Fru2020 Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) Jeg gav gave hver jul til alle personene som hadde ansvar for å følge meg opp. Behandlere, miljøpersonale. Og så gave når de eller jeg har sluttet. Jeg lager alltid gavene selv. Jeg driver og scrapper så ofte har jeg scrapper en boks med sjokolade, servietter eller lys. Jeg har også heklet kluter til hele gjengen. Et år gav jeg en hjemmelaget julekalender til hele personalgruppen på posten jeg var innlagt på på DPS (ca 40 innleggelser så da følte jeg for å gi hele gjengen en takk) Nå står jeg igjen med bare fastlegen så denne julen var det fort gjort å lage gave. To ganger har jeg mottatt gaver. En gang fikk jeg en bukett blomster fra hun ene på teamet mitt på DPS og en gang et par hjemmestrikkede votter fra en i teamet mitt i kommunen. Det var veldig fint. Endret 3. desember 2023 av Fru2020 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476537-har-du-noen-gang-gitt-behandleren-din-en-gave-og-is%C3%A5fall-hva/page/2/#findComment-4225593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 Kunne aldri tenkt meg å gi gave til noen jeg har hatt å gjøre med i psykiatrien. Den hadde garantert blitt spytta på og så gått rett i søpla. Hadde ikke orket å se uttrykket i ansiktene deres heller. Prøvd å late som de ble glade, uten å klare å skjule grimasene. Anonymkode: 0afd4...9f0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476537-har-du-noen-gang-gitt-behandleren-din-en-gave-og-is%C3%A5fall-hva/page/2/#findComment-4225595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunne aldri tenkt meg å gi gave til noen jeg har hatt å gjøre med i psykiatrien. Den hadde garantert blitt spytta på og så gått rett i søpla. Hadde ikke orket å se uttrykket i ansiktene deres heller. Prøvd å late som de ble glade, uten å klare å skjule grimasene. Anonymkode: 0afd4...9f0 Hva er grunnen til at du tror dette? Anonymkode: 1923e...4bf 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476537-har-du-noen-gang-gitt-behandleren-din-en-gave-og-is%C3%A5fall-hva/page/2/#findComment-4225627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 12. desember 2023 Del Skrevet 12. desember 2023 Jeg ga blomster til mitt nærmeste apotek for noen år siden fordi de i et par år ga utrolig god service - en liten blomst og et kort. Det ble satt utrolig stor pris på og jeg forstår det. Vi alle liker at den jobben vi gjør blir satt pris på. Det jeg tenker er litt viktig å ha i hodet, er helsepersonelloven og hvilke gaver man har lov til å ta imot. Det gjelder for øvrig over alt i det offentlige. § 9. Forbud mot gaver m.v. i tjenesten § 9. Forbud mot gaver m.v. i tjenesten Helsepersonell må verken på egne eller andres vegne motta gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som er egnet til å påvirke helsepersonells tjenestlige handlinger på en utilbørlig måte. Helsepersonell må heller ikke motta fra pasient eller bruker gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som har mer enn en ubetydelig verdi. (Her er en forklaring fra Helsedirektoratet til lovteksten). Jeg vet ikke om min tolkning av dette er riktig, men om man gir f.eks. en større konfekt e.l. til en sykehusavdeling som takk, er det OK siden det er en avdeling og ikke en enkelt person som får det. Jeg jobber selv med mennesker (ikke i det offentlige), og vi har lov til å ta imot gaver inntil en verdi av ca. 300-400 kr. av en enkelt person, men utover dette må det gis til alle på arbeidsplassen. Men vi har ikke forbud mot å ta imot noen gaver. Det er forståelig at mennesker som opplever at de har fått god hjelp og fått livet sitt endret, ønsker å si takk tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476537-har-du-noen-gang-gitt-behandleren-din-en-gave-og-is%C3%A5fall-hva/page/2/#findComment-4228179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.