Gå til innhold

Hvis dere så noen i en bil med våpen.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Og du så dem fra vinduet, og ingen andre kunne se dette pga hvordan de sto parkert. Og så brått ser den ene av de to i forsetet rett opp på deg, og dere har øyekontakt i noen sekunder, før sjåføren bøyer seg fram og også ser på deg, før du kommer på å trekke deg bort fra vinduet. De var de to foran i bilen, og våpenet var ganske stort. Bilen kjent merke og farge notert. Dette var i et mer belastet område.

Hadde du ringt politiet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Og du så dem fra vinduet, og ingen andre kunne se dette pga hvordan de sto parkert. Og så brått ser den ene av de to i forsetet rett opp på deg, og dere har øyekontakt i noen sekunder, før sjåføren bøyer seg fram og også ser på deg, før du kommer på å trekke deg bort fra vinduet. De var de to foran i bilen, og våpenet var ganske stort. Bilen kjent merke og farge notert. Dette var i et mer belastet område.

Hadde du ringt politiet? 

Jeg måtte i avhør som liten da jeg så noen holdt et våpen i en bil, et eldre ektepar ble drept og ranet oppi her :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde hentet frem kameraet mitt, smilt og vinket og åpenlyst tatt et bilde av dem. Det er et språk de forstår.

Er du en stor sterk mann med "gode" venner i ryggen? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Jeg måtte i avhør som liten da jeg så noen holdt et våpen i en bil, et eldre ektepar ble drept og ranet oppi her :( 

Det så forferdelig ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det var forferdelig, søsken var de. 

Det hadde gitt meg veldig angst som barn. Sånt skal ikke barn oppleve. Hvordan ble det for deg i ettertid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det hadde gitt meg veldig angst som barn. Sånt skal ikke barn oppleve. Hvordan ble det for deg i ettertid? 

Ja det ga mye angst å se de samme som drepte noen rett etterpå, men jeg var jo full i angst fra før så merket ikke så mye til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som kjører rundt med våpen i bil. Men alle som har rent mel i posen, har våpenet godt nedpakket og usynlig slik reglene krever. Ser du folk med våpen i bil, er det riktig å ringe politiet.

Derimot skal du ikke ringe politiet om du er ute på landet og hører skudd på lyse dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Ja det ga mye angst å se de samme som drepte noen rett etterpå, men jeg var jo full i angst fra før så merket ikke så mye til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (5 minutter siden):

Det er mange som kjører rundt med våpen i bil. Men alle som har rent mel i posen, har våpenet godt nedpakket og usynlig slik reglene krever. Ser du folk med våpen i bil, er det riktig å ringe politiet.

Derimot skal du ikke ringe politiet om du er ute på landet og hører skudd på lyse dagen.

Ja jeg skjønner at det er det rette å gjøre. Jeg fikk panikk og hadde en baby da. Jeg turte ikke på grunn av represalier, men har hatt veldig mye selvforakt etter hendelsen fordi jeg var feig. Hørte heldigvis aldri at det hadde skjedd noe. Da ville jeg jo aldri kommet over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (30 minutter siden):

Og du så dem fra vinduet, og ingen andre kunne se dette pga hvordan de sto parkert. Og så brått ser den ene av de to i forsetet rett opp på deg, og dere har øyekontakt i noen sekunder, før sjåføren bøyer seg fram og også ser på deg, før du kommer på å trekke deg bort fra vinduet. De var de to foran i bilen, og våpenet var ganske stort. Bilen kjent merke og farge notert. Dette var i et mer belastet område.

Hadde du ringt politiet? 

Ja selvføgelig, og med en gang. Jeg hadde ikke gått bort til vinduet på nytt, men likevel forsøkt å få signalement på bil/menn, men da uten at det på noen måte kunne provosere dem i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (16 minutter siden):

Ja selvføgelig, og med en gang. Jeg hadde ikke gått bort til vinduet på nytt, men likevel forsøkt å få signalement på bil/menn, men da uten at det på noen måte kunne provosere dem i bilen. 

Ja, det er det rette å gjøre. Utvilsomt. Jeg visste både biltype og farge. 

Hadde aldri gått ut sånn "tilfeldig" etter øyekontakt. Alkurat det hadde jeg ikke gjort i dag heller, men ringt hadde jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (6 timer siden):

Ser du folk med våpen i bil, er det riktig å ringe politiet.

