Gå til innhold

Hva har han gjort med meg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Nå får jeg alle slags tanker om hva kirurgen har gjort med meg, men det var jo andre med i rommet? Er jo et mirakel om jeg blir bedre nå, er så lei av smerter. Kan han ha glemt noe inni der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller er dette normalt? Kommer til å ringe legesenteret tirsdag om det ikke er bedre, da er det to uker siden operasjonen. Er det mulig å bli bedre til tirsdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Nå får jeg alle slags tanker om hva kirurgen har gjort med meg, men det var jo andre med i rommet? Er jo et mirakel om jeg blir bedre nå, er så lei av smerter. Kan han ha glemt noe inni der? 

 

stjernestøv skrev (1 time siden):

Eller er dette normalt? Kommer til å ringe legesenteret tirsdag om det ikke er bedre, da er det to uker siden operasjonen. Er det mulig å bli bedre til tirsdag? 

Dette er kun symptomene på din sykdom stjernestøv. Pust med magen og finn frem en julebrus. Du har lett for å få angst både før og etter påkjenninger. Legen vet hva han gjør.

Anonymkode: 0c77e...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

 

Dette er kun symptomene på din sykdom stjernestøv. Pust med magen og finn frem en julebrus. Du har lett for å få angst både før og etter påkjenninger. Legen vet hva han gjør.

Anonymkode: 0c77e...7fd

Tror du det ja. ja jeg får jo angst før og etter påkjenninger og dette var ikke småtteri, kanskje det psykiske blander seg med det fysiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som ditt mønster @stjernestøv. Selvfølgelig forverrer det seg, man kunne nesten forvente det. 

Men ta tak i smerter, og snakk med legen din. Det er å forvente flere uker med smerter, så bare ta en av gangen. Det at de lovet deg bedring så raskt på postop hjalp sikkert ikke noe særlig tipper jeg, da tror man at smerter og ubehag er uvanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (45 minutter siden):

Høres veldig ut som ditt mønster @stjernestøv. Selvfølgelig forverrer det seg, man kunne nesten forvente det. 

Men ta tak i smerter, og snakk med legen din. Det er å forvente flere uker med smerter, så bare ta en av gangen. Det at de lovet deg bedring så raskt på postop hjalp sikkert ikke noe særlig tipper jeg, da tror man at smerter og ubehag er uvanlig. 

Ok. Det er vel psyken som spiller meg et puss da, merker jeg har mange tanker. 

Ja får snakke med han på tirsdag hvis jeg får time på dagen da, trenger jo mer smertestillende hvis jeg får det. Vet jo ikke det men kan jo ikke gå å ha vondt, ikke det at smertene forsvinner med smertestillende. Ja han sa jo jeg kom til å bli bra etter en uke, da tror man smerter er unormalt. Så har jeg lest om de som ikke har smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok. Det er vel psyken som spiller meg et puss da, merker jeg har mange tanker. 

Ja får snakke med han på tirsdag hvis jeg får time på dagen da, trenger jo mer smertestillende hvis jeg får det. Vet jo ikke det men kan jo ikke gå å ha vondt, ikke det at smertene forsvinner med smertestillende. Ja han sa jo jeg kom til å bli bra etter en uke, da tror man smerter er unormalt. Så har jeg lest om de som ikke har smerter. 

Ja, og få det undersøkt/ snakk med lege så kan du få de forsikringene du trenger for å få mer trygghet i situasjonen. Lykke til! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Ja, og få det undersøkt/ snakk med lege så kan du få de forsikringene du trenger for å få mer trygghet i situasjonen. Lykke til! ❤️

Takk ❤️ På FB skriver de jeg burde kontakte legevakten og ta crp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Takk ❤️ På FB skriver de jeg burde kontakte legevakten og ta crp. 

CRP for å måle eventuelle infeksjonsverdier. Kan være lurt etter type operasjon du har hatt. Postop etter ca. inntil 3 dager stiger den uansett, men nå burde du sjekkes. Er sikkert ikke noe galt, men greit å være litt mer sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (12 minutter siden):

CRP for å måle eventuelle infeksjonsverdier. Kan være lurt etter type operasjon du har hatt. Postop etter ca. inntil 3 dager stiger den uansett, men nå burde du sjekkes. Er sikkert ikke noe galt, men greit å være litt mer sikker. 

Legevakten anbefalte meg å ta kontakt med legesenteret i morgen, fikk jeg feber og ble verre skulle jeg ta kontakt igjen. Sa jo til henne at jeg hadde kronisk galleblærebetennelse uten feber da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Legevakten anbefalte meg å ta kontakt med legesenteret i morgen, fikk jeg feber og ble verre skulle jeg ta kontakt igjen. Sa jo til henne at jeg hadde kronisk galleblærebetennelse uten feber da. 

Ikke noe å være redd for, for å finne ro så kontakter du legesenteret. De klarer nok å sjekke dine symptomer og komme med hva som er mest hensiktsmessig for deg å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Ikke noe å være redd for, for å finne ro så kontakter du legesenteret. De klarer nok å sjekke dine symptomer og komme med hva som er mest hensiktsmessig for deg å gjøre. 

Ok. Får ringe dem i morgen da om det ikke skjer et mirakel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke klart å ha på meg topp etter operasjonen men det er vel ingen som bryr seg om det? Har små bryster. Syns smertene var verre i går enn de har vært i dag så det er jo lov å håpe? Kanskje får jeg et mirakel? Kanskje trenger jeg ikke ringe legesenteret? Sist natt var det veldig vondt, får se hvordan det går i natt. Skulle ønske jeg kunne slutte å ta smertestillende. Men @kupton tror du dette kan vare enda lenger? Det er jo to uker siden på tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var vondt der galleblæren var i dag og men kom seg da jeg sto opp, har tatt smertestillende. Burde jeg ringe legesenteret i dag? Sjekke crp? Eller burde jeg se det an? Er jo bedre enn i begynnelsen nå, da var det jo helt jævlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Var vondt der galleblæren var i dag og men kom seg da jeg sto opp, har tatt smertestillende. Burde jeg ringe legesenteret i dag? Sjekke crp? Eller burde jeg se det an? Er jo bedre enn i begynnelsen nå, da var det jo helt jævlig. 

Hvis du kan få tatt en crp, så vil en vel se om det er noe betennelse?  Kan du ikke ringe legekontoret? Da vil du kanskje få litt mer ro i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (6 minutter siden):

Hvis du kan få tatt en crp, så vil en vel se om det er noe betennelse?  Kan du ikke ringe legekontoret? Da vil du kanskje få litt mer ro i deg.

Ja får ta en crp, ja da kan de se om det er betennelse. Er bare usikker på hva legen kan gjøre bortsett fra å gi meg smertestillende og pencelin hvis det er betennelse, tror han kommer til å si at det er normalt å ha vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja får ta en crp, ja da kan de se om det er betennelse. Er bare usikker på hva legen kan gjøre bortsett fra å gi meg smertestillende og pencelin hvis det er betennelse, tror han kommer til å si at det er normalt å ha vondt. 

Ja, men hvis det er betennelse, så vil jo antibiotika virke ganske fort. Har du sjekket det, så vil du kanskje få litt mer ro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (6 minutter siden):

Ja, men hvis det er betennelse, så vil jo antibiotika virke ganske fort. Har du sjekket det, så vil du kanskje få litt mer ro?

Ja det er sant det at jeg får mer ro da, får ta kontakt med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...