Gå til innhold

Gå på kafe alene


lavender

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å gå på kafe alene og som vil dele noen tips?

Jeg har litt lyst til å utfordre meg selv: ta med pcen, bestille en kaffe og sette meg ned en stund og skrive. Jeg har ikke angst eller noe, men jeg er likevel litt bekymret for hva andre måtte tenke eller bare det å skulle få en sånn følelse at man må gå. Hørte også om konseptet skravlekopp for en stund tilbake, kanskje jeg skulle forsøke tørre drikke av en sånn?

Endret av lavender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går noen ganger på kafe aleine, og har ingen problemer med det. Kan kose meg veldig med en kaffe, f.eks. Men viktig å si at forutsetningen er at formen er god da, både "selvtillitsmessig" og ift annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort ganske mye. Startet med puber, for jeg var naiv og trodde jeg fikk sitte der og holde på med mitt siden jeg ikke drakk allohol. Men folk er hyggelige, og de sa : du må ikke sitte der alene, kom og sett deg med oss. Så da begynte jeg å gå på cafeer når jeg skrev, leste osv. Der kommer jo ikke folk bort 🙂 tror knapt de ser folk rundt seg med mindre de er alene som meg. Det er jo oftest vi alenesittere som i mer smug observerer andre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (4 minutter siden):

Jeg går noen ganger på kafe aleine, og har ingen problemer med det. Kan kose meg veldig med en kaffe, f.eks. Men viktig å si at forutsetningen er at formen er god da, både "selvtillitsmessig" og ift annet. 

Så fint. Ja, formen har jo en del å si egentlig. Jeg får forsøke velge ut en god dag å dra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Ja, det har jeg gjort ganske mye. Startet med puber, for jeg var naiv og trodde jeg fikk sitte der og holde på med mitt siden jeg ikke drakk allohol. Men folk er hyggelige, og de sa : du må ikke sitte der alene, kom og sett deg med oss. Så da begynte jeg å gå på cafeer når jeg skrev, leste osv. Der kommer jo ikke folk bort 🙂 tror knapt de ser folk rundt seg med mindre de er alene som meg. Det er jo oftest vi alenesittere som i mer smug observerer andre 🙂

Så koselig at folk spurte om du ville sitte med dem. Å gå ut alene for å drikke har jeg gjort en gang, det er liksom på en måte ikke så skummelt med alkohol i blodet. Men det endte opp med at jeg fikk blackout og ikke husket slutten på kvelden så jeg har ikke turt siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavender skrev (16 minutter siden):

Så koselig at folk spurte om du ville sitte med dem. Å gå ut alene for å drikke har jeg gjort en gang, det er liksom på en måte ikke så skummelt med alkohol i blodet. Men det endte opp med at jeg fikk blackout og ikke husket slutten på kvelden så jeg har ikke turt siden. 

Jeg tror ofte folk er sånn på puber. De liker ikke å se at noen sitter alene, og så er det mye lettere å spørre når de har drukket litt? 🙂 Det jeg setter veldig stor pris på i Norge, er at jeg aldri har fått bebreidende spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker, og det har knapt vært noen som spør! Jeg liker norske puber altså. Men det er hyggelig på cafe også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter gjerne alene på en pub eller kafe.  Hvis noen gidder spekulere i hvorfor jeg sitter der alene så dem om det.  Det plager ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på kafé alene. Det har jeg alltid gjort. Jeg kjenner flere som ikke gjør det, men jeg tenker at jeg selv aldri tenker over at noen sitter alene, så folk tenker sikkert ikke over meg heller.

 

Før hadde jeg ofte en bok i veska, satt pris på en god kaffe og lese. Nå er det sjeldent jeg har fysisk bok med, det blir til at jeg leser på telefonen.

Vet om flere som gjerne har med pc, så jobber de. Ei jeg kjenner skriver ned tankene sine mens hun sitter der, finner ro til det. 
 

