Gå til innhold

Har du noen gang gitt behandleren din en gave og isåfall hva?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Krøll47

Det ville jeg aldri våget. Skjønner tanken din og har også villet gjøre det bare for å vise litt takknemlighet eller at jeg setter pris på dem, men frykter at det ville vært upassende. Tror ikke de setter pris på sånn ekstra oppmerksomhet men at det er heller kleint og plagsomt. 

Gjest Krøll47
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange tråder med akkurat samme spørsmål skal folk lage? Du kan google dette spørsmålet og få opp 100 akkurat like tråder. 

Anonymkode: 3e54d...5d5

Synes de fleste tråder her går på repeat jeg, med noe variasjon i selve tittelformuleringen.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mange tråder med akkurat samme spørsmål skal folk lage? Du kan google dette spørsmålet og få opp 100 akkurat like tråder. 

Med en slik holdning, kan forumet like gjerne legges ned. Hva har i så fall ikke blitt snakket om før? "Du kan søke det opp..."

Du velger selv om du ønsker å gå inn på en slik tråd eller ikke? Om den er uinteressant for deg - la den ligge.

Og, en gang kan noen kanskje tilføre noe nytt i en diskusjon som ikke har blitt nevnt før...

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har gitt blomster i "avskjedsgave".

Anonymkode: 1923e...4bf

Jeg har ikke gitt noe, men jeg fikk en liten gave av min første terapeut. Det var en rund og fin stein hvor hun hadde malt på ordene "du er verdifull".

Om jeg skulle ha gitt noe, vet jeg at det f.eks. kunne være et dikt, noen ord vi stadig vender tilbake til i terapien som fikk en liten ramme på seg e.l., men ikke noe kostbart. En versjon av en stein med noe skrift malt på, har jeg selv veldig sansen for. Noe som har flere betydninger. En direkte som alle forstår og en indirekte som kun jeg og terapeuten kjenner til.

Så lenge gavene ikke er kostbare, går det helt fint. Om den puttes i en skuff, i en eske eller står fremme, vet vi uansett ikke når vi har sluttet.

Eva Sofie skrev (24 minutter siden):

Med en slik holdning, kan forumet like gjerne legges ned. Hva har i så fall ikke blitt snakket om før? "Du kan søke det opp..."

Du velger selv om du ønsker å gå inn på en slik tråd eller ikke? Om den er uinteressant for deg - la den ligge.

Og, en gang kan noen kanskje tilføre noe nytt i en diskusjon som ikke har blitt nevnt før...

Man kan søke først og så heller svare i en av de gamle trådene. Da kan nye lesere også se de gamle svarene. 

Jeg ga en behandler jeg var spesielt fornøyd med  et kort med en akvarell jeg hadde malt. Hun ble veldig glad for den. 

Det er ikke noe galt i å vise at man har satt pris på hjelp man har fått, men man skal ikke  ta den for langt. Et kort med en hilsen og/eller blomster synes jeg er innafor. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man kan søke først og så heller svare i en av de gamle trådene. Da kan nye lesere også se de gamle svarene. 

Jeg er kanskje aleine om det, men jeg synes det er litt irriterende når gamle tråder hentes opp igjen. Jeg synes det er mer interessant å lese i "nåtid" for å se hva dagens brukere er opptatte av og hva de tenker og hva de svarer. 

Endret av Vendi
Krøll47 skrev (10 timer siden):

Det ville jeg aldri våget. Skjønner tanken din og har også villet gjøre det bare for å vise litt takknemlighet eller at jeg setter pris på dem, men frykter at det ville vært upassende. Tror ikke de setter pris på sånn ekstra oppmerksomhet men at det er heller kleint og plagsomt. 

Jeg er litt enig der - i alle fall innen psykiatrien. 

Jeg bestilte dog en stor bukett til en av mine kirurger og overlege på Ullevål på 60-årsdagen, vedkommende hadde fulgt meg medisinsk gjennom mange år.

Og så har jeg bestilt sjokolade til kirurgisk avdeling etter hver operasjon jeg har hatt. Ser hvor mye sykepleiere og resten av teamet har å gjøre på offentlige sykehus.

Men i psykiatrien har jeg aldri gjort det. Vet ikke hvorfor, men anser det personlig som upassende. 

Trinity80 skrev (1 time siden):

Jeg er litt enig der - i alle fall innen psykiatrien. 

Jeg bestilte dog en stor bukett til en av mine kirurger og overlege på Ullevål på 60-årsdagen, vedkommende hadde fulgt meg medisinsk gjennom mange år.

Og så har jeg bestilt sjokolade til kirurgisk avdeling etter hver operasjon jeg har hatt. Ser hvor mye sykepleiere og resten av teamet har å gjøre på offentlige sykehus.

Men i psykiatrien har jeg aldri gjort det. Vet ikke hvorfor, men anser det personlig som upassende. 

Så omtenksomt! Lurer på hva du tenker er forskjellen?

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så omtenksomt! Lurer på hva du tenker er forskjellen?

Jeg vet faktisk ikke for å være helt ærlig. Som jeg skrev så er det personlig valg, tenker som @Krøll47 skrev lenger oppe. Er kanskje noe med det man oppfatter som sosiale koder - uten at det betyr at andres valg er feil.   

Trinity80 skrev (3 timer siden):

Jeg vet faktisk ikke for å være helt ærlig. Som jeg skrev så er det personlig valg, tenker som @Krøll47 skrev lenger oppe. Er kanskje noe med det man oppfatter som sosiale koder - uten at det betyr at andres valg er feil.   

Jeg forstår det med sosiale koder men skjønner dog ikke forskjellen mellom somatisk og psykiatrisk. Men opp til hver enkelt selvsagt😉

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg forstår det med sosiale koder men skjønner dog ikke forskjellen mellom somatisk og psykiatrisk. Men opp til hver enkelt selvsagt😉

Jeg skjønner ikke det selv heller. Burde ha vært likt😉 Er kanskje min egen overanalysering som stopper meg.

@kupton hva ville du ha tenkt om en av dine pasienter hadde gitt deg gave? Ikke på sykehus, men dersom du hadde jobbet på klinikk - og hadde hatt pasienten i behandling en stund. 

Trinity80 skrev (25 minutter siden):

Jeg skjønner ikke det selv heller. Burde ha vært likt😉 Er kanskje min egen overanalysering som stopper meg.

@kupton hva ville du ha tenkt om en av dine pasienter hadde gitt deg gave? Ikke på sykehus, men dersom du hadde jobbet på klinikk - og hadde hatt pasienten i behandling en stund. 

Har gitt strikkede votter til flere som jobber i psykiatri. Og  alkohol til noen sykehusleger opp gjennom årene. 

Anonymkode: aecb7...0c0

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har gitt strikkede votter til flere som jobber i psykiatri. Og  alkohol til noen sykehusleger opp gjennom årene. 

Anonymkode: aecb7...0c0

Begge deler er sikkert veldig tiltrengt i helsevesenet👏👏

Har gitt blomster, hjemmelaget granola eller brente mandler og kort til flere. Synes det er fint å gi en tilbakemelding og takke når jeg har fått god hjelp :)

De fleste som jobber i helsevesenet ønsker å hjelpe, og gjør så godt de kan med knappe ressurser og stadige nedskjæringer. Så tenker det er fint å gi litt positiv oppmerksomhet når det er på sin plass. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...