Gå til innhold

Varmeste stillongs/undertøy nå på vinteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt sånne polyester stilongser og bruker de mye. Er ull veldig mye varmere? Er jo mer slitsomt med vasking når man må kjøre egen maskin kun for noen få plagg. 

Hva har dere? Eventuelt hvis du har kjøpt noe del link? 

Anonymkode: 4460a...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har kjøpt sånne polyester stilongser og bruker de mye. Er ull veldig mye varmere? Er jo mer slitsomt med vasking når man må kjøre egen maskin kun for noen få plagg. 

Hva har dere? Eventuelt hvis du har kjøpt noe del link? 

Anonymkode: 4460a...e25

Ull er MYE varmere og bedre, synes jeg i alle fall! Har mye forskjellig, Devold har noen som er skikkelig varme og myke, ellers har jeg fra alskens merker. :) Kari Traa sine er fine, men dyre og tåler lite, synes det blir fort hull i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har kjøpt sånne polyester stilongser og bruker de mye. Er ull veldig mye varmere? Er jo mer slitsomt med vasking når man må kjøre egen maskin kun for noen få plagg. 

Hva har dere? Eventuelt hvis du har kjøpt noe del link? 

Anonymkode: 4460a...e25

kan ikke sammenlignes, ull er varmere

Janus er et flott merke (tok det for det var det jeg handla sist, finnes tonnevis av andre merker og i alle prisklasser) - fant det på OBS. Du finner sikkert endel flott ulltøy på nett også.

Anonymkode: 6d234...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (23 minutter siden):

Ull er MYE varmere og bedre, synes jeg i alle fall! Har mye forskjellig, Devold har noen som er skikkelig varme og myke, ellers har jeg fra alskens merker. :) Kari Traa sine er fine, men dyre og tåler lite, synes det blir fort hull i dem.

takk for tips om devold, jeg har mye fra Traa men synes som deg de går fort hull i

Anonymkode: 6d234...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ull er desidert varmest. Er enig med de som trekker fram Devold, det er også min favoritt. Har også noen sett fra Pierre Robert (som man kjøper i matbutikker, men lenge siden jeg har sett dem), men de fra Devold er varmere.

Kari Traa sine plagg er snaue i størrelsen, selv L blir for kort i beina til meg, som ellers bruker M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er mye mye varmere! De kan luftes etter bruk, så du trenger ikke vaske ofte.

Vi har mye Janus, men også Devold, Kari Traa, Pierre Robert m.fl. Den eldste KT trøya mi har jeg hatt i ca 10 år, ikke et eneste hull. Den andre er ca 3 år, ikke hull der heller, men stillongsen som hører til den har fått et hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer også for ull, mye varmere og lunere enn kunststoff. Har selv følsom hud og synes fort at ull kan klø. Elsker Devold Breeze, deilig mykt. Ulempen er at den ikke er veldig holdbar, det er fort en sammenheng mellom mykhet og slitestyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er best - ingen protest! 🙂 Det aller, aller varmeste jeg har hatt, var et sett i ullfrotté. Det er kastet fordi det ble utslitt, men kanskje jeg skulle vurdere å kjøpe nytt sett.. Hm.. Jeg har mye forskjellig ullundertøy, både mer sånn "sportsundertøy" og også "penere" ulltrøyer som passer fint under topper på jobb. Janus og Devold er vel de beste merkene. Enig med @påskelilje i at det går lett hull på Kari Traa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (På 3.12.2023 den 18.11):

Ull er mye mye varmere! De kan luftes etter bruk, så du trenger ikke vaske ofte.

Vi har mye Janus, men også Devold, Kari Traa, Pierre Robert m.fl. Den eldste KT trøya mi har jeg hatt i ca 10 år, ikke et eneste hull. Den andre er ca 3 år, ikke hull der heller, men stillongsen som hører til den har fått et hull.

Har nøyaktig samme erfaring - trøyene fra KT holder i 10 år mens stilongsene ryker førtse år. Tror kanskje jeg river mer i dem, men likevel.

Som flere her har jeg også mange ulike merker, og liker de fra Cubus (meranoull) og Pierre Robert sine best. De holder seg fine, tåler 40 grader og her i huset brukes de både hjemme og på jobb til skjørt eller jeans når det er kaldt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (6 timer siden):

Ull er best - ingen protest! 🙂 Det aller, aller varmeste jeg har hatt, var et sett i ullfrotté. Det er kastet fordi det ble utslitt, men kanskje jeg skulle vurdere å kjøpe nytt sett.. Hm.. Jeg har mye forskjellig ullundertøy, både mer sånn "sportsundertøy" og også "penere" ulltrøyer som passer fint under topper på jobb. Janus og Devold er vel de beste merkene. Enig med @påskelilje i at det går lett hull på Kari Traa.

Jeg er IKKE enig i at det går fort hull i Kari Traa trøyer 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg er IKKE enig i at det går fort hull i Kari Traa trøyer 😮 

Nei, det var @Lillemus som skrev det om Traa. :)  Men er nok forskjell på trøye og stillongs hos meg også. Janua mer holdbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Aclima best, men har også andre merker som Kari Traa, Devold og Janus. Kjøper ikke lenger Kari Traa pga. dårlig kvalitet og er ganske mye stivere enn de andre merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...