Håper du tar deg en tur viss du ønsker! Jeg blir i godt humør av det, alenetid samtidig som jeg tar inn at det er folk rundt meg. Det gir meg ro og energi på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavender skrev (53 minutter siden):

Noen som har erfaring med å gå på kafe alene og som vil dele noen tips?

Jeg har litt lyst til å utfordre meg selv: ta med pcen, bestille en kaffe og sette meg ned en stund og skrive. Jeg har ikke angst eller noe, men jeg er likevel litt bekymret for hva andre måtte tenke eller bare det å skulle få en sånn følelse at man må gå. Hørte også om konseptet skravlekopp for en stund tilbake, kanskje jeg skulle forsøke tørre drikke av en sånn?

Ja, jeg gjør det hele tiden alen. Synes det er helt nydelig. Har gjerne med en avis, en bok eller pcen :) 

Anonymkode: b017d...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (24 minutter siden):

Jeg sitter gjerne alene på en pub eller kafe.  Hvis noen gidder spekulere i hvorfor jeg sitter der alene så dem om det.  Det plager ikke meg.

Det er bra du ikke bryr deg om hva andre tenker, jeg sliter med å la være. Men går jeg på kafe alene mange nok ganger vil jeg tro det går over etthervert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shira! skrev (13 minutter siden):

Jeg går på kafé alene. Det har jeg alltid gjort. Jeg kjenner flere som ikke gjør det, men jeg tenker at jeg selv aldri tenker over at noen sitter alene, så folk tenker sikkert ikke over meg heller.

 

Før hadde jeg ofte en bok i veska, satt pris på en god kaffe og lese. Nå er det sjeldent jeg har fysisk bok med, det blir til at jeg leser på telefonen.

Vet om flere som gjerne har med pc, så jobber de. Ei jeg kjenner skriver ned tankene sine mens hun sitter der, finner ro til det. 
 

Håper du tar deg en tur viss du ønsker! Jeg blir i godt humør av det, alenetid samtidig som jeg tar inn at det er folk rundt meg. Det gir meg ro og energi på en måte.

Det er sant det for meg også at jeg ikke tenker over at andre sitter alene, så mest trolig er det egentlig ingen som bryr seg om jeg gjør det heller.

Ja, jeg skal definitivt ta meg en tur en dag. Satser på neste uke. Jeg synes det er noe koselig med å observere fremmede, tenke på og undre seg over hvem de er, hva de skal, hvilket liv de lever.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, jeg gjør det hele tiden alen. Synes det er helt nydelig. Har gjerne med en avis, en bok eller pcen :) 

Anonymkode: b017d...abf

Ja, bok kan jeg jo også ta med meg. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (6 minutter siden):

Nei det er mange som går på kafe alene, ser det hele tiden. Går du på treningssenter alene?

Ja, det har du nok rett i. Jeg går ikke på treningssenter alene nei, men jeg har vurdert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Ser mange som er på kafe alene, også med pc. Ingen ser rart på deg for det. Har også gått på kafe alene. 

Du har nok rett i at der er mange som sitter på kafe alene, og det med at folk ser rart på en er jo bare i en tanke i ens eget hode. Gjelder vel bare å ikke gi den for mye plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det veldig mange som går på kafé alene. I andre byer er det nok mer vanlig å gjøre det med venner. Men å sitte på kafé med bøker eller pc det kan jeg virkelig ikke skjønne at noen klarer mtp så høy musikk eller musikk i det hele tatt som alle kafeer har og all skravlingen. 

Anonymkode: 0c9bd...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavender skrev (3 timer siden):

Jeg går ikke på treningssenter alene nei, men jeg har vurdert det.

Høres litt stress ut, synes jeg, å alltid måtte ha med seg noen på treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, hva er poenget med det?

Anonymkode: 1e100...5fa

For min del tenker jeg å lære meg å trives i eget selskap og gjøre noe fint for meg selv. Jeg har heller ingen venner å dra på kafe med, så da blir det alene 🙂

Endret av lavender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...