at du heller skjuler, slik du nå har gjort, istf å slette. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...