Gå til innhold

Depresjon (og angst) som går over av seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at slikt som oftes går over av seg selv. Men jeg har hatt det slik i mange måneder og kommer ingen vei. Det blir egentlig bare verre, en selvforsterkende situasjon.

Er det fortsatt mulig at det kan gå over, eller MÅ man jobbe beinhardt og gå i terapi og medisineres? Jeg har prøvd medisin men uten noe effekt. 

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har hørt at slikt som oftes går over av seg selv. Men jeg har hatt det slik i mange måneder og kommer ingen vei. Det blir egentlig bare verre, en selvforsterkende situasjon.

Er det fortsatt mulig at det kan gå over, eller MÅ man jobbe beinhardt og gå i terapi og medisineres? Jeg har prøvd medisin men uten noe effekt. 

Anonymkode: bf18c...550

Hva gjør du for å motvirke, hvilke medisiner går du på, hvilken type behandling får du.

Anonymkode: 89d87...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva gjør du for å motvirke, hvilke medisiner går du på, hvilken type behandling får du.

Anonymkode: 89d87...ce1

Har prøvd to ulike ad uten særlig effekt. Så vidt begynt på dps. Men foreløpig bare fjas. Har hvertfall lyst å droppe medisinering når det uansett ikke hjelper. Kan jo tenkes at man blir enda tyngre av det og når det ikke har noe effekt?
Syns det er vanskelig å motvirke når man er så langt unna seg selv og ikke klarer noe.

Hører jo at slikt går over etter noen måneder. Hvordan kan det egentlig gå seg til av seg selv?

 

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har prøvd to ulike ad uten særlig effekt. Så vidt begynt på dps. Men foreløpig bare fjas. Har hvertfall lyst å droppe medisinering når det uansett ikke hjelper. Kan jo tenkes at man blir enda tyngre av det og når det ikke har noe effekt?
Syns det er vanskelig å motvirke når man er så langt unna seg selv og ikke klarer noe.

Hører jo at slikt går over etter noen måneder. Hvordan kan det egentlig gå seg til av seg selv?

 

Anonymkode: bf18c...550

Hvorfor er det bare fjas?

Anonymkode: a9195...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon og angst forsvinner ofte av seg selv når årsakene elimineres, ja. Men hva er det som bare er fjas på DPS? Har du vært tydelig nok på hva problemet er og hva du ønsker av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (21 minutter siden):

Depresjon og angst forsvinner ofte av seg selv når årsakene elimineres, ja. Men hva er det som bare er fjas på DPS? Har du vært tydelig nok på hva problemet er og hva du ønsker av dem?

Har ikke gått der lenge, og forløpig føler jg meg ikke så fortsatt på hva jeg sliter med 

vanskelig å eliminere årsak da..? 

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har hørt at slikt som oftes går over av seg selv. Men jeg har hatt det slik i mange måneder og kommer ingen vei. Det blir egentlig bare verre, en selvforsterkende situasjon.

Er det fortsatt mulig at det kan gå over, eller MÅ man jobbe beinhardt og gå i terapi og medisineres? Jeg har prøvd medisin men uten noe effekt. 

Anonymkode: bf18c...550

Finn ut hvorfor du er deprimert. 
Ikke ha innstillingen at du skal bli lykkelig(ere) av piller. 
Får du dagslys, har du venner, er du sosial osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (7 minutter siden):

Finn ut hvorfor du er deprimert. 
Ikke ha innstillingen at du skal bli lykkelig(ere) av piller. 
Får du dagslys, har du venner, er du sosial osv :) 

Vil helst ikke ta medisin, men har måttet prøve nå fordi ille. Men hjelper ikke.jeg vet hvorfor men går ikke an å endre situasjonen akkurat nå. 
Og ja jeg har venner og møter de innimellom men pga situasjonen og tilstanden fungerer jeg ikke vanlig. Så det hjelper ikke 

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (9 minutter siden):

Finn ut hvorfor du er deprimert. 
Ikke ha innstillingen at du skal bli lykkelig(ere) av piller. 
Får du dagslys, har du venner, er du sosial osv :) 

Det er jo ikke bare å være «ikke lykkelig», men skikkelig syk med høyt symptomtrykk. Hadde jeg bare vært litt lei mg hadde det jo ikke vært noe problem å ta tak

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er jo ikke bare å være «ikke lykkelig», men skikkelig syk med høyt symptomtrykk. Hadde jeg bare vært litt lei mg hadde det jo ikke vært noe problem å ta tak

Anonymkode: bf18c...550

Jeg vet ingenting om hvorfor og hvilken depresjon dette er. Er det situasjonsutløst har du en normal reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva skrev (19 minutter siden):

Jeg vet ingenting om hvorfor og hvilken depresjon dette er. Er det situasjonsutløst har du en normal reaksjon.

Ja det er nok en normal reaksjon. Men litt i overkant med symptomtrykk og angst kanskje. Jeg vet ikke. 

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja det er nok en normal reaksjon. Men litt i overkant med symptomtrykk og angst kanskje. Jeg vet ikke. 

Anonymkode: bf18c...550

Spesielt sårbar personlighet hvis trykket er høyere enn situasjonen skulle tilsi?

Anonymkode: 89d87...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spesielt sårbar personlighet hvis trykket er høyere enn situasjonen skulle tilsi?

Anonymkode: 89d87...ce1

Ja nei egentlig ikke noe rart å reagere slik på situasjonen. Men litt sårbar personlighet kanskje, men har stått i mye lenge, så at det kommer en voldsom reaksjon er nok egentlig ikke helt off syns jeg. 
Men samtidig er det veldig voldsomt og umulig å bryte ut av 

 

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde ikke turt å la en depresjon vedvare for å vente på at den går over av seg selv.

Ikke turt, hva mener du er risikoen? En vanlig, mild eller moderat depresjon, kanskje også førstegangs, kan vel gå over av seg selv uten tiltak? Mine har alltid gått over av seg selv før jeg fikk diagnose og medisiner 

Anonymkode: db5a1...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde ikke turt å la en depresjon vedvare for å vente på at den går over av seg selv.

Er jo i en slags behandling. Men uten hell så langt. Er ikke utelukkende depresjon heller da. Men en kombinasjon depresjon og angst og vanskelige følelser/krise

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja nei egentlig ikke noe rart å reagere slik på situasjonen. Men litt sårbar personlighet kanskje, men har stått i mye lenge, så at det kommer en voldsom reaksjon er nok egentlig ikke helt off syns jeg. 
Men samtidig er det veldig voldsomt og umulig å bryte ut av 

 

Anonymkode: bf18c...550

Hvor lenge har du gått på medisiner?

Anonymkode: 89d87...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor lenge har du gått på medisiner?

Anonymkode: 89d87...ce1

Har prøvd To ulike, tre mnd. Blir vel å prøve ende no nytt nå. 
Men er sammensatt. Veit ikke om medisin vil hjelpe når det er pga noe som ikke endrer seg med det første 

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (13 timer siden):

Jo lengre en er deprimert, jo mer øker risikoen for nye depresjoner. 

Trenger først og fremts å bli bedre av dette. Men når ingenting fungerer av behandling?

 

Anonymkode: bf18c...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...