Gå til innhold

Person klikket uten videre. Kan noen si meg hva dette er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i butikk og får gode tilbakemeldinger. Blir også ofte spurt om å jobbe ekstra så jeg kan ikke være så ille. Ikke fått klage heller. 
 

Jeg får en greie med øynene mine når jeg er spesielt sliten for jeg har jobbet litt over 100% nå i juletiden. Jeg er tørr i øynene og litt sliten, men i form til å jobbe. Så kommer det en kunde som jeg først oppfatter som en hvilken som helst kunde. Så blir tonefallet bare mer og mer ubehagelig. Hun begynner å snakke om noe og så sier hun «du trenger ikke se på meg som om jeg er dum» «du får det til å føles som jeg sier rare ting» «du må forandre deg» så går hun og klager til sjefen min.. 

Altså jeg føler meg mildt sagt angrepet her. Men jeg kan ikke si hva som helst når jeg jobber i butikk heller. Men hva faen var det der?

Anonymkode: 1f58e...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jobber i butikk og får gode tilbakemeldinger. Blir også ofte spurt om å jobbe ekstra så jeg kan ikke være så ille. Ikke fått klage heller. 
 

Jeg får en greie med øynene mine når jeg er spesielt sliten for jeg har jobbet litt over 100% nå i juletiden. Jeg er tørr i øynene og litt sliten, men i form til å jobbe. Så kommer det en kunde som jeg først oppfatter som en hvilken som helst kunde. Så blir tonefallet bare mer og mer ubehagelig. Hun begynner å snakke om noe og så sier hun «du trenger ikke se på meg som om jeg er dum» «du får det til å føles som jeg sier rare ting» «du må forandre deg» så går hun og klager til sjefen min.. 

Altså jeg føler meg mildt sagt angrepet her. Men jeg kan ikke si hva som helst når jeg jobber i butikk heller. Men hva faen var det der?

Anonymkode: 1f58e...ef3

Dette høres rart og skummelt ut. Om dette skjedde meg ville jeg spurt vedkommende, gjerne sammen med lederen det var rapportert til, om hvordan jeg oppførte meg Ig så ut da dette skjedde. Jeg ville tenkt at det var begrunnet i noe somatisk som jeg ville tatt opp med fastlegen.

Jeg skjønner ikke helt hva du meter med at du følte deg angrepet? Av hva? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jobber i butikk og får gode tilbakemeldinger. Blir også ofte spurt om å jobbe ekstra så jeg kan ikke være så ille. Ikke fått klage heller. 
 

Jeg får en greie med øynene mine når jeg er spesielt sliten for jeg har jobbet litt over 100% nå i juletiden. Jeg er tørr i øynene og litt sliten, men i form til å jobbe. Så kommer det en kunde som jeg først oppfatter som en hvilken som helst kunde. Så blir tonefallet bare mer og mer ubehagelig. Hun begynner å snakke om noe og så sier hun «du trenger ikke se på meg som om jeg er dum» «du får det til å føles som jeg sier rare ting» «du må forandre deg» så går hun og klager til sjefen min.. 

Altså jeg føler meg mildt sagt angrepet her. Men jeg kan ikke si hva som helst når jeg jobber i butikk heller. Men hva faen var det der?

Anonymkode: 1f58e...ef3

Hun strever sikkert bare med noe. Vær litt ekstra mild og snill i slike situasjoner. Dette handler ikke om deg, ingen angriper deg.

Anonymkode: d85ab...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kunden hadde nok en dårlig dag som hun lot gå utover deg. Ganske sikkert så hadde det vært en hendelse i livet hos denne kvinnen før hun traff deg. Har ingen ting med deg å gjøre. Denne kvinnen var frustrert over andre ting. Og så ble du en kanal for utløp for hennes frustrasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber i butikk og får gode tilbakemeldinger. Blir også ofte spurt om å jobbe ekstra så jeg kan ikke være så ille. Ikke fått klage heller. 
 

Jeg får en greie med øynene mine når jeg er spesielt sliten for jeg har jobbet litt over 100% nå i juletiden. Jeg er tørr i øynene og litt sliten, men i form til å jobbe. Så kommer det en kunde som jeg først oppfatter som en hvilken som helst kunde. Så blir tonefallet bare mer og mer ubehagelig. Hun begynner å snakke om noe og så sier hun «du trenger ikke se på meg som om jeg er dum» «du får det til å føles som jeg sier rare ting» «du må forandre deg» så går hun og klager til sjefen min.. 

Altså jeg føler meg mildt sagt angrepet her. Men jeg kan ikke si hva som helst når jeg jobber i butikk heller. Men hva faen var det der?

