Gå til innhold

Smerter og væske-hjelp


Bellabella1981

Anbefalte innlegg

Bellabella1981

Hei, Jeg er en kvinne på 42. Tre barn, to siste ble tatt med hastesnitt. Alltid hatt regelmessig menstruasjon. Alltid hatt smertefulle, men ingen diagnoser rundt dette. Dette sjekket flere ganger. Natt til mandag tidligere i uken ble jeg sent med ambulanse til sykhuset pga INTENSE smerter. De satt nederst i mage og rygg, akkurat som menssmerter bare 100 ganger verre. Det startet med at jeg besvimte når jeg skulle på do. Når jeg kom til meg selv igjen fikk jeg skjelvinger, ble kvalm og insiden av hendene mine hovnet opp , ble rød over hele kroppen og begynte klø som en gal. Smertene ble verre og de kom i tak som rier. Fikk plutselig en følelse av at jeg fikk pressrier.

jeg er ikke gravid, derfor fikk jeg panikk for jeg skjønte ikke hva dette var for noe. Jeg forventet menstruasjon samme dag.

på sykhuset tok de ultralyd. De fant kun en liten cyste på 2 cm og de mente smertene ikke kunne komme fra denne. Sjekket eggstokker som var flne, fant heller ingen muskelknuter som kunne forårsake slike smerter.De så jeg hadde en litt fortykket utflod men dette var ikke noe farlig siden jeg skulle ha menstruasjon samme dag. De proppet meg med oxynorm for smertene og sente meg hjem, litt frustrerende uten svar på hva dette var.

Dagen etter,dvs tirsdag denne uken kom mensen som vanlig. Forskjellen denne gang var at jeg blødde EKSTREMT mye mer enn normalt men det vsr også sammen med mye annen våt væske.Onsdag fikk jeg hastetime hos fastlegen fordi jeg var redd. Hun kunne ikke svare på hvorfor jeg hadde hatt disse smertene og hvorfor jeg blødde kraftigere denne gangen, ikke hva væsken kunne være heller. Så ikke mer klok nå heller.Igår kveld (torsdag) har blødningene avtatt. Men det kommer fortsatt mye væske ut. Og denne væsken er ikke normal utflod altså. Jeg fyller en til to tamponger i timen med lysegulaktig væske. Væsken er like våt som urin.

Hva i alle dager er dette for noe?? Og hva var disse smertene?? Jeg er litt redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei - det er ingen fagperson som svarer her, dessverre. Så hvis du får svar, er det bare hvis noen har personlige erfaringer fra noe liknende. Men dette forumet har ikke så veldig mange brukere, så sjansen kan være større andre steder.

Jeg synes du skal kontakte fastlegen igjen og fortelle om status, så får du vite om det er greit å se det an over helgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellabella1981 skrev (3 timer siden):

Hva i alle dager er dette for noe?? Og hva var disse smertene?? Jeg er litt redd.

Jeg ville kontaktet fastlegen og bedt om å bli sendt til gynekologisk avdeling på sykehuset, ev. fått en straks-time hos privat gynekolog om du har mulighet for det, det koster skjorta, men om du har råd er det noe å vurdere. Lykke til. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...