Gå til innhold

Gruer meg til helgen, hva kan jeg gjøre for å komme meg igjennom det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på besøk til min mor i hele helgen, har det tungt og er dårlig og må ta på en maske og late som alt er bra. Å slippe masken og være ærlig om at jeg har det tøft er ikke ett alternativ.

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kupton skrev (Akkurat nå):

Da må du bare holde ut. Det må man mange ganger. 

Sant. Håpet bare på at der var noe som kunne gjøre det lettere?

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det ikke et alternativ å si at du har det vanskelig?

Anonymkode: 6ea4a...87d

Vil ikke skape bekymring.

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke skape bekymring.

Anonymkode: e1a2a...e40

Hvorfor er det så farlig om din mor blir bekymret?

Jeg tror det kan gjøre det lettere i det lange løp (men tyngre der og da) om du er ærlig og forteller din mor hvordan du har det.

Anonymkode: 6ea4a...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det så farlig om din mor blir bekymret?

Jeg tror det kan gjøre det lettere i det lange løp (men tyngre der og da) om du er ærlig og forteller din mor hvordan du har det.

Anonymkode: 6ea4a...87d

Har du erfaring med det selv?

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du erfaring med det selv?

Anonymkode: e1a2a...e40

Jeg har erfaring med å ta tunge og vonde samtaler. Hvordan det føles lettere å unngå det men at det gjør at man bærer på noe tungt hele tiden. Hvordan det er vondt og ubehagelig å ta det opp og hvordan det føles mye bedre etterpå.

Anonymkode: 6ea4a...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har erfaring med å ta tunge og vonde samtaler. Hvordan det føles lettere å unngå det men at det gjør at man bærer på noe tungt hele tiden. Hvordan det er vondt og ubehagelig å ta det opp og hvordan det føles mye bedre etterpå.

Anonymkode: 6ea4a...87d

Skjønner. Takk for at du deler, setter pris på det ❤️

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det med at hvorfor skal du absolutt skjule det. Du trenger jo ikke si alt, men det er din mor og du kan fortelle at akkurat nå har du det tøft. 

Hos meg ser min mor det ganske kjapt når jeg er dårlig, eller hører det over telefon. Jeg synes det er greit at hun er klar over hvordan ting er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vil ikke skape bekymring.

Anonymkode: e1a2a...e40

Foreldre ser gjerne på barna hvordan de har det. Ikke mye som  bekymrer mer enn når de ser og skjønner at noe er galt, uten å få vite litt om hva det er. Du trenger ikke gå i detalj i timesvis. Du kan si at du ikke er i topp form, og at du ikke har så stort behov for å snakke om ting akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 timer siden):

Jeg er enig i det med at hvorfor skal du absolutt skjule det. Du trenger jo ikke si alt, men det er din mor og du kan fortelle at akkurat nå har du det tøft. 

Hos meg ser min mor det ganske kjapt når jeg er dårlig, eller hører det over telefon. Jeg synes det er greit at hun er klar over hvordan ting er.

Det er bare det at jeg vil ikke være en byrde og skape bekymring. Men jeg har bestemt meg for å forsøke å si at jeg ikke har det så greit.

Jeg aner ikke hvorvidt foreldrene mine merker noe på meg for gjør de det sier de ingenting om det.

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (34 minutter siden):

Maskering kan gjøre ting verre for én selv. Snakker av erfaring. Lykke til i helgen❤️

Takk ❤️

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (12 minutter siden):

Foreldre ser gjerne på barna hvordan de har det. Ikke mye som  bekymrer mer enn når de ser og skjønner at noe er galt, uten å få vite litt om hva det er. Du trenger ikke gå i detalj i timesvis. Du kan si at du ikke er i topp form, og at du ikke har så stort behov for å snakke om ting akkurat nå. 

Jeg vet ikke om de ser? For de sier aldri noe til meg... Men ja jeg har bestemt meg å være ærlig... gruer meg skikkelig.

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke om de ser? For de sier aldri noe til meg... Men ja jeg har bestemt meg å være ærlig... gruer meg skikkelig.

Anonymkode: e1a2a...e40

Hva er det verste som kan skje?

Anonymkode: 18e23...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vet ikke om de ser? For de sier aldri noe til meg... Men ja jeg har bestemt meg å være ærlig... gruer meg skikkelig.

Anonymkode: e1a2a...e40

Det kan være vanskelig å spørre noen om alt er i orden, for det blir litt som å si "du ser sliten ut" og lignende ting. Folk vil helst ikke høre det 🙂 og så vil man jo heller ikke trå over noen personlig eller privat grense. Alt i alt tror jeg at de som har problemer er de som må si noe om det. Man trenger som sagt ikke legge ut alt. 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva er det verste som kan skje?

Anonymkode: 18e23...cba

At mamma blir skikkelig bekymret. Kanskje ringer hun behandler eller fastlege?

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (38 minutter siden):

Det kan være vanskelig å spørre noen om alt er i orden, for det blir litt som å si "du ser sliten ut" og lignende ting. Folk vil helst ikke høre det 🙂 og så vil man jo heller ikke trå over noen personlig eller privat grense. Alt i alt tror jeg at de som har problemer er de som må si noe om det. Man trenger som sagt ikke legge ut alt. 

 

Ja, det er sant...

Anonymkode: e1a2a...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at alle pårørende reagerer på en støttende og hensiktsmessig måte når de får vite om utfordringene til en de er glad i. De er bare mennesker de også og kan ha sitt eget å stri med. Hvis man erfarer at reaksjonen blir stor usikkerhet, ubehagelige detalkspørsmål, følelsesutbrudd - man merker at dette takler vedkommende svært dårlig - da vil jeg la være å si noe. 

TS du får prøve å holde maska i helga. Den er over om to dager. Tungt, men tiden vil gå. Prøv å begrense besøkene til minimum akseptabel hyppighet. Så lenge du ikke har det bra. 

Anonymkode: 56c26...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...