Gå til innhold

Ikke være seg selv på AD


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det andre som har hatt opplevelse av  å ikke være seg selv når går på AD?

Jeg opplevde ikke det helt i starten men et par måneder ut så syns jeg at jeg føler meg mindre og mindre som meg selv. Det er godt mulig den ikke virker for meg, og jeg skal kanskje bytte, men lurer på om dette kan være en bieffekt eller om andre har opplevd lignende?

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    36

  • Trinity80

    6

  • psykedeliker

    6

  • Everybody

    2

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det andre som har hatt opplevelse av  å ikke være seg selv når går på AD?

Jeg opplevde ikke det helt i starten men et par måneder ut så syns jeg at jeg føler meg mindre og mindre som meg selv. Det er godt mulig den ikke virker for meg, og jeg skal kanskje bytte, men lurer på om dette kan være en bieffekt eller om andre har opplevd lignende?

Anonymkode: 504d9...4ca

Jeg leser en del på nettet at mange kan føle seg slik, at man mister følelser og føler seg frakobla og ikke som seg selv. Men er det ingen her inne som har samme opplevelse? Jeg lurer veldig på om dette vil gå over igjen dersom man slutter på de, eller om man har «fucka» opp systemet og hodet helt?

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det er vanlig. Typisk mer avflata følelser, en litt likegyldig holdning til ting. Dette er positivt hvis man har en depresjon med aktiv psykisk smerte. Man kan ikke alltid få i pose og sekk. Det forsvinner når du slutter på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (8 minutter siden):

Det er vanlig. Typisk mer avflata følelser, en litt likegyldig holdning til ting. Dette er positivt hvis man har en depresjon med aktiv psykisk smerte. Man kan ikke alltid få i pose og sekk. Det forsvinner når du slutter på dem.

Ja vil jo si jeg har veldig psykisk smerte, men det er vel så mye nettopp fordi jeg ikke er meg selv. Og fordi jeg fullstendig mangler følelser og tilknytning til noe. Innbiller meg at dette ble verre etter at jeg begynte på AD, så lurer derfor på om det faktisk kan skyldes disse i noen grad hvertfall, og om det ikke er så lurt å gå på de. Men er jo skummelt å slutte og. Men siden jeg føler meg både uten følelser, personlighet, men fortsatt har både veldig aktiv angst og depressive tanker så virker de vel kanskje ikke🙈

Trodde antidepressiva egentlig skulle få en lettere til sinns, få mer positive følelser og kontakt med seg selv

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns foresten også at kognitive funksjoner og uvirkelighetsfølelse også er blitt verre etter jeg starta med AD- er det også en del av det hele med å bli flat og ikke seg selv? At man bare går inni en slags osteklokke?

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (1 minutt siden):

Poenget er vel at man skal bli seg selv igjen på AD? Hvis man har depresjon da.

Ja er jo det man skulle tro

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere innspill til dette? Kan det tenkes at AD gjør en mer slik inni seg selv, følelsesløs og depersonalisert? Og kognitivt rar.

Ifølge nettet for øvrig kan det det, men skulle gjerne «diskutert» med andre som har følt det slik.

Jeg blir jo usikker, men uansett - når man er slik så fungerer vel ikke AD optimalt uansett?

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært opprettet mange slike tråder. Les på disse og så snakker du med behandler. Lykke til. 

Endret av Trinity80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Det har vært opprettet mange slike tråder. Les på disse ig så snakker du med behandler.

Ok, orka ikke søke gjennom hele forumet etter gamle tråder da. Syns det var enklere å spørre direkte selv. Håper fortsatt noen kan svare om de kjenner seg igjen eller har tanker om det.

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble en mumie på cirpalex, men har prøvd mange og kun cirpalex som gjorde meg følelseløs.

Så på AD nei, på en type ja.

Anonymkode: fa237...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (7 minutter siden):

Mange som kjenner seg igjen men som ikke orker gjenta seg selv fire ganger ukentlig. 

Javel ok. 
Jeg har time til uken med lege. Men syns ofte at de mener at slikt ikke er vanlig eller at det må være slik, og da blir man jo i tvil. Også spør jeg fordi jeg trenger å høre om det er sannsynlig at medisinering faktisk kan gjøre at en føler seg sånn eller blir verre av det, fordi mye av slikt kan jo være symptomer på depresjon elle annet også. Men isåfall det er det så virker  el hvertfall ikke medisinen slik den skal.

så er litt bekymret for hva de skal gjøre med medisineringen. Jeg orker jo ikke å gå på noe hvis det er det som gjør meg slik, og heller ikke dersom det tilsynelatende ikke gjør meg bedre- om den gjør noe med meg så noen ting er «bedre» hjelper jo ikke det når man har det såpass grusomt på de også.

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg ble en mumie på cirpalex, men har prøvd mange og kun cirpalex som gjorde meg følelseløs.

Så på AD nei, på en type ja.

Anonymkode: fa237...fd2

Jeg har blitt litt slik på flere typer, men spesielt den jeg prøver nå. Opplevde du at du ikke var deg selv også?

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (21 timer siden):

Det er vanlig. Typisk mer avflata følelser, en litt likegyldig holdning til ting. Dette er positivt hvis man har en depresjon med aktiv psykisk smerte. Man kan ikke alltid få i pose og sekk. Det forsvinner når du slutter på dem.

Du fikk svar her 👆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Du fikk svar her 👆

 

Hvorfor gidder du delta i en tråd bare for å kverulere når du ikke skal svare på tråden? Er bare å la vær.

Spurte også om å ikke være seg selv og andre ting. Den du siterer svarer på noen det. 

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor gidder du delta i en tråd bare for å kverulere når du ikke skal svare på tråden? Er bare å la vær.

Spurte også om å ikke være seg selv og andre ting. Den du siterer svarer på noen det. 

Anonymkode: 504d9...4ca

Hvorfor orker du å opprette så mange tråder om det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Hvorfor orker du å opprette så mange tråder om det samme?

Har da ikke gjort det. Men skjønner jo da at andre også har oppretta lignende. Men kan du ikke bare la vær å svare om du ikke liker tråden, og la de som har noe å komme med svare. 

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spora det av i en meningsløs diskusjon her, så oppsummerer.
Som skrevet i hovedinnlegget så er det spesielt denne følelsen av åikke være meg selv som er dominerende, nesten separert fra den jeg var før og har ikke noen følelser eller tilknytning til noe lenger. Personlighetstrekk og og egenskaper er forduftet.

Grunnen til at jeg spør er for å høre om dette kan tenkes å skyldes eller forverres av AD. Jeg synes uansett det er rart at jeg skal være så veldig slik når jeg går på de, for dersom det skyldes deprimert tilstand, så vil det jo isåfall si at medisinen ikke virker? Eller motsatt, hvis det skyldes medisinen så gjør jo det meg deprimert. 

Anonymkode: 504d9...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har da ikke gjort det. Men skjønner jo da at andre også har oppretta lignende. Men kan du ikke bare la vær å svare om du ikke liker tråden, og la de som har noe å komme med svare. 

Anonymkode: 504d9...4ca

Hadde løst seg fort om man ikke lenger kunne opprette tråd som Anonym men kun med bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...