Gå til innhold

Hvor ofte har du unnet deg å spise ute siste 3 mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bensintasjon

Kiosk

Kafe

Restauranter 

 

Hvor ofte og ca hvor mye betalte du for deg selv? 

Anonymkode: b1b99...386

Jeg kaller det ikke å spise ute med mindre man kan sette seg ned ved et bord og spise - de to første utgår altså uansett. Jeg har sikkert vært på Egon 2-3 ganger de siste 3 mnd, da har jeg betalt for meg og ungene om de har vært med. Jeg har vært på en finere restaurant også, en større feiring, da betalte jeg også for meg og mine barn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Teller ikke. Men ikke bare 2 ganger, men ikke 10 ganger heller. 
Sånn ellers, hvis du teller å ta med mat fra kiosk osv, så er det kanskje nesten hver dag da jeg bruker opp all energien min på å reise fra hjemme til jobb. Må ha påfyll før jeg begynner vakten min. Litt slitsomt er det selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser ute hver søndag, stort sett. Men det er en noen år gammel tradisjon fordi vi ville møtes og ingen i familien gadd å stå for matlaging til x antall personer. Mange travle folk, så det ble en god løsning. 

Elkers et par ganger utenom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist var i november da jeg besøkte dattera i en annen by. 

Og så var jeg på en reunion med studievenner på Østlandet, da spiste jeg et måltid på veien dit.

Har vært på en konferanse med jobben og også julebord med jobben i tillegg. Men det er jo ikke privat.

I tillegg hender det vi kjøper pizza eller sushi og tar med hjem, men da spiser vi jo hjemme 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser innimellom på det stedet jeg vanker, men der koster en god porsjon middag 60 kr, så det gjør jeg med god samvittighet.  Har en venninne jeg møter av og til, og da møtes vi som regel ute til lunsj/middag. Utenom dette, så er jeg kanskje ute 3-4 ganger i året å spiser med datteren og hennes familie.  Ber også datteren m/familie på middag innimellom, dvs vi spiser hos de, men bestiller da takeaway (hvor jeg får gleden av å betale)

Det er ytterst sjelden at jeg kjøper mat på bensinstasjon eller kiosk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper aldri noe å spise eller drikke på bensinstasjon eller kiosk, hvis vi ikke er på lang biltur i forbindelse med ferie og kjøper is eller kullsyrevann underveis. Jeg pleier å få fornyelsesoblat til Circle K-kopp til jul, den brukes en del om sommeren. 

Vi tar ofte en kaffe på kafé i løpet av helgen, en veldig sjelden gang kombinerer jeg det med en kjeks eller noe annet småtteri. Resten av uka drikker jeg bare gratis kaffe på jobb. Denne "faste utgiften" koster vel mellom 50 og 100 kr pr person pr gang. 

Jeg var på museum med en venninne i forrige måned, da tok vi også en kaffe mm. til liknende pris. 

Vi har en "bistro" i nærmiljøet som vi gjerne vil beholde, så vi forsøker å støtte den. I løpet av de tre siste måneder tror jeg vi har vært der to ganger og drukket øl / vin / cider, men jeg tror det er lenger siden vi spiste der. Det er typisk på søndager vi kan finne på å ta en tur dit. 

Takeaway bruker vi maks 1 - 2 ganger i året, typisk hvis et utflyttet barn dumper innom for et raskt måltid på vei til jobb ved lunsj- eller middagstid. Husker ikke når vi gjorde det sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har kjøpt en sukkerfri Red Bull et par-tre ganger siste tre måneder på bensinstasjon. Spiser ikke mat på kiosker og bensinstasjoner.

Takeaway er også relativt sjeldent. Tror jeg har tatt med noe mat fra McDonalds et par ganger og sushi en gang.

Det har vært noen bursdager den senere tid (bl.a. mamma) hvor vi har spist ute. Det har stort sett vært relativt nøkternt, av typen hovedrett og et par glass vin. Jeg vil si at den største synderen i budsjettet mitt er at jeg er glad i en god hvitvin eller musserende, som jeg godt kan kjøpe på Vinmonopolet for 4-500 kroner, og glad i god mat fra Meny. Ideelt sett burde jeg holdt meg til vin med skrukork (eller avhold) og Kiwi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte ute. To ganger i uken. I tillegg bestiller vi takeaway sikkert to ganger i uken i tillegg. Det kan ofte bli enda mer også. Jeg prøver å redusere det men det er vanskelig. 

Anonymkode: cba9e...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med søster og hennes barn hver lørdag, tradisjon. 

Ellers middag med venner eller kollega. Noen ganger har middag samt drikke vært betalt av jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist ute, som i satt meg ned og spist, tror jeg er mer enn tre måneder siden. Har bestilt take away en del ganger de siste tre månedene, da. Men bare to ganger siste måneden så har blitt litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...