Gå til innhold

Kan politiet overvåke folks mobiltelefoner uten at man vet det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ISW skrev (4 minutter siden):

Kan: Ja.

Gjør: Nei, ikke med mindre det finnes mistanke om alvorlige straffbare handlinger.

Ok, takk. Blir litt engstelig av alle politi-trådene på psykforumet. Lurer litt på om det er noen hint der i dem til meg. Men jeg er ganske så lovlydig, så da overvåker de vel ikke vil jeg tro. 

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (7 minutter siden):

Kan: Ja.

Gjør: Nei, ikke med mindre det finnes mistanke om alvorlige straffbare handlinger.

Men hvordan overvåker de forresten? Er det f. eks gjennom kameraet sånn at de kan se meg og hva jeg driver på med, eller er det trafikken min på nettet? Kan de f.eks se hva jeg skriver her på dol?

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Lurer litt på om det er noen hint der i dem til meg.

 

Du får ringe dem og spørre. Husk å legge ut svaret her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

 

Du får ringe dem og spørre. Husk å legge ut svaret her.

Mulig du selv synes at du er fryktelig morsom og festlig, men jeg synes ikke det. Jeg har nok et paranoid gjennombrudd nå, så skal ta noe medisin og gå til sengs. Det hjelper nok. 

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, politiet kan selvfølgelig overvåke telefonen til personen uten at de vet det, hva er poenget med å overvåke hvis gjeldende person er klar over overvåkningen?

Når det er sagt ligger det selvfølgelig strenge restriksjoner til grunn for i hvilke tilfeller politiet kan overvåke personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig du selv synes at du er fryktelig morsom og festlig, men jeg synes ikke det. Jeg har nok et paranoid gjennombrudd nå, så skal ta noe medisin og gå til sengs. Det hjelper nok. 

Anonymkode: 35982...962

Tror de må ha mistanke til at noe ulovlig skjer før de kan overvåke. Men skjønner at du er redd, for kan ha de samme tanken når jeg er dårlig.  Det er nok bare tankene dine som spiller deg et puss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM skrev (2 minutter siden):

Ja, politiet kan selvfølgelig overvåke telefonen til personen uten at de vet det, hva er poenget med å overvåke hvis gjeldende person er klar over overvåkningen?

Når det er sagt ligger det selvfølgelig strenge restriksjoner til grunn for i hvilke tilfeller politiet kan overvåke personer.

Ja ok, det var jo det ISW sa også. Det jeg likevel er redd for er at jeg er overvåket. Men er vel ikke sannsynlig når jeg ikke har bedrevet noe kriminelt. 

 

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Tror de må ha mistanke til at noe ulovlig skjer før de kan overvåke. Men skjønner at du er redd, for kan ha de samme tanken når jeg er dårlig.  Det er nok bare tankene dine som spiller deg et puss. 

Takk for omtenksomt svar. Jeg skal legge meg nå, så er jeg sikkert bedre i morgen. Orker ikke å være våken nå. 

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har nok et paranoid gjennombrudd nå

Langt ifra, du står til strykkarakter. Hadde du vært ordentlig paranoid hadde du visst svaret i utgangpunktet, og så hadde du begynt å lete etter grunner til at det ikke kan være riktig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg blir bare mer redd av at ingen svarer.

Anonymkode: 35982...962

Du trenger ikke bli redd selv om ingen svarer en lørdags kveld:-) Jeg tror du vet at det er hjernen din som roter ting til for deg akkurat nå. Du har ikke gjort noe som helst som skulle ha medført politiovervåkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (8 timer siden):

Du trenger ikke bli redd selv om ingen svarer en lørdags kveld:-) Jeg tror du vet at det er hjernen din som roter ting til for deg akkurat nå. Du har ikke gjort noe som helst som skulle ha medført politiovervåkning. 

Ja, den rotet litt. Var jo klar over at det mest sannsynlig ikke var riktig. Rart hvordan tanker kan tukle litt med en til tider. Er bra igjen nå. 

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, den rotet litt. Var jo klar over at det mest sannsynlig ikke var riktig. Rart hvordan tanker kan tukle litt med en til tider. Er bra igjen nå. 

Anonymkode: 35982...962

Bra igjen bare av litt søvn? Hadde du døgnet? 

Anonymkode: 79bee...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (13 timer siden):

Langt ifra, du står til strykkarakter. Hadde du vært ordentlig paranoid hadde du visst svaret i utgangpunktet, og så hadde du begynt å lete etter grunner til at det ikke kan være riktig likevel.

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bra igjen bare av litt søvn? Hadde du døgnet? 

Anonymkode: 79bee...11d

Jeg synes dere er litt spydige med meg og holder narr av meg. Det var en reell frykt jeg hadde, samtidig var jeg ikke helt overbevist. Hva er problemet med det? Jeg går på AP, og uten det hadde det nok vært verre med meg. Hva har jeg gjort her som gjør at dere skal være så slemme? 

Anonymkode: 35982...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det motsatt. Ga politiet fullmakt til å ha kontroll på min mobil - jeg hadde en stalker for noen år siden. 

Med det så hadde de bevis og fikk han til avhør. Det stoppet fint hele stalkervirksomheten hans. 

Når jeg tenker meg om, så mulig politiet har fullmakt enda. Gange betryggende i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...