Gå til innhold

Når er man for gammel til å bruke joggebukse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg jobbet deltid på universitetsbiblioteket mens jeg studerte. Jeg har faktisk fått det ikoniske spørsmålet: "Jeg leter etter en bok. Jeg husker ikke hva den heter, men den er rød!"

God, gammel gjenganger den der. :D Det aller morsomste synes jeg er denne (og ja, den er sann! Jeg har hørt den fra hun som opplevde det!):

En mann var i biblioteket og lette og lette etter en bøker av forfatteren Ivar Henriksen og han kunne ikke fatte at bibliotekaren ikke kunne skjønne hva han mente. Etter at flere hadde lett lenge etter boka spurte til slutt en bibliotekar:"Har du noen titler fra denne forfatteren kanskje?" "Ja, Peer Gynt!" Det er jo helt fantastisk! 

Jeg har selv hatt spørsmål etter en bok om Nighting Florencegale - heldigvis var det pr. telefon, ellers tror jeg at jeg hadde ledd meg fordervet foran vedkommende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (21 minutter siden):

Veldig! :D Det hender dog jeg må ta frem den strenge siden av meg og sende noen ut om de herjer og bråker for mye, men stort sett er det bare hyggelige besøkende. :) 

Hehe😊

Anonymkode: 2bc21...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

God, gammel gjenganger den der. :D Det aller morsomste synes jeg er denne (og ja, den er sann! Jeg har hørt den fra hun som opplevde det!):

En mann var i biblioteket og lette og lette etter en bøker av forfatteren Ivar Henriksen og han kunne ikke fatte at bibliotekaren ikke kunne skjønne hva han mente. Etter at flere hadde lett lenge etter boka spurte til slutt en bibliotekar:"Har du noen titler fra denne forfatteren kanskje?" "Ja, Peer Gynt!" Det er jo helt fantastisk! 

Jeg har selv hatt spørsmål etter en bok om Nighting Florencegale - heldigvis var det pr. telefon, ellers tror jeg at jeg hadde ledd meg fordervet foran vedkommende!

Sorry, men jeg forstår ikke hva som ble lett etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (1 time siden):

Sorry, men jeg forstår ikke hva som ble lett etter.

Hvem har skrevet "Peer Gynt"? Henrik Ibsen, ikke Ivar Henriksen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

God, gammel gjenganger den der. :D Det aller morsomste synes jeg er denne (og ja, den er sann! Jeg har hørt den fra hun som opplevde det!):

En mann var i biblioteket og lette og lette etter en bøker av forfatteren Ivar Henriksen og han kunne ikke fatte at bibliotekaren ikke kunne skjønne hva han mente. Etter at flere hadde lett lenge etter boka spurte til slutt en bibliotekar:"Har du noen titler fra denne forfatteren kanskje?" "Ja, Peer Gynt!" Det er jo helt fantastisk! 

Jeg har selv hatt spørsmål etter en bok om Nighting Florencegale - heldigvis var det pr. telefon, ellers tror jeg at jeg hadde ledd meg fordervet foran vedkommende!

Haha 😁😁😁 Uff, jeg kunne ha sagt Nighting Florencgale 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 minutter siden):

Haha 😁😁😁 Uff, jeg kunne ha sagt Nighting Florencgale 🤣

Jeg knakk fullstendig sammen i latterkrampe i det jeg la på røret! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (45 minutter siden):

Jeg knakk fullstendig sammen i latterkrampe i det jeg la på røret! 😂

Jeg forsnakket meg en gang og fortalte til noen at vi skulle ta ferja fra Morten til Hoss 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 timer siden):

Jeg forsnakket meg en gang og fortalte til noen at vi skulle ta ferja fra Morten til Hoss 🤣🤣🤣

😂😂😂 Jeg var en gang strålende fornøyd med at vi feiret hytte på egen påske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

😂😂😂 Jeg var en gang strålende fornøyd med at vi feiret hytte på egen påske! 

Hahahaha! Den var god 😁

Vi tuller og tøyser mye med ord i vår familie og bytter rundt på bokstaver og stavelser med vilje, så det er ikke så rart at jeg innimellom forsnakker meg uten at det er meningen!

