Gå til innhold

Hvor mye av tiden du ikke er på jobb står du på bena/er i bevegelse? 


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye av tiden du ikke er på jobb står du på bena/er i bevegelse?  - Og hva er vanlig? Noen som vet?

Jeg er nok alt for dårlig til å gjøre ting. På en vanlig dag vil jeg tippe kanskje 1 time. Da gjør jeg husarbeid eller går en kort tur i nabolaget. Kan skje jeg er på butikken og handler eller en tur på biblioteket/kjøpesenteret for å gjøre ærend. Resten av tiden sitter jeg i sofaen og bruker tid på internett, ser serie, redigerer bilder osv.

Anonymkode: 87c0e...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke helt oversikt over dette, men synes jeg er på farten eller i det minste på bena det aller meste av tiden. Er i aktivitet i form av enten trening eller gåtur minst en time pr dag - de aller fleste dager. Tilbringer sjelden mer enn 1-2 timer i sittende pr. kveld. Jobber relativt lange dager, og ganske stillesittende- og stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en app som registrerer daglig tilbakelagt distanse, antall skritt og antall hele trapper jeg har gått i løpet av et døgn. Jeg vet derfor at mer bevegelse enn jeg trodde gjennomføres i løpet av jobb, kanskje litt fordi jeg legger fra meg telefonen i større grad når jeg beveger meg etter jobb men også fordi jeg løper mer opp og ned trapper og til og fra møter enn jeg trodde. Det merkes dessuten at jeg går, ikke sykler, til jobb nå etter snøen kom.

I snitt går jeg mellom 7000 og 12000 skritt daglig, og dette utgjør mellom 6 og 10 km. De dagene jeg går i skauen er jeg oppe i 20000 skritt. Trening blir ikke registrert. 

Noe overraskende er det søndager jeg beveger meg minst, det trodde jeg faktisk ikke. Unntaket er søndagene jeg går lengre turer i skauen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ganske mye. Søndager er nok dagen jeg er mest passiv. Da er det ingenting å ut på og skal jeg noe så er det stort sett om kvelden. Skal jeg ikke noe går jeg tur, men da også helst om kvelden. Når jeg er ferdig på jobb reiser jeg helst et annet sted enn hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skrittelleren på telefonen (som jeg stort sett alltid har i lomma) går jeg 10-16.000 skritt om dagen, men på denne tiden av året hvor det er stappmørkt og nå typ. -10 til -16 når jeg kommer hjem fra jobb så blir det mye innesitting etter jobb ja. Tusler jo litt inne med litt husarbeide, men ikke all verden, det foregår mest i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...