Gå til innhold

Hvor ofte ringer det på døra di med ukjente?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt ukjente har aldri banket på her, og når jeg tenker meg om kan jeg huske kun en selger siden 2012 da jeg bodde et helt annet sted. 

Men politiet har banket på her et par ganger på to år fordi noe har skjedd ved moskeen rett borti gata, og vil jo høre om vi har "sett noe".  Det er lett å høre at det er politiet forresten. De banker hardt og kort. Første gangen her så fikk jeg flashback og nerver i noen sekunder. De er vel heller mer ganle bekjente enn helt ukjente, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer så sjeldent at jeg rett og slett svarer aldri. :) Når man bor slik vi gjør er det ikke på noen måte naturlig å ringe på for fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen meg sjelden vi har på døra andre enn venner og familie, eller ukjente folk i kategorier som leverandører, finnkjøpere osv. Og Halloween-barn, som nesten må anses som «invitert» iom lys etc ute  

Har bodd drøyt tre år her vi bor nå, og vet at vi i de årene har hatt noen ytterst få som skal selge bredbånd, få oss til å bytte strømleverandør, dugnadssalg av dopapir ol.

Og første året her hadde vi en ung, voksen julebukk som sang julesanger for å få godteri. Han er en av dem som Inger Hagerup har skrevet om i Våre små søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender det kommer barn og ungdommer på døra her for å selge lodd og dopapir og sånt, og også salg av f.eks abonnement til Leger uten grenser/Luftambulansen m.fl.

Men sånn ellers ringer det ikke på ukjente.

Politiet har aldri kommet på døra.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen ukjente loddselgere på døra, da typisk en tenåring eller kommende russ, så sitter det en forelder i en bil utenfor her.

Svært sjeldent det er selgere på døra her nå.

Vi hadde en periode med mye Jehovas vitner på døra, det var en nabo som pleide å prate lenge med dem, så da tok de vel hele nabolaget sikkert, var ulike folk omtrent hver gang. Nå får jeg bare håndskrevet brev i posten fra dem.

Så svært sjelden noen ringer på som jeg ikke vet hvem er eller forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe nytt på døra: Oslo kommune som skulle selge gjenvinning! En ungdom på døra med gjenbruksposer og instrukser osv 😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 15.04):

Altså ikke venner, familie, naboer. Men helt ukjente? 

Anonymkode: 61884...c7d

En gang hvert skuddår, max. Er heldigvis lite plaget med Jehovas vitner eller selgere der jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang eller to i måneden kommer det ungdommer som skal selge noe til innsamling eller voksne folk som enten skal selge alarmtjenester, radonmålinger,  kunstprosjekter, fisk eller innsamling til ymse formål, evt frelse. I mellom kommer selvfølgelig også kjente på overraskelsesbesøk, men i motsetning til førstnevnte grupperinger, kunne det gjerne skje oftere.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (På 7.12.2023 den 17.56):

Det skjer så sjeldent at jeg rett og slett svarer aldri. 

Everybody skrev (På 7.12.2023 den 22.07):

Jeg lukker ikke opp når ukjente ringer på.

Folk får gjøre som de vil, så klart, men jeg synes det er rart å la være å sjekke ut hvem som ringer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (24 minutter siden):

Folk får gjøre som de vil, så klart, men jeg synes det er rart å la være å sjekke ut hvem som ringer på.

Enig!    Men bør kanskje ikke uttale meg da jeg kan se hvem som ringer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 time siden):

Her har jeg formulert meg klønete ser jeg. Selvsagt åpner jeg når det ringer på! Det skulle stått: derfor svarer jeg "aldri". 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Her har jeg formulert meg klønete ser jeg. Selvsagt åpner jeg når det ringer på! Det skulle stått: derfor svarer jeg "aldri". 😊

Aha! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det noen ganger folk og ringer på som har gått til feil leilighet. Det er to leilighetsbokker rett ved siden av hverandre, som er nærmest identiske. De har også samme leilighetsnr, men ulik adresse. 

Så det hender noen kommer til oss, men de skal egentlig til samme leilighetsnummer i det andre bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (7 timer siden):

Her kommer det noen ganger folk og ringer på som har gått til feil leilighet. Det er to leilighetsbokker rett ved siden av hverandre, som er nærmest identiske. De har også samme leilighetsnr, men ulik adresse. 

Så det hender noen kommer til oss, men de skal egentlig til samme leilighetsnummer i det andre bygget.

Nesten som på Bring(?)-reklamen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...