AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Privat? Dps? Avtalespesialist? Gpr de tunge diagnosene som feks schizofreni til dps eller er dps for kortvarig utredning og kortere behandling? Har ikke hekt skjønt misjonen til dps. Og hvor de ulike diagnosegruppene havner i behandling etter utredning. Anonymkode: ee10e...d1d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Gikk privat først men innlagt og overført DPS fordi jeg trengte mer enn en psykiater i det private kunne gi meg. Anonymkode: 67136...a2e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 DPS,schizoaffektiv Anonymkode: 1b3ae...0f2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Dps er mest for utredninger og eventuelt behandling mens man er under aap. Noen dps har også spesifikke gruppeterapi, som oftest dbt som er en gruppebehandling for emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: a81b7...ca0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gikk privat først men innlagt og overført DPS fordi jeg trengte mer enn en psykiater i det private kunne gi meg. Anonymkode: 67136...a2e Bp2 og unnvikende pf. Anonymkode: 67136...a2e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dps er mest for utredninger og eventuelt behandling mens man er under aap. Noen dps har også spesifikke gruppeterapi, som oftest dbt som er en gruppebehandling for emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: a81b7...ca0 Det er den rareste forklaringen om dps jeg har hørt Anonymkode: 0c853...708 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dps er mest for utredninger og eventuelt behandling mens man er under aap. Noen dps har også spesifikke gruppeterapi, som oftest dbt som er en gruppebehandling for emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: a81b7...ca0 Hvorfor behandling mens man er under aap? Hva er dps sin rolle her som fastlegen ikke kan dekke? Anonymkode: ee10e...d1d 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Har blitt tatt inn på dps på indikasjon angst. Og har også vært på dps helse og arbeid tidligere for mildere angst. dette i Oslo. Mulig det er ulike systemer rundt om i landet? Anonymkode: 70426...d34 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Fact og ambulerende team Anonymkode: 90200...e41 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor behandling mens man er under aap? Hva er dps sin rolle her som fastlegen ikke kan dekke? Anonymkode: ee10e...d1d Det medfører ikke riktighet, det den du qouter sier. Jeg har gått på DPS i mange år som ung ufør. Anonymkode: e8416...d1b 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det medfører ikke riktighet, det den du qouter sier. Jeg har gått på DPS i mange år som ung ufør. Anonymkode: e8416...d1b Jeg går til dps ved behov, selv som ufør. Ikke gitt opp av helsevesnen selv om jeg ikke kommer uti jobb, jeg skal nemlig ha ett greit liv i tillegg. Anonymkode: b2766...562 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Gått til utredning og behandling på DPS i flere omganger, vi krangler fortsatt om hvilke(n) diagnose(r) som er riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 psykedeliker skrev (1 minutt siden): Gått til utredning og behandling på DPS i flere omganger, vi krangler fortsatt om hvilke(n) diagnose(r) som er riktig. Hva mener de og hva mener du? Om hvilke diagnose som er riktig Anonymkode: ee10e...d1d 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) Jeg fikk først en tentativ diagnose som det ikke var grunnlag for (og det visste jeg fra starten av), men da var feilbehandlingen allerede i gang. Så fikk jeg ny diagnose som trolig var riktig, men feilbehandlingen fortsatte. Så fikk jeg enda en ny diagnose som det ikke er grunnlag for. Nå forsøker jeg å få tilbake diagnose nr. 2, men med riktig behandling denne gangen. Endret 1. desember 2023 av psykedeliker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Først på DPS og fikk blandet pf og så var det rett ut. Så fikk jeg bipolar av avtalespesialist etter vurdering og har nå gått i behandling hos annen avtalespesialist i 2 år som opprettholder bipolar og har satt K-PTSD. Diagnosen DPS satt ble fort utelukket. Jeg har hatt stor framgang etter jeg begynte hos nåværende avtalespesialist (psykiater). Regner med det ikke er lenge til det blir avsluttet noe jeg ser litt fram til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Hvorfor er det slik at så mange instanser gir forskjellige diagnoser? Hvis man går på DPS får man en diagnose og så hvis man går hos avtalespesialist så får man en annen? Det er jo helt hinsides? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 DPS. Depresjon. Startet med angst da. Nesten psykose var det vel noen som mente på et tidspunkt, men tror den ble reddet på målstreken. Anonymkode: ae2d3...d55 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 Everybody skrev (29 minutter siden): Hvorfor er det slik at så mange instanser gir forskjellige diagnoser? Hvis man går på DPS får man en diagnose og så hvis man går hos avtalespesialist så får man en annen? Det er jo helt hinsides? Det er veldig lett å bare unnlate å fortelle om symptomer eller å overdrive andre symptomer for å unngå å få en viss diagnose man ikke vil ha eller for å heller få en annen diagnose isteden man heller vil ha. Vet om flere som drar til private fordi de er misfornøyde med eupf diagnosen som dps har satt og heller prøver å få bipolar privat. Den private har ofte ikke hele historien og journalen til pasienten heller og vet ikke om all ustabiliteten, selvskadingen eller innleggelsene til pasienten. Anonymkode: a81b7...ca0 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er veldig lett å bare unnlate å fortelle om symptomer eller å overdrive andre symptomer for å unngå å få en viss diagnose man ikke vil ha eller for å heller få en annen diagnose isteden man heller vil ha. Vet om flere som drar til private fordi de er misfornøyde med eupf diagnosen som dps har satt og heller prøver å få bipolar privat. Den private har ofte ikke hele historien og journalen til pasienten heller og vet ikke om all ustabiliteten, selvskadingen eller innleggelsene til pasienten. Anonymkode: a81b7...ca0 Går på DPS. Her har de ulike DPS vært uenige om diagnose. Først het det bipolar ELLER eupf det første stedet, så het det bipolar og aktuell split ved en innleggelse. Deretter ble jeg ved DPS nummer 2 stemplet med eupf så fort jeg satte en fot innafor døra... Halvannet år etter er jeg tilbake på DPS nummer 1 hvor nåværende behandler har satt bipolar diagnose, men utelukker ikke eupf i tillegg... Ikke lett å bli enige. Jeg er stort sett en åpen bok. Anonymkode: 3d783...ec0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 2. desember 2023 Del Skrevet 2. desember 2023 (endret) Da DPS ga med blandet pf hadde de feiltolket mye av ting jeg hadde sagt. De påsto bla. at jeg ikke hadde fullført skolegangen når jeg har vitnemål på at det ER fullført, samme feil gjorde de med arbeidstiltak, jeg har drevet ganske lite med selvskading og holdt det skjult, de mente jeg slet med kronisk tomhetsfølelse og kroniske selvmordstanker og begge er feil, jeg var og ifølge de veldig impulsiv med destruktive handlinger mens jeg i realiteten gjorde positive ting impulsivt. Hva er destruktivt med å gå seg en tur, rydde, se tv, ha hobby og være sosial 🙄? Jeg fikk så mye kritikk av DPS i flere år for manglende innsikt pga impulsivitet at jeg kuttet ut det som var positivt for meg. De hjalp meg ikke. De tok heller nesten knekken på meg. En god del av det jeg går i behandling for nå er forårsaket av DPS. Dessverre. Etter klager og møter med DPS beklaget de uten å endre noe og anbefalte meg å prøve privat noe jeg har gjort og var noe helt annet enn DPS. Endret 2. desember 2023 av aa-k-j 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.