Gå til innhold

Trenger egentlig hjelp, men tør ikke be om det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg følges opp av ett team i kommunen som også er åpent på kveld (til kl 21). De sier at jeg bare må ringe eller sende en sms om jeg tenger det. Og i kveld trenger jeg det, men jeg tør ikke be om det. Føler ikke jeg fortjener hjelp, er redd for å bli avvist og vet ikke hva jeg skal si. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg følges opp av ett team i kommunen som også er åpent på kveld (til kl 21). De sier at jeg bare må ringe eller sende en sms om jeg tenger det. Og i kveld trenger jeg det, men jeg tør ikke be om det. Føler ikke jeg fortjener hjelp, er redd for å bli avvist og vet ikke hva jeg skal si. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: fca90...b2c

Tror ikke du blir avvist når de har sagt at du kan ta kontakt med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (11 minutter siden):

Hvorfor mener du at du ikke fortjener hjelp, mens andre gjør det? 

Jeg har ikke noe godt svar på det annet enn at jeg ikke er verdt å hjelpe.

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (8 minutter siden):

Tror ikke du blir avvist når de har sagt at du kan ta kontakt med dem :)

Nei, kanskje ikke. Er bare at det er jo ikke alle i teamet som er klar over at jeg har det vanskelig (tror jeg) og det er jo ikke sikkert alle dem er enig i at jeg kan ringe heller.

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke noe godt svar på det annet enn at jeg ikke er verdt å hjelpe.

Anonymkode: fca90...b2c

Når du ikke har noe godt svar på det så er det ulogisk å mene det. 

Skjønner du hva jeg mener med dette? 

Akkurat denne tankegangen er ikke uvanlig når man er langt nede, men det er ikke noe hold i det annet enn sin egen selvforakt. 

Du er verdt å hjelpe som alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

Når du ikke har noe godt svar på det så er det ulogisk å mene det. 

Skjønner du hva jeg mener med dette? 

Akkurat denne tankegangen er ikke uvanlig når man er langt nede, men det er ikke noe hold i det annet enn sin egen selvforakt. 

Du er verdt å hjelpe som alle andre. 

Jo, jeg skjønner hva du mener. Jeg bare sliter med å tro på at jeg er like mye verdt å hjelpe. Jeg er også litt nervøs for å ringe siden jeg ikke vet hvem som er på jobb i dag... Og hva sier jeg egentlig når jeg ringer eller sender sms? Jeg sliter med å si hva jeg tenker og føler.

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg skjønner hva du mener. Jeg bare sliter med å tro på at jeg er like mye verdt å hjelpe. Jeg er også litt nervøs for å ringe siden jeg ikke vet hvem som er på jobb i dag... Og hva sier jeg egentlig når jeg ringer eller sender sms? Jeg sliter med å si hva jeg tenker og føler.

Anonymkode: fca90...b2c

Ja, men det gjelder å koble på logikken og ikke høre like mye på følelsen av at du ikke er verdt å hjelpe. Det er ikke i alle tilfeller man skal lytte til følelsene. 

Du kan ringe og si at du trenger å snakke fordi du har det vanskelig. Da vil sannsynligvis personen i telefonen stille deg spørsmål for å høre mer om hva som er vanskelig også vil samtalen forme seg på veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg føler på en måte at det ikke er alvorlig nok ennå til at jeg kan be om hjelp?

Anonymkode: fca90...b2c

Du kjenner på behov for hjelp. Det er alvorlig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja, men det gjelder å koble på logikken og ikke høre like mye på følelsen av at du ikke er verdt å hjelpe. Det er ikke i alle tilfeller man skal lytte til følelsene. 

Du kan ringe og si at du trenger å snakke fordi du har det vanskelig. Da vil sannsynligvis personen i telefonen stille deg spørsmål for å høre mer om hva som er vanskelig også vil samtalen forme seg på veien. 

Ja, sant...

Det kan jeg jo. Er bare redd de skal spørre hva som er vanskelig for det klarer jeg ikke sette ord på. Men jeg tenker kanskje sende en sms og spørre om en kan ringe meg? Kan jeg bare skrive "Hei, har det litt vanskelig nå og bare lurte på om noen kunne ringe meg for å snakke om noen har tid?".... 

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (17 minutter siden):

Du kjenner på behov for hjelp. Det er alvorlig nok. 

Ja, du har vel ett poeng der. 

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, sant...

Det kan jeg jo. Er bare redd de skal spørre hva som er vanskelig for det klarer jeg ikke sette ord på. Men jeg tenker kanskje sende en sms og spørre om en kan ringe meg? Kan jeg bare skrive "Hei, har det litt vanskelig nå og bare lurte på om noen kunne ringe meg for å snakke om noen har tid?".... 

Anonymkode: fca90...b2c

Ta bort "om noen har tid", det blir unnvikende og det virker ikke så viktig for deg da tenker jeg. Det holder å si det er vanskelig og at du har behov for samtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (8 minutter siden):

Ta bort "om noen har tid", det blir unnvikende og det virker ikke så viktig for deg da tenker jeg. Det holder å si det er vanskelig og at du har behov for samtale. 

Takk for hjelpen. Jeg sendte sms nå. Håper på de svarer snart. Er fortsatt redd det ikke er alvorlig nok men... 

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for hjelpen. Jeg sendte sms nå. Håper på de svarer snart. Er fortsatt redd det ikke er alvorlig nok men... 

Anonymkode: fca90...b2c

Alvorlig nok for hva? Hva slags hjelp er det du tenkte på de skal gi deg? Trenger jo ikke være så dårlig for en samtale liksom.. 

Anonymkode: 00ea3...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for hjelpen. Jeg sendte sms nå. Håper på de svarer snart. Er fortsatt redd det ikke er alvorlig nok men... 

Anonymkode: fca90...b2c

Håpet de ringer snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (14 minutter siden):

Håpet de ringer snart. :)

De (hun) ringte nesten med en gang. Fikk en fin samtale og hun sa til og med at hun var glad for at jeg tok kontakt. Det gjorde meg veldig lettet. Det var bra jeg tok mot til meg og sendte den smsen. 

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Alvorlig nok for hva? Hva slags hjelp er det du tenkte på de skal gi deg? Trenger jo ikke være så dårlig for en samtale liksom.. 

Anonymkode: 00ea3...05a

Nei, det er sant. Jeg er bare alltid litt redd for å ta opp plass, å ikke bli tatt på alvor osv.

Anonymkode: fca90...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

De (hun) ringte nesten med en gang. Fikk en fin samtale og hun sa til og med at hun var glad for at jeg tok kontakt. Det gjorde meg veldig lettet. Det var bra jeg tok mot til meg og sendte den smsen. 

Anonymkode: fca90...b2c

Så bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...