Kunne fint ha plumpet ut med din setning 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 8.11.2023 den 22.00):

Hvem har skrevet "Peer Gynt"? Henrik Ibsen, ikke Ivar Henriksen. :) 

Hehe, jeg klarte ikke å koble Ivar Henriksen til Henrik Ibsen🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (3 minutter siden):

Hehe, jeg klarte ikke å koble Ivar Henriksen til Henrik Ibsen🤣

Ikke da du fikk høre at han hadde skrevet "Peer Gynt" heller? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Ikke da du fikk høre at han hadde skrevet "Peer Gynt" heller? ;) 

Jo jeg forsto eller visste at Ibsen skrev Peer Gynt, men forvirret som en høne så klarte jeg ikke å forstå der og da at Ivar Henriksen og Henrik Ibsen var samme person.  Spørs om jeg begynner å bli gammel😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savannah skrev (1 minutt siden):

Jo jeg forsto eller visste at Ibsen skrev Peer Gynt, men forvirret som en høne så klarte jeg ikke å forstå der og da at Ivar Henriksen og Henrik Ibsen var samme person.  Spørs om jeg begynner å bli gammel😝

Neida, det kan nok være noe bibliotekar-internt dette. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (14 minutter siden):

Ikke da du fikk høre at han hadde skrevet "Peer Gynt" heller? ;) 

Jeg skjønte heller ikke hvor navnet Ivar Henriksen kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Man blir da aldri for gammel for å kle seg komfortabel. 

Finnes ingen aldersgrense for noen plagg. Man går i det man selv vill, om man er 18 eller 82.

Anonymkode: 8590a...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike spørsmål er helt borte i natta. Man går i det man vil uansett alder, også joggebukse :) 

Derimot er det ikke alltid like passende å troppe opp i joggisen når det er bryllup :D 

Anonymkode: 536d0...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man blir da aldri for gammel for å kle seg komfortabel. 

Finnes ingen aldersgrense for noen plagg. Man går i det man selv vill, om man er 18 eller 82.

Anonymkode: 8590a...f08

Riktig, jeg er 27 og ofte bruker jeg joggebukse på andre plasser en kun i nærbutikken☺️👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 10.01):

Man blir da aldri for gammel for å kle seg komfortabel. 

Finnes ingen aldersgrense for noen plagg. Man går i det man selv vill, om man er 18 eller 82.

Anonymkode: 8590a...f08

Det finnes ingen nedskrevne regler på fritiden vedr. hvordan en skal kle seg, heldigvis, men likevel finnes det uskrevne sosiale regler og normer for hva som er passende å gjøre. Om vi velger å følge de eller ikke, er helt opp til oss selv, men det kan lett føre til at en blir den lokale originale snakkisen om en ikke følger uskrevne sosiale regler og normer i sitt nærområdet overhodet.

 

Selv går jeg alltid i skjørt, så slik sett har jeg bevisst valgt å skille meg litt ut. Jeg har brukt skjørt nå siden 2024 - sommer som vinter - og skjørt finnes til alle årets tider. Om jeg en sjelden gang har på meg en bukse her hjemme, kan det bli en fleece-bukse.

 

Min samboer kan være glad i å hoppe i joggebukser, men kun til hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (3 timer siden):

Det finnes ingen nedskrevne regler på fritiden vedr. hvordan en skal kle seg, heldigvis, men likevel finnes det uskrevne sosiale regler og normer for hva som er passende å gjøre. Om vi velger å følge de eller ikke, er helt opp til oss selv, men det kan lett føre til at en blir den lokale originale snakkisen om en ikke følger uskrevne sosiale regler og normer i sitt nærområdet overhodet.

 

Selv går jeg alltid i skjørt, så slik sett har jeg bevisst valgt å skille meg litt ut. Jeg har brukt skjørt nå siden 2024 - sommer som vinter - og skjørt finnes til alle årets tider. Om jeg en sjelden gang har på meg en bukse her hjemme, kan det bli en fleece-bukse.

 

Min samboer kan være glad i å hoppe i joggebukser, men kun til hjemmebruk.

Må være fra framtiden du. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...