Gå til innhold

Blir det feil å si "jeg er redd for å gjøre noe dumt"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man snakker med helsepersonell og er redd for å skade seg eller ta selvmord eller andre dumme ting, blir det på en eller annen måte feil å si "jeg er redd for å gjøre noe dumt"? Er redd for å bli oppfattet som manipulativ. 

Anonymkode: aefab...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Hvorfor skulle de opplever deg som det?

I behandling bør man være ærlig.

Anonymkode: d2d15...949

Jeg vet ikke, er bare så redd for at det skal bli oppfattet som en trussel. Har opplevd at det står i journalen min før - at jeg truer med selvmord. Men  det er absolutt ikke intensjonen min. 

Ja, det er sant man burde være ærlig, jeg bare synes den balansegangen er vanskelig om du skjønner?

Anonymkode: aefab...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke, er bare så redd for at det skal bli oppfattet som en trussel. Har opplevd at det står i journalen min før - at jeg truer med selvmord. Men  det er absolutt ikke intensjonen min. 

Ja, det er sant man burde være ærlig, jeg bare synes den balansegangen er vanskelig om du skjønner?

Anonymkode: aefab...a24

Tenker nok at vi ser forskjellige på ordet trussel i denne situasjonen. Sier man at man har lyst/vil begå så er det jo en trussel. Skulle de brukt ordet sier i stedenfor, så hadde alvorlighetsgraden forsvunnet tenker jeg.

Så kanskje det står slikt pga de mente det var en reel fare for det.

Nå kan jeg så klart ikke tenke for andre. Men var mine tanker ang det du skriver med trussler/truer med.

Man manipulerer ikke ved å si man vil dø. Det er en reel følelse man har, selv om man ikke har tenkt å gjennomføre noe også.

 

Anonymkode: d2d15...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...