Gå til innhold

Roaccutane

Anbefalte innlegg

Gjest Brutta

Hei,

Jeg har vart plaget av mer eller mindre kviser siden pubertheten. Brukte Diane en stund, men kvisene kom tilbake etter at jeg sluttet med dem. Kan ikke si at jeg har hatt hele ansiktet dekket av kviser, som noen lider av - men det har ikke vart tilfelle hvor huden har vart plettfri for kviser (de er mest sentrert rundt hakepartiet). Har blitt 23, og det er deprimerende a ikke kunne like sitt speilbilde, og ikke kunne ga ut av huset - uten a ta pa makeup kremen osv...

Na, har jeg gatt pa Roaccutane (30 mg) i 1 mnd na, og kan ikke se noen tydelige tegn til forbedring i huden. Huden har blitt torr og ekkel (for ikke a snakke om haret, som jeg ikke trenger a vaske mer enn 1 gang i uka...) - dod pa en mate, og jeg er redd for arr og varige bivirkninger/ettervirkninger vedrorende ansikt og kropp - da tenker jeg ogsa pa indre prosesser og psykisk pakjenning. Er inne i en depresiv periode na (den tredje i lopet av et helt ar), men lurer pa om det ikke skyldes Roaccutane...

Kan noen vare sa snill a radfore meg om hva jeg bor gjore? Bor jeg fortsette med behandlingen i 2 mnd til, eller ikke? Klarer ikke a ta noen avgjorelse...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47568-roaccutane/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ikke slutt med behandlingen!!!!! Gjør du det blir det i alle fall ikke bedre. Jeg gikk selv på Roaccutane for noen år siden, og var plaget med de samme bivirkningene som deg: tørr hud/hår/lepper. Det var skjemmende i behandlingsperioden og jeg følte for å gi opp mange ganger. Men jeg svelget tabletter, bet tennene sammen og fortsatte. Det er jeg uendelig glad for i dag. Bare et par dager etter at jeg hadde tatt de siste tablettene var jeg helt fri for kviser! Og slik har det vært siden. Jeg kan få en kvise i blant, men det er faktisk sjelden. Bivirkningene forsvant med en gang også, det føltes helt fantastisk. Jeg har ikke merket noe siden, hverken fysisk eller psykisk. Så stå på og ikke gi opp, du vil bli bedre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47568-roaccutane/#findComment-194833
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...