Gå til innhold

Hvor mange parkeringsbøter har du fått?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt førerkort i 39 år nå (gulp!) og har vel hatt bil i 32 av dem. Inntil for ti år siden, hadde jeg kun fått ett parkeringsgebyr, og det var attpåtil juks fra parkeringsselskapet. Det var håndskrevne gebyr da, og vedkommende hadde satt på et klokkeslett som var senere enn da jeg kom tilbake til bilen min. Jeg prøvde å klage, men systemet var for tungvint. 

På de siste ti årene har jeg fått to gebyr. Et av dem var på en liten grusplass nær en togstasjon hvor jeg hadde parkert så mange ganger at jeg ikke var oppmerksom på at de plutselig en dag hadde satt opp et parkering forbudt-skilt.

Det andre fikk jeg når jeg skulle innom en søndagsåpen liten matbutikk, og hvor man kunne trekke gratisbillett for å stå 1-2 timer utenfor. Dette for å hindre togpendlere å stå der hele dagen (annen togstasjon enn den nevnt over). Jeg stakk innom et kvarters tid en søndag ettermiddag og gadd ikke bortom automaten - plassen var uansett tom! Men det må noen ha lurt i buskene, gitt, for jaggu fikk jeg bot. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i 30 år, men har i grunnen bare kjørt de siste 16 årene. Ingen bøter av noe slag, verken parkering, fart, promille eller noe annet. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt bil i tosifret antall år. Fått 2. Den ene glemte jeg å legge til mer tid, er en del år siden så måtte fysisk inn på appen for å forlenge tiden.

Den andre klaget jeg på, fikk medhold. De påsto at parkeringskortet mitt ikke var synlig nok. Jeg kunne ikke skjønne det, jeg så det godt selv, så klaget der jeg ba om bevis. Den ble trukket, men med en tekst der de ikke innrømte feil, men at de trakk den allikevel, uten vedlagt bevis 😂

Har nok hatt flaks noen ganger, for det er ulikt fra sted til sted, så ikke alltid jeg har vært oppmerksom på hva som gjelder.

Her i kommunen er de trege med innovative løsninger også. Rart, for det er avgifter omtrent overalt, så de burde hatt fokus på det, evnt så tjener de godt på å ha det litt knotete og ulikt fra parkering til parkering 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har fått 5 på 34 år. De to første klarte jeg å få på samme dag 😮; hadde betalt for lite og hadde fått bot da jeg kom til bilen. Flyttet bilen til et annet sted i sentrum og lot boten henge og betalte ikke på det nye stedet 😱😮😁

Så hadde jeg en feilparkering, hadde misforstått skilting. De tre første kom ganske tett.

Så gikk det kanskje ti år, så hadde jeg feilberegnet tida på en fotballkamp, og nytt gebyr.

Den siste var for bare et par år siden. Jeg hadde oversett et sone-skilt med parkering forbudt 😥

Har fått et par fartsbøter og, men det spurte du ikke om 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg klarer ikke huske tydelig at jeg har fått noe bot. 
Hatt lappen i 14 år. Men jeg husker det var en greie med en parkering en gang. Jeg løp til bilen og stakk av med den før vakten fikk gjort noe mer. Han tok bilde av bilen. Men ble ikke noe etter det. 

Men jeg så veldig mange bøter på Frogner i fjor sommer!!! Alle bilene ned lengst en gate der var bøtelagt jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én for ca 30 år siden, fordi jeg sto i et gangfelt som var omtrent utvisket og delvis skjult av is.

Én for snaut 10 år siden, fordi lappen fra automaten snudde seg med baksiden opp da jeg lukket bildøra.

Er det fler, har jeg fortrengt dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 10 årene har jeg vel fått to parkeringsbøter, klaget på begge to og fått medhold begge gangene. Den ene gangen var på offentlig parkeringsplass, jeg hadde akkurat kjøpt meg ny bil og hadde tastet inn feil reg.nr på automaten. Jeg forklarte situasjonen på en høflig måte, og fikk heldigvis beskjed om at de kunne gjøre et unntak og ettergi boten. Den andre gangen var det en bug i Easypark-appen som gjorde at parkeringen og betalingen stoppet av seg selv. Her klaget jeg til Parkeringsklagenemnda og fikk medhold der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått 2 parkeringsbøter i mitt liv som bilist (41 år)  men fikk ettergitt den siste. Den første fikk jeg i utlandet da jeg bodde der og den andre fikk jeg for ca 27år siden. Hadde satt lappen feil vei, men kom tilbake til bilen da parkeringsvakten akkurat hadde skrevet boten. Viste han parkeringslappen og fikk da beskjed om at jeg måtte betale, men kunne søke om å få den ettergitt.  Og det fikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...