Gå til innhold

Kan jeg ringe behandler i morgen? Eller er det best å vente på at han skal ringe meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke telefonnummeret direkte til behandler, bare til sentralbordet eller hva det nå heter. Han sa han skulle ringe meg på fredag forrige uke. Burde jeg ringe sentralbordet eller er det best å bare vente til han ringer meg?

Anonymkode: d69a8...c1f

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.10.2023 den 18.31):

Jeg hadde ringt. Hadde ikke ventet i 1,5 uke  heller før jeg ringte.

Anonymkode: 4dd51...0b4

kupton skrev (På 29.10.2023 den 18.45):

Ring i morgen.

Jeg fikk sms kl 8 på på mandag om at jeg hadde fått en telefontime kl 8 i dag, men da sitter jeg på bussen på vei til jobb og det passer jo veldig dårlig. Så jeg ringte sentralbordet og sa jeg var tilbake hjemme kl 14 så om han kunne ringe meg da hadde det passet mye bedre, evnt. en annen dag. Han var ikke på jobb så hun resepsjonisten skulle legge igjen beskjed. Dersom han ikke ringer meg i dag så må jeg vel vente til neste uke før jeg ringer igjen?

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg fikk sms kl 8 på på mandag om at jeg hadde fått en telefontime kl 8 i dag, men da sitter jeg på bussen på vei til jobb og det passer jo veldig dårlig. Så jeg ringte sentralbordet og sa jeg var tilbake hjemme kl 14 så om han kunne ringe meg da hadde det passet mye bedre, evnt. en annen dag. Han var ikke på jobb så hun resepsjonisten skulle legge igjen beskjed. Dersom han ikke ringer meg i dag så må jeg vel vente til neste uke før jeg ringer igjen?

Ja da må du vente. Da har du selv valgt å ikke takke ja til en tildelt time. Om behandling er viktig for deg er det vesentlig at du rydder plass til timefordeling i din timeplan selv om det ikke passer bra i utgangspunktet. Alle som får behandles av spes-helsetjenesten må samarbeide om å aå langt det lar seg gjøre forsøke å få oppsatte timer til å passe. Skulle dps skreddersydd etter hver pasients ønsker alltid sier det seg selv at det ikke går rundt 

Anonymkode: 5e83c...8f2

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja da må du vente. Da har du selv valgt å ikke takke ja til en tildelt time. Om behandling er viktig for deg er det vesentlig at du rydder plass til timefordeling i din timeplan selv om det ikke passer bra i utgangspunktet. Alle som får behandles av spes-helsetjenesten må samarbeide om å aå langt det lar seg gjøre forsøke å få oppsatte timer til å passe. Skulle dps skreddersydd etter hver pasients ønsker alltid sier det seg selv at det ikke går rundt 

Anonymkode: 5e83c...8f2

Det var vanskelig å få fri på så kort varsel. Men håper på å bli ringt i dag...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 13.42):

Altså - du fikk melding kl 08 mandag morgen om at du hadde fått time klokka 08 tirsdag morgen? Derfor ringte du sentralbordet mandag og sa at du kom til å være på vei til jobb kl 08 tirsdag morgen, og ba om at de kontaktet deg etter 14 i går (tirsdag)? Og fremdeles i dag onsdag har du ikke hørt fra dem? 

I såfall kan du ringe

Jeg syns det høres rart ut at de ikke kan finne en time litt fram når du har fri (om du ikke jobber 100% samtidig som de har åpent). Ikke alle arbeidstakere (feks lærere, sykepleiere, butikkansatte etc) kan ikke bare droppe jobb på så kort varsel. 

Endret av Kayia
Kayia skrev (På 1.11.2023 den 14.35):

Altså - du fikk melding kl 08 mandag morgen om at du hadde fått time klokka 08 tirsdag morgen? Derfor ringte du sentralbordet mandag og sa at du kom til å være på vei til jobb kl 08 tirsdag morgen, og ba om at de kontaktet deg etter 14 i går (tirsdag)? Og fremdeles i dag onsdag har du ikke hørt fra dem? 

I såfall kan du ringe

Jeg syns det høres rart ut at de ikke kan finne en time litt fram når du har fri (om du ikke jobber 100% samtidig som de har åpent). Ikke alle arbeidstakere (feks lærere, sykepleiere, butikkansatte etc) kan ikke bare droppe jobb på så kort varsel. 

Ja, det stemmer det du skriver, bare at hun i sentralbordet sa spurte også om de andre dagene jeg ikke jobbet passet. Så det kan jo være jeg blir ringt i dag eller i morgen da.

Ja, litt kjedelig å ikke få time når jeg har fri, men behandler tenkte vel ikke over det regner jeg med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...