Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 35 år som plages av kløe i øyne og nese samt at jeg konstant har slim i halsen. Kløen i øynene vanskeliggjør bruker av linser.

Jeg ble for et par år siden undersøkt på ØNH på grunn av det slimet i halsen, og ble henvist videre til lunge for mulig astma (som av ulike grunner ikke er fulgt opp). Eventuell astma er ikke påvist og derfor ubehandlet. Den har heller ikke plaget meg utover slimdannelsen i halsen. På ØNH ble det tatt en prikktest som ikke slo ut på noe. Jeg har siden dette født mitt andre barn, og har etter siste fødsel fått eksem på albuene som til tider klør. Det ser atopisk ut, uten jeg jeg har stor erfaring på det området. Jeg har aldri vært plaget med eksem eller spesielt tørr hud, men har en noe sart hudtype. Jeg antar prikktesten er standarisert, og at det meste er inkludert. (Det ble undersøkt mot katt, burot?, midd, pollen m.m.) Det jeg lurer på er om det er sannsynlig at kløe i øyne og nese er allergisk betinget, særlig når jeg tok slik test for et par år siden som ikke gjorde utslag. Det er etter det jeg har hørt ikke uvanlig at allergi/eksem utvikles i kjølvannet av graviditeter. Bør jeg ta ny prikktest selv om jeg tok slik test for et par år siden, eller kan det tenkes andre grunner til slik kløe (og eventuelt hva) eller skal jeg bare akseptere småplagene....? Plagene er forøvrig tiltagende.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47638-kl%C3%B8e-i-%C3%B8yne-og-nese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Mags

Allergi kan utvikles i løpet av voksen alder selv om det er sjelden. Sjansen for at det blir en positiv test nå er svært liten, men selvfølgelig tilstede. Pollenallergi kan dukke opp etter et svangerskap, så kanskje er det det du reagerer på? I alle fall kan det være lurt å oppsøke spesialisten påny ettersom du er endel plaget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...