Gå til innhold

Lørdagskveld i stua


påskelilje

Anbefalte innlegg

Stemningsrapport fra påskeliljehuset:

Hjemmelaget pizza spist sammen med mann, tenåring og hennes kjæreste. Veldig koselig! Så dro de to på kino, mens vi sløver i sofaen - ser litt på tv og mest på mobil. 

Da vi la oss i går, var det skikkelig winter wonderland her, men i dag har det regnet i ett og alt er blaut, blaut, blaut 😮

Nå skal jeg lage pepperkakedeig, som mannen og jeg skal bake ut i morgen. Blir koselig! Jeg skal synge i kirka i morgen, gleder meg til det 🎶😍💚

Hvordan ser det ut i stua deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (10 minutter siden):

Stemningsrapport fra påskeliljehuset:

Hjemmelaget pizza spist sammen med mann, tenåring og hennes kjæreste. Veldig koselig! Så dro de to på kino, mens vi sløver i sofaen - ser litt på tv og mest på mobil. 

Da vi la oss i går, var det skikkelig winter wonderland her, men i dag har det regnet i ett og alt er blaut, blaut, blaut 😮

Nå skal jeg lage pepperkakedeig, som mannen og jeg skal bake ut i morgen. Blir koselig! Jeg skal synge i kirka i morgen, gleder meg til det 🎶😍💚

Hvordan ser det ut i stua deres da?

Frossenpizza i ensom majestet og så til sengs kl 20:25.

Anonymkode: 45591...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg i sofaen og med beina slengt på bordet. Har akkurat sett på Lewis og nå står radioen på.  Idag har menyen vært risgrøt til middag og salat, knekkebrød med brunost og mager vanilje kesam til kveldsmat.   

Imorgen er planen å dra på julemarked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drikker vi te og spiser boller med rosiner.  Mannen har sett håndball-kamp og jeg har sett på Netflix.  Ikke så spennende men i går var vi ute med noen venner så klokka var to før vi kom oss tilsengs.  Og det er sju grader ute og egentlig deilig å være inne i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (8 minutter siden):

Hvordan ser det ut i stua deres da?

Tenker du på spisestua, dagligstua, finstua, biblioteket, røkesalongen eller tjenerskapets oppholdsrom?

Neida, bare fleiper. Betongveggene er grå som de pleier! Muligens litt mer kledelig svartmugg enn i fjor på samme tid. 😝

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (42 minutter siden):

Her drikker vi te og spiser boller med rosiner.  Mannen har sett håndball-kamp og jeg har sett på Netflix.  Ikke så spennende men i går var vi ute med noen venner så klokka var to før vi kom oss tilsengs.  Og det er sju grader ute og egentlig deilig å være inne i varmen.

Vi var også på besøk i går og kom seint hjem. Deilig med en helt rolig lørdagskveld hjemme i dag. Jeg var noen timer sammen med foreldrene mine og hjalp dem med diverse. I morgen har vi lite planer, utover kirka om formiddagen. Jo, vi skal jo bake pepperkaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (44 minutter siden):

Tenker du på spisestua, dagligstua, finstua, biblioteket, røkesalongen eller tjenerskapets oppholdsrom?

Neida, bare fleiper. Betongveggene er grå som de pleier! Muligens litt mer kledelig svartmugg enn i fjor på samme tid. 😝

 

Haha 😁 Du kan få sagt det 😅 Lite svartmugg her, heldigvis! Vi har bare ei stue å velge mellom, så valgets kval er temmelig enkelt. Stua er stua 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (50 minutter siden):

Her sitter jeg i sofaen og med beina slengt på bordet. Har akkurat sett på Lewis og nå står radioen på.  Idag har menyen vært risgrøt til middag og salat, knekkebrød med brunost og mager vanilje kesam til kveldsmat.   

Imorgen er planen å dra på julemarked. 

Jeg elsker engelsk krim, men det gjør ikke mannen... Kos deg på julemarked i morgen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Frossenpizza i ensom majestet og så til sengs kl 20:25.

Anonymkode: 45591...0c0

Det tror jeg ikke noe på. Jeg skrev da innlegget mitt etter 20.25 🙃😁😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg lest ferdig en bok som jeg leste da jeg var 15 år. En utrolig fin ungdomsbok som jeg har hatt så gode minner om. Det handler om en jente  som drømte om å bli nonne, og jeg husket jeg misunte henne den lidenskapen i det ønsket. Jeg leste boka fordi jeg lurte på hvordan jeg ville reagere på den nå, og jeg syns historien var like vakