AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Har brukt seroquel en stund for å få sove. Sovner av de, men føler meg generelt veldig dårlig- helt vakum i hodet og sover utrolig rart nå. Har sterk depresjon (med sterk angst og uro) og skal behandles for det, og mange av symptomene mine kan også helt klar skyldes depresjonen. men lurer på om noen har erfaringer med slike type bivirkninger av seroquel brukt for søvn over lengre tid- om det kan vøre sannsynlig at den faktisk forverrer det hele og gir denne følelsen i hodet- er ikke klar i det hele tatt. Snakk om dose helt oppunder grensa for de dosene man bruker for søvn. Hvordan erfaringer har dere da med andre medisiner for å få sovet og slappet av i hodet- som feks imovane, sobril eller remeron? Kan man slå to fluer i en smekk med remeron, eller er den dårlig for angst og uro preget depresjon? Eller kan man evt kombinere imovane/sobril med dette eller annet? Liker ikke tanken på å være så medisinert spesielt når hodet i utgangspunktet ikke fungerer, men skjønner at det må til, så tenkte være litt forberedt før legetimen. Når man vil ha bedre funksjon i hodet er det ikke da dumt å bruke masse medisiner som svekker dette enda mer? Eller vil det tvert om klarne opp hodet? Anonymkode: c103c...ec6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475628-medisin-for-%C3%A5-soveroe-ned/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Ble aldri trett av remeron, jeg ble hyperaktiv. Imovane er kun innsovningstablett, fungerer kun hvis jeg ikke har tankekjør. Stilnoct fungerer ikke i heletatt.. Apodorm hjelper ingenting. Sobril må jeg opp i mer enn anbefalt dose og det er ikkeaktuelt å ta mer en max gang pr 14 dag grunnet det er en medisin som er viktig skal virke. Men er vel antidepressiva du trenger høres det ut som og da er vel remeron en av de som gjør e trøtt. Men er egentlig helt uten mening dette jeg skriver. For disse medisinene fungerer på mange og på forskjellige måter. Alle reagerer forskjellig på medisiner. Anonymkode: e871d...146 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475628-medisin-for-%C3%A5-soveroe-ned/#findComment-4212467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble aldri trett av remeron, jeg ble hyperaktiv. Imovane er kun innsovningstablett, fungerer kun hvis jeg ikke har tankekjør. Stilnoct fungerer ikke i heletatt.. Apodorm hjelper ingenting. Sobril må jeg opp i mer enn anbefalt dose og det er ikkeaktuelt å ta mer en max gang pr 14 dag grunnet det er en medisin som er viktig skal virke. Men er vel antidepressiva du trenger høres det ut som og da er vel remeron en av de som gjør e trøtt. Men er egentlig helt uten mening dette jeg skriver. For disse medisinene fungerer på mange og på forskjellige måter. Alle reagerer forskjellig på medisiner. Anonymkode: e871d...146 Ok takk😊 er hyperaktiv/angst preget også så derfor de foreslår remeron som antidepressiva fordi den demper. Og fordi jeg trenger å sove. Så ble jo litt skremt av å høre at msn blir hyperaktiv av den. Legene sier motsatt Anonymkode: c103c...ec6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475628-medisin-for-%C3%A5-soveroe-ned/#findComment-4212479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ok takk😊 er hyperaktiv/angst preget også så derfor de foreslår remeron som antidepressiva fordi den demper. Og fordi jeg trenger å sove. Så ble jo litt skremt av å høre at msn blir hyperaktiv av den. Legene sier motsatt Anonymkode: c103c...ec6 Jeg er bipolar, slike medisiner kan da gi mani. Hvordan en medisin virker vet du ikke før du har prøvd den. Anonymkode: e871d...146 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475628-medisin-for-%C3%A5-soveroe-ned/#findComment-4212486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er bipolar, slike medisiner kan da gi mani. Hvordan en medisin virker vet du ikke før du har prøvd den. Anonymkode: e871d...146 Ble ekstremt urolig og rastløs av en ssri, så derfor jeg er redd. Men vet ikke om det var mani. Men de anbefaler remeron da så.. håper på å bli roa ned.. hvordan behandles angst og uro hos bipolare da egentlig? Anonymkode: c103c...ec6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475628-medisin-for-%C3%A5-soveroe-ned/#findComment-4212489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble ekstremt urolig og rastløs av en ssri, så derfor jeg er redd. Men vet ikke om det var mani. Men de anbefaler remeron da så.. håper på å bli roa ned.. hvordan behandles angst og uro hos bipolare da egentlig? Anonymkode: c103c...ec6 Jeg bruker lamictal, abilify hver dag, og sobril når jeg må roes ned, eller får å sove for å ikke bli hypoman. Men er heller rastløs og urolig lenge før jeg tar det. Er så viktig sobrilen virker når den må. Og det er når rastløshet går over i hypomani. Men er mange fine medisiner som virker beroligende og angstdempende. Buspirone, atarax og alimemazin er tre. Usikker på buspirone, men atarax og alimemazin brukes som søvnpreperater. Jeg er veldig vanskelig å medisinere, ting virker rett og slett lite. Men tror nok det er sjeldenhetene. Men slike ting som imovane og sobril skal brukes i veldig kort tid, så bedre og prøve andre ting man kan gå på over tid først. Anonymkode: e871d...146 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475628-medisin-for-%C3%A5-soveroe-ned/#findComment-4212491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bruker lamictal, abilify hver dag, og sobril når jeg må roes ned, eller får å sove for å ikke bli hypoman. Men er heller rastløs og urolig lenge før jeg tar det. Er så viktig sobrilen virker når den må. Og det er når rastløshet går over i hypomani. Men er mange fine medisiner som virker beroligende og angstdempende. Buspirone, atarax og alimemazin er tre. Usikker på buspirone, men atarax og alimemazin brukes som søvnpreperater. Jeg er veldig vanskelig å medisinere, ting virker rett og slett lite. Men tror nok det er sjeldenhetene. Men slike ting som imovane og sobril skal brukes i veldig kort tid, så bedre og prøve andre ting man kan gå på over tid først. Anonymkode: e871d...146 Ja vil jo helst unngå det. Får håpe remeron fungerer på meg Anonymkode: c103c...ec6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475628-medisin-for-%C3%A5-soveroe-ned/#findComment-4212492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.