Gå til innhold

Kjærlighetssorgen min begynner å gå over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tipper det er sånn 20 % igjen av den. En god stund allerede har jeg kunnet høre på musikk uten å ha lengselstanker om han. Jeg er så lett bevegelig når det kommer til musikk. Har grått mange tårer ned i puta om kvelden og i bilen (bilradio) om dagen. 

Det har tatt meg 5 år å komme så langt som nå. Det rare er at vi aldri har vært i noe forhold. Har bare vært avstandsforelsket og lengtende. 

Nlen som har hatt det på samme måten? 

Anonymkode: af19a...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Ja. Turte aldri å ta steget med de jeg ble forelsket i. Eneste er eksen, som jeg hadde avstandsforhold til i 2 år før vi ble enige om at dette ikke var noe ekte forhold. 
Det som skjedde var at jeg aldri fant ut av det, derfor lager vi oss heller en ide i hodet om hvordan personen er og lever med en uekte versjon av vedkommende og følelsene forblir fordi du holder på noe du lager selv. Mulig det samme ville skjedd med eksen om jeg ikke turte å prøve, men siden jeg fant ut at han ikke var så riktig likevel. 
 

Forelskelse er en psykose. Den blir bare ikke sett på som de andre psykosene (sykdommene) fordi den er så vanlig og naturlig. Kanskje en «godartet» psykose. Men bra at du kommer deg ut av denne psykosen.

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (8 timer siden):

Ja. Turte aldri å ta steget med de jeg ble forelsket i. Eneste er eksen, som jeg hadde avstandsforhold til i 2 år før vi ble enige om at dette ikke var noe ekte forhold. 
Det som skjedde var at jeg aldri fant ut av det, derfor lager vi oss heller en ide i hodet om hvordan personen er og lever med en uekte versjon av vedkommende og følelsene forblir fordi du holder på noe du lager selv. Mulig det samme ville skjedd med eksen om jeg ikke turte å prøve, men siden jeg fant ut at han ikke var så riktig likevel. 
 

Forelskelse er en psykose. Den blir bare ikke sett på som de andre psykosene (sykdommene) fordi den er så vanlig og naturlig. Kanskje en «godartet» psykose. Men bra at du kommer deg ut av denne psykosen.

Vet ikke om det er psykose akkurat, men godt å se at andre også har hatt det slik. Jeg ble forelsket i han på videregående, aldri hatt noe forhold, turde knapt å snakke med han. Han bor også i nærheten av der jeg bor, så ser han ofte. Sier hei og sånt, men det er alt. Har vært veldig vondt, men nå ser det ut til å slippe taket. 

Anonymkode: af19a...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet ikke om det er psykose akkurat, men godt å se at andre også har hatt det slik. Jeg ble forelsket i han på videregående, aldri hatt noe forhold, turde knapt å snakke med han. Han bor også i nærheten av der jeg bor, så ser han ofte. Sier hei og sånt, men det er alt. Har vært veldig vondt, men nå ser det ut til å slippe taket. 

Anonymkode: af19a...7c9

Så du er ganske ung? 23 eller noe sånt? Når man er veldig ung kan også forelskelse kjennes veldig sterkt. Til du har vært det mange ganger og lærer at det er mulig å gå videre :) 

Jo det er psykose. Bare å Google. Men det er ikke en syk psykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (4 timer siden):

Så du er ganske ung? 23 eller noe sånt? Når man er veldig ung kan også forelskelse kjennes veldig sterkt. Til du har vært det mange ganger og lærer at det er mulig å gå videre :) 

Jo det er psykose. Bare å Google. Men det er ikke en syk psykose.

24 ish :)

 

Anonymkode: af19a...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag snakket vi faktisk sammen. Vi traff hverandre tilfeldig til morgenen i dag. Han spurte hvordan det gikk og jeg spurte hvordan det gikk med han. Vi har jo begge blitt voksne nå. Så pratet vi rundt det et par minutter og ønsket hverandre en god dag. Men jeg kjenner at jeg ikke er betatt av han lenger, og det var en god følelse. Nå kan jeg anse meg som ferdig med han følelsesmessig. 

Anonymkode: af19a...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...