Gå til innhold

Er du sparsommelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller en ødeland? 
 

Selv er jeg midt på treet, bor heldigvis billig og har lite gjeld. Den gjelden jeg har er boligkreditt og det er det. Godt under 200 000.

Jeg er ung ufør og hadde inkasso og slikt før jeg fikk det og litt etter også. Men da gikk jeg på attføring og sosialen frem til trygden. 
 

Jeg har ikke noe særlig med oppsparte midler.

Anonymkode: bd472...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 23.53):

Eller en ødeland? 
 

Selv er jeg midt på treet, bor heldigvis billig og har lite gjeld. Den gjelden jeg har er boligkreditt og det er det. Godt under 200 000.

Jeg er ung ufør og hadde inkasso og slikt før jeg fikk det og litt etter også. Men da gikk jeg på attføring og sosialen frem til trygden. 
 

Jeg har ikke noe særlig med oppsparte midler.

Anonymkode: bd472...581

Tror ikke det er så lett å svare på dette.  Jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne med.  Jeg har ikke hatt mye penger igjennom livet, men alltid nok.  Jeg har det bra nå og jeg kjøper det jeg trenger.  Mange har mindre enn meg og mange har mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er overhodet ikke sparsommelig. Jeg bruker lite penger på interiør og klær, men jeg tror at hvis det er noe som heter kjærlighetsspråk, så er mitt å være sjenerøs mot andre. Og å spise middag ute går det litt prnger på. Jeg bruker også endel på utstyr som maling og ting jeg trenger for å være kreativ. 

Jeg vil ikke si at jeg er fullstendig ansvarsløs, men akkurat når det gjelder penger så betyr ikke kun det å ha dem noe som helst for meg. Ingenting. De skal brukes. På andre, på god mat og på interesser. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg har det romslig økonomisk, bruker litt på samlerhobbyer og andre hobbyer og hjelper barn i etableringsfasen. :) Men ja, jeg er sparsommelig når det kommer til dagligvarehandling f.eks., handler på de rimelige kjedebutikkene og innvandrerbutikken med mindre det er noe helt spesielt jeg skal ha på Mega. Går litt etter tilbud, sjekker datodisken osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 23.53):

Eller en ødeland? 
 

Selv er jeg midt på treet, bor heldigvis billig og har lite gjeld. Den gjelden jeg har er boligkreditt og det er det. Godt under 200 000.

Jeg er ung ufør og hadde inkasso og slikt før jeg fikk det og litt etter også. Men da gikk jeg på attføring og sosialen frem til trygden. 
 

Jeg har ikke noe særlig med oppsparte midler.

Anonymkode: bd472...581

Spørs helt hvem som spør.

Jeg har ganske god råd og bruker relativt mye penger på både det ene og det andre, men jeg er fortsatt bevisst når jeg handler mat og andre forbruksvarer. Ser alltid på priser.
Kjører en gammel og sliten bil selv om jeg godt kunne hatt råd til noe annet. Men bruker nok likevel mye penger på meg selv 🫣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være sparsommelig, men på minste ufør har man jo ikke så mye. Kan spare maks 5 - 6 tusen i måneden, men har heldigvis rimelig boliglån med fastrenteavtale og rimelig bil jeg bruker lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også si jeg er midt på treet. Stort sett forsøker jeg å være sparsommelig, men kan også i perioder bruke litt. Men bruker aldri mer enn jeg har da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (På 29.10.2023 den 14.44):

Jeg kan være sparsommelig, men på minste ufør har man jo ikke så mye. Kan spare maks 5 - 6 tusen i måneden, men har heldigvis rimelig boliglån med fastrenteavtale og rimelig bil jeg bruker lite. 

Da er du flink med penger! 

Anonymkode: bd472...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sparsommelig. Elsker å bruke penger på det som for meg er det gode liv: kultur, spise ute, reise, gaver etc.

Jeg er så heldig at jeg har arvet en del, derfor har jeg likevel hatt mulighet til å sette av penger til pensjonisttilværelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske sparsommelig, bortsett fra når det gjelder opplevelser. Det jeg bruker mye penger på, er ikke ting jeg kan ta med hjem, men reiser, konserter og andre kulturbegivenheter, kafébesøk sammen med andre osv.

De siste årene har det også gått mye penger til nødvendig oppussing av boligen. Ved slike anledninger prioriterer jeg kvalitet framfor pris. Skal vi først gjøre noe sånt, skal det være ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi er en familie med to voksne og to barn. Det går en del penger, men vi er også flinke å spare i perioder og når vi plutselig bestemmer oss for å kjøpe ei ny seng så har vi alltid penger til det. 
Har en del på sparekonto og fond til barna, og en del til oss selv. 3/4 av boligen er nedbetalt, ingen lån på bilene eller andre ting. Så vil si vi lever greit. 

Anonymkode: d102f...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja. Jeg er flink til å ikke kjøpe ting på impuls. Som jeg mener å ha skrevet før får jeg angst av fulle hjem. 
Faktisk så har behandleren jeg hadde sagt at jeg må bli flinkere til å unne meg ting. Mange kjøper på impuls, jeg ender heller opp med å ikke kjøpe. 
 

Jeg er derimot ikke særlig sparsommelig på mat på en måte. Kjøper ikke den dyreste maten, men jeg bruker opp energien min veldig fort og mister med det evnen til å planlegge og tenke fornuftig, så jeg kan helt fint løpe inn på et bakeri og kjøpe med et par ting før jeg feks skal på jobb. Det hadde jo selvsagt vært billigere å kjøpe masse mat fra billigkjeder, og ha med meg, men jeg finner aldri noe som jeg holder meg lenge på, som er lett og raskt å spise.. skal kjøpe protein pulver snart da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg er sparsommelig, men samtidig så har jeg ikke verdens billigste hobby, så det er ikke mye til overs å spare nå som alt har blitt så forbanna dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...