Anonymkode: 1f58e...ef3

Har du snakket med sjefen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 timer siden):

Dette høres rart og skummelt ut. Om dette skjedde meg ville jeg spurt vedkommende, gjerne sammen med lederen det var rapportert til, om hvordan jeg oppførte meg Ig så ut da dette skjedde. Jeg ville tenkt at det var begrunnet i noe somatisk som jeg ville tatt opp med fastlegen.

Jeg skjønner ikke helt hva du meter med at du følte deg angrepet? Av hva? 

Ikke noe verre enn at jeg er mer sliten enn vanlig og har litt trykk i hodet. Og da kan jeg rynke litt på panna når jeg konsentrerer meg. Jeg ante fred og ingen fare. Så på henne som en vanlig kunde. Så gikk hun ut men kom sakte tilbake og begynte å snakke sånn. 
 

Hva mener du fastlegen skal gjøre med dette? Vi har ikke 100% energi hele tiden. Og jeg ser ikke noen rettferdighet i at jeg skal begynne noen behandling fordi noen ikke skal bli krenket av at jeg ser sliten ut. 

Anonymkode: 1f58e...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun strever sikkert bare med noe. Vær litt ekstra mild og snill i slike situasjoner. Dette handler ikke om deg, ingen angriper deg.

Anonymkode: d85ab...d16

Jeg føler det som et angrep når hun står sånn og snakker lavt til meg om alt som kunne vært galt. 
Hun sa jeg måtte forandre meg. Hun har ingen rett til å stå og be folk forandre seg. Hun vet ingenting om meg. 
Tenk om jeg hadde hatt migrene… 

Anonymkode: 1f58e...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler det som et angrep når hun står sånn og snakker lavt til meg om alt som kunne vært galt. 
Hun sa jeg måtte forandre meg. Hun har ingen rett til å stå og be folk forandre seg. Hun vet ingenting om meg. 
Tenk om jeg hadde hatt migrene… 

Anonymkode: 1f58e...ef3

Du heller ikke noe om henne. Du er ansatt og er på jobb, det er din oppgave å tåle, og det klarer du helt fint. 

Anonymkode: d85ab...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet heller ikke noe om henne. Du er ansatt og er på jobb, det er din oppgave å tåle, og det klarer du helt fint. 

Anonymkode: d85ab...d16

*vet

Anonymkode: d85ab...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 timer siden):

Dette høres rart og skummelt ut. Om dette skjedde meg ville jeg spurt vedkommende, gjerne sammen med lederen det var rapportert til, om hvordan jeg oppførte meg Ig så ut da dette skjedde. Jeg ville tenkt at det var begrunnet i noe somatisk som jeg ville tatt opp med fastlegen.

Jeg skjønner ikke helt hva du meter med at du følte deg angrepet? Av hva? 

Av personen som sa det. Det var en sånn person som hadde sagt «du trenger ikke late som du hoster, jeg vet du ler» og hadde jeg da prøvd å si at jeg faktisk hostet så hadde hun fortsatt med «nei så dum er jeg ikke, du sitter der og gjemmer latteren bak host». 
 

Hva feiler? 

Anonymkode: 1f58e...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg får angst av slike. Hva om det er de som har rett? Kanskje det er ting med meg selv jeg ikke ser?

Men jeg er så lei av kritiserende mennesker. Skal vi absolutt hele tiden være fulle av energi og smilende og gi av oss selv? Det går jo ikke å være på 100% hele tiden. Men hvor går grensen mellom å føle seg god nok/ikke ha selvkritikk hele tiden, og faktisk det å kunne forbedre seg? 
 

Anonymkode: 1f58e...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du er ansatt og er på jobb, det er din oppgave å tåle, og det klarer du helt fint.

Dette er bare tull, ingen skal "tåle" sjikanering på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jobber i butikk og får gode tilbakemeldinger. Blir også ofte spurt om å jobbe ekstra så jeg kan ikke være så ille. Ikke fått klage heller. 
 

Jeg får en greie med øynene mine når jeg er spesielt sliten for jeg har jobbet litt over 100% nå i juletiden. Jeg er tørr i øynene og litt sliten, men i form til å jobbe. Så kommer det en kunde som jeg først oppfatter som en hvilken som helst kunde. Så blir tonefallet bare mer og mer ubehagelig. Hun begynner å snakke om noe og så sier hun «du trenger ikke se på meg som om jeg er dum» «du får det til å føles som jeg sier rare ting» «du må forandre deg» så går hun og klager til sjefen min.. 

Altså jeg føler meg mildt sagt angrepet her. Men jeg kan ikke si hva som helst når jeg jobber i butikk heller. Men hva faen var det der?

Anonymkode: 1f58e...ef3

Du nevner først dette med øynene dine - det kan ikke tenkes at du får et litt spesielt blikk og gjør noen (ufrivillige) bevegelser med øynene som kan tolkes som damen oppfattet det da? Det høres jo merkelig ut om en vilt fremmed plutselig sier slike ting helt uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det høres jo merkelig ut om en vilt fremmed plutselig sier slike ting helt uten grunn.

De som bare vil plage andre finner en grunn til å gjøre det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (39 minutter siden):

Du nevner først dette med øynene dine - det kan ikke tenkes at du får et litt spesielt blikk og gjør noen (ufrivillige) bevegelser med øynene som kan tolkes som damen oppfattet det da? Det høres jo merkelig ut om en vilt fremmed plutselig sier slike ting helt uten grunn.

Det er nok det. For jeg vet jeg har noen ufrivillige bevegelser med øynene. Men har aldri fått klage på det. 
Det er bare mamma og noen nære som har sagt at det noen ganger kan være noe med blikket mitt. Men det blir verre når jeg er spesielt sliten. Har også en annen kollega som blunker/himler med øynene ofte, men jeg ser at det er fordi hun bare er slik. Jeg ser forskjell på himling som er spydig og som er ufrivillig.

Men hva er det jeg skal gjøre med det? Jeg kommer ikke til å klare å gjøre det viktigste om jeg hele tiden skal tenke på hvordan jeg ser ut. Jeg vil ikke ha et samfunn der folk skal analysere alt frem til å handle om seg selv, slik som hun dama gjorde i går. 
 

Jeg syntes opplevelsen var ekkel. Jeg snakket til henne som en vanlig kunde. Hun begynte også å spørre om vi hadde samarbeidet med et selskap. Og vi samarbeider ikke med selskapet hun snakket om. Hun sa at hun visste alt om dette selskapet, og at hun syntes jeg burde lese meg opp om det. 
Så begynte hun en diskusjon om at jeg så på henne som om det hun sa var rart. Og avsluttet med «jeg er ikke dum skjønne du, nei». 
 

Men jo, det hun sa var veldig rart og jeg hadde ikke noe svar å komme med. 
Jeg har aldri vært borti en slik person på jobb før.

Anonymkode: 1f58e...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (46 minutter siden):

Du nevner først dette med øynene dine - det kan ikke tenkes at du får et litt spesielt blikk og gjør noen (ufrivillige) bevegelser med øynene som kan tolkes som damen oppfattet det da? Det høres jo merkelig ut om en vilt fremmed plutselig sier slike ting helt uten grunn.

Hun er den eneste det har skjedd meg med. 

Anonymkode: 1f58e...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jobber i butikk og får gode tilbakemeldinger. Blir også ofte spurt om å jobbe ekstra så jeg kan ikke være så ille. Ikke fått klage heller. 
 

Jeg får en greie med øynene mine når jeg er spesielt sliten for jeg har jobbet litt over 100% nå i juletiden. Jeg er tørr i øynene og litt sliten, men i form til å jobbe. Så kommer det en kunde som jeg først oppfatter som en hvilken som helst kunde. Så blir tonefallet bare mer og mer ubehagelig. Hun begynner å snakke om noe og så sier hun «du trenger ikke se på meg som om jeg er dum» «du får det til å føles som jeg sier rare ting» «du må forandre deg» så går hun og klager til sjefen min.. 

Altså jeg føler meg mildt sagt angrepet her. Men jeg kan ikke si hva som helst når jeg jobber i butikk heller. Men hva faen var det der?

Anonymkode: 1f58e...ef3

Det virker jo som denne personen har problemer som ikke har med deg å gjøre. Nesten rart man ikke opplever slikt i mellom når man jobber i butikk og treffer mange ulike mennesker. Dette forstår sikkert sjefen din også.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hun begynner å snakke om noe og så sier hun
1: «du trenger ikke se på meg som om jeg er dum» «du får det til å føles som jeg sier rare ting»
2: «du må forandre deg»
3: så går hun og klager til sjefen min.. 

Pkt. 3: Aller først bør du jo høre med sjefen om hva det ble klaget på. Var det blikket / måten kunden oppfattet øynene dine og ansiktsuttrykket ditt på, har det jo en naturlig forklaring, og du kan ikke gjøre noe annet enn å være litt obs på det når du er ekstra sliten. Var det mer av typen "XXX var uhøflig mot meg", kan dere trolig bli enige om at dette var en vanskelig kunde og legge saken død. Alle som har jobbet i butikk, vet at det finnes urimelige kunder. 

Pkt.1: Dette er jo en typisk misforståelse som kan oppstå hvis man har ufrivillige/ukontrollerbare bevegelser med øyne eller ansikt. Da går det an å forklare på en vennlig, høflig måte at det er nettopp en misforståelse (hvis man kommer til orde). 

Pkt 2: Etter min mening sier man ikke noe sånt til en butikkansatt som kunde (eller omvendt for den saks skyld). Som sjef kan man komme med forandringsønsker til en ansatt, men ikke om noe som ikke kan forandres. Da får man heller tilrettelegge slik at ikke situasjonen oppstår (for ofte). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...