Gå til innhold

Hvilke julekaker baker/kjøper dere i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvilke julekaker baker/kjøper dere i  år? Jeg kommer til å bake julemenn og sjokolade cookies (ikke julekaker da men har brukt lage hver jul siste årene likevel).

Anonymkode: a83cd...150

Jeg bakte pepperkaker og kakemenn før da sønnen var i rette alderen.

Jeg baker ikke så mye, dvs svært lite, om noe så er det tyske skiver og sjakkruter.

Jeg er heldig som har familiemedlem som baker mye, så jeg henter det jeg vil ha. Pleier å hente smultringer, krumkaker, lefsekling (det er kanskje ikkje julebakst? Men særs godt!), og lefser med noe fyll inni.

Så bakes det havrekjeks til meg, for det synes jeg er godt med hvitost på. Det er ikke direkte «kake», men blitt noe jeg alltid får en stor boks av før jul. 

Sønnen henter seg tørre vafler. Da han var i utlandet ett år, da var det kun det han presiserte vi måtte sende over til jul. Selv synes jeg det er greit med ett hjerte, så stopper det der.

 

Har kjøpt slike bokser med «Mormors sjokoladeflarn» Heter det, det? Sånne som alle russegrupper selger, jeg synes de er helt OK å servere dersom jeg må servere noe lite til besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra skrev (På 7.12.2023 den 20.38):

Nydelige kaker, men ikke til JUL! Til jul skal ting være litt vindskjeve og hjemmelagde.  Og juletreet skal ikke være stilig i hvitt og sølv 😅

Jeg liker nok best den hvite-sølv-aktige julen, men har masse fargerikt «arvegods» fra besteforeldre og kjøpte meg senest i går en «glorete» fargerik snømann av alle ting.

Soulcakene er først og fremst til meg selv. Kaken eller cupcaksen med red velvet er bare fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...