Gå til innhold

Kan man ha tankekjør i søvne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody skrev (1 minutt siden):

Etter min erfaring ja. Man får aldri fred og kroppen er anspent selv om man sover.

Slitsomt. Det er sånn det føles hvertfall. At hodet kjører for fullt likevel og angstsymptomene er der i søvne og når man våkner.. Klarer ikke å roe dette jeg, hjelper heller ikke om jeg på merkelig vis er litt roligere før jeg legger meg. Skulle tro st det å pusteøvelser eller sånn før sengetid skulle skru av litt, men det skrur seg isåfall på igjen i søvne.

Har du noe erfaring med at medisin kan hjelpe på dette?

Anonymkode: 7a688...023

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slitsomt. Det er sånn det føles hvertfall. At hodet kjører for fullt likevel og angstsymptomene er der i søvne og når man våkner.. Klarer ikke å roe dette jeg, hjelper heller ikke om jeg på merkelig vis er litt roligere før jeg legger meg. Skulle tro st det å pusteøvelser eller sånn før sengetid skulle skru av litt, men det skrur seg isåfall på igjen i søvne.

Har du noe erfaring med at medisin kan hjelpe på dette?

Noe angstdempende som Effexor, Seroquel eller Zyprexa kan hjelpe. Men for meg har det ikke forsvunnet. Er fortsatt anspent i søvne.

Everybody skrev (3 minutter siden):

Noe angstdempende som Effexor, Seroquel eller Zyprexa kan hjelpe. Men for meg har det ikke forsvunnet. Er fortsatt anspent i søvne.

🙁 

ja seroquel funker ikke for meg heller. Har ikke prøvd de andre. Men prøvd cipralex, ble mye verre🙁

Kanskje noen andre har tips

Annonse

cilie skrev (2 timer siden):

Tankekjøret handler vel om at man ikke går i «normal» søvnkurve og den viktige dype søvnen? Og at det da oppleves som tankekjør? Med masse oppvåkninger, drømmer, for lite søvn totalt osv? 

Tja, tenkte mer om hjernen jobber på med angst og bekymringstanker ubevisst- siden som regel våkner opp i uro og forvirring og påfølgende mye dårlig utover morgen. At det ikke hjelper å sove og få skrudd av liksom

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...