Det må være opp til hver enkelt å vurdere i hvert enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Nei. Jeg er så skeptisk og på høgget at jeg antageligvis hadde gått ut fra at det var noe jeg innbilte meg. Tør rett og slett ikke ringe inn med en slik beskjed. 

Barnet her så en mann løpe etter en annen mann med kniv nedenfor huset her. Jeg sa han skulle slutte å tulle osv. Gå og sov. Så kunne vi lese om knivstikking her på navngitt sted på nettet dagen etter 🫣🫣 Så ting kan faktisk skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøll47 skrev (36 minutter siden):

Nei. Jeg er så skeptisk og på høgget at jeg antageligvis hadde gått ut fra at det var noe jeg innbilte meg. Tør rett og slett ikke ringe inn med en slik beskjed. 

Barnet her så en mann løpe etter en annen mann med kniv nedenfor huset her. Jeg sa han skulle slutte å tulle osv. Gå og sov. Så kunne vi lese om knivstikking her på navngitt sted på nettet dagen etter 🫣🫣 Så ting kan faktisk skje. 

Nei, det er situasjoner hvor en lar være. Men det er jo veldig feil å ikke ringe. Det har plaget meg veldig iblant, og det er jo fordi det var feigt og egoistisk, men jeg lurer jo på om hvis jeg ikke hadde baby da, så ville jeg ringt. Jeg har ihvertfall reagert på ting senere, og også ringt politi. Uten at våpen var involvert da.

Den episoden du forteller var uhyggelig. Ja, ting kan jo skje dessverre. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Kashmir skrev (14 timer siden):

Nei, det er situasjoner hvor en lar være. Men det er jo veldig feil å ikke ringe. Det har plaget meg veldig iblant, og det er jo fordi det var feigt og egoistisk, men jeg lurer jo på om hvis jeg ikke hadde baby da, så ville jeg ringt. Jeg har ihvertfall reagert på ting senere, og også ringt politi. Uten at våpen var involvert da.

Den episoden du forteller var uhyggelig. Ja, ting kan jo skje dessverre. 

Så dette har skjedd da barnet ditt var en baby? Det forsto jeg ikke. Vet du noe mer om saken senere? 

Hvis man ikke stoler på seg selv så er det ikke ut av egoisme men av feilvurdering av situasjonen. 

Noen ganger lar jeg være å ta opp kamper i frykt for at det ellers kan komme tilbake på barna. Hvis de plutselig blir et hevnmål for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøll47 skrev (20 minutter siden):

Så dette har skjedd da barnet ditt var en baby? Det forsto jeg ikke. Vet du noe mer om saken senere? 

Hvis man ikke stoler på seg selv så er det ikke ut av egoisme men av feilvurdering av situasjonen. 

Noen ganger lar jeg være å ta opp kamper i frykt for at det ellers kan komme tilbake på barna. Hvis de plutselig blir et hevnmål for eksempel. 

Ja, det skjedde da jeg hadde baby og bodde der jeg bodde mens jeg studerte siste året. Nå har jeg bodd på noen lugubre plasser gjennom årene, men kun den gangen med barn. Jeg hørte ikke noe om at det hadde skjedd noe, og den gangen fulgte jeg godt med på lokale nyheter også. Dessuten var det en innvandrerbutikk i første etasje, og de to innehaverne oppdaterte meg på alt som skjedde i strøket 🙂 de var glade i å prate. Jeg tror dermed ikke at det skjedde noe alvorlig i hvertfall. 

Ok. Jeg skjønner! 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Ja, det skjedde da jeg hadde baby og bodde der jeg bodde mens jeg studerte siste året. Nå har jeg bodd på noen lugubre plasser gjennom årene, men kun den gangen med barn. Jeg hørte ikke noe om at det hadde skjedd noe, og den gangen fulgte jeg godt med på lokale nyheter også. Dessuten var det en innvandrerbutikk i første etasje, og de to innehaverne oppdaterte meg på alt som skjedde i strøket 🙂 de var glade i å prate. Jeg tror dermed ikke at det skjedde noe alvorlig i hvertfall. 

Ok. Jeg skjønner! 

Det høres da sjarmerende ut. Nei, virkelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...