Gå til innhold

Quetiapin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker av og til for søvn /uro, men Det står at denne også brukes litt mot depresjon. Jeg opplever imidlertid å bli litt deprimert av den? Er det en bivirkning?

Anonymkode: 7ad7d...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende du bare føler deg litt mer trøtt av den. Den fungerer bra mot depresjon i kombinasjon med andre medisiner som SSRI og SNRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (22 minutter siden):

Det kan hende du bare føler deg litt mer trøtt av den. Den fungerer bra mot depresjon i kombinasjon med andre medisiner som SSRI og SNRI.

Ok, da må den tas i kombinasjon med noe annet.

Jeg har kjent på å føle meg tung og deppa etter å ha tatt den. Men det kan være tilfeldig evt

Anonymkode: 7ad7d...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 time siden):

Det kan hende du bare føler deg litt mer trøtt av den. Den fungerer bra mot depresjon i kombinasjon med andre medisiner som SSRI og SNRI.

Har tatt quetapin for søvn og uro sammen med antidepressiva  som økte veldig angsten hos meg, og hadde omtrent panikk i søvne og har også opplevd veldig mye økt angst dagen etter. Regner med det ikke har noe med quetiapinen/kombinasjonen å gjøre, den kan ikke forsterke angst på noen måte eller gjøre det i kombinasjon med antidepressiva?

Anonymkode: 7ad7d...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål om quetiapin, slenger det inn her. det står at man må trappe ned på disse og også at selvmordsfare/sterkere symptoner kan oppstå i starten. Men jeg har fått beskjed om at denne kan tas ved behov. Hvordan henger det sammen? Kan man få økte plager av å ta en pille nå og da, eller vil de fortsatt ha en søvn og angst effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosemarin skrev (8 timer siden):

Har et spørsmål om quetiapin, slenger det inn her. det står at man må trappe ned på disse og også at selvmordsfare/sterkere symptoner kan oppstå i starten. Men jeg har fått beskjed om at denne kan tas ved behov. Hvordan henger det sammen? Kan man få økte plager av å ta en pille nå og da, eller vil de fortsatt ha en søvn og angst effekt?

Hvis man kan ta en pille nå og da er vel det den minste dosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (6 timer siden):

Hvis man kan ta en pille nå og da er vel det den minste dosen?

Ja, gjelder ikk det jeg spurte om ang bivirkninger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2023 den 10.34):

Bruker av og til for søvn /uro, men Det står at denne også brukes litt mot depresjon. Jeg opplever imidlertid å bli litt deprimert av den? Er det en bivirkning?

Anonymkode: 7ad7d...56d

Mot depresjon må den nok brukes mer enn av og til. Og ofte i høyere doser enn det som er vanlig mot søvnproblemer 

Anonymkode: 90028...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mot depresjon må den nok brukes mer enn av og til. Og ofte i høyere doser enn det som er vanlig mot søvnproblemer 

Anonymkode: 90028...d0e

Kan man få økte plager eller sterkere symptomer hvis man tar lavdose innimellom?

og varer disse isåfall i noen dager etter man har tatt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosemarin skrev (8 minutter siden):

Kan man få økte plager eller sterkere symptomer hvis man tar lavdose innimellom?

og varer disse isåfall i noen dager etter man har tatt den?

Det spørsmålet tror jeg du bør spørre en psykriater/lege om.

Anonymkode: 0c32d...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det spørsmålet tror jeg du bør spørre en psykriater/lege om.

Anonymkode: 0c32d...cc9

Det heter ikke psykriater, men psykiater. 

Anonymkode: 37562...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Rosemarin skrev (På 5.12.2023 den 16.51):

Kan man få økte plager av å ta en pille nå og da, eller vil de fortsatt ha en søvn og angst effekt?

Neppe. Personlig har jeg ikke opplevd det på 25mg for søvn. Hvorfor ikke bare prøve og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Neppe. Personlig har jeg ikke opplevd det på 25mg for søvn. Hvorfor ikke bare prøve og se?

Jeg har tatt de ja. Men syns jeg føler meg så rar og ikke noe særlig dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening en ganske enkel sak. 25mg er totalt ufarlig å prøve for alle. Føler en at det hjelper, kan en gjenta det. Føler en at det ikke hjelper eller at en til og med blir verre, slutter en.

Også denne tråden viser vel store individuelle ulikheter, og igjen at nytten av å spørre etter andres erfaring er ganske liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 minutt siden):

Etter min mening en ganske enkel sak. 25mg er totalt ufarlig å prøve for alle. Føler en at det hjelper, kan en gjenta det. Føler en at det ikke hjelper eller at en til og med blir verre, slutter en.

Også denne tråden viser vel store individuelle ulikheter, og igjen at nytten av å spørre etter andres erfaring er ganske liten.

Det er sant. Men tenkte å spørre om det kunne være en slags (logisk) forklaring på det. Og spesielt siden det står skrevet at man kan få økte plager i oppstart og bør trappe ned. Men dette gjelder da bare høye doser og/eller over tid?


Den kan vel gi en hangover  og muligens det jeg kjenner på. Man opplever jo det ulikt sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosemarin skrev (58 minutter siden):

Den kan vel gi en hangover  og muligens det jeg kjenner på.

Alle medisiner en tar for å forbedre søvn kan gi hangover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga en 25 mg. tablett til en på besøk som var allergisk mot dyr (jeg har dyr). Ingen av oss tenkte at det var spesielt farlig, og det hjalp på allergien. :)

Anonymkode: 15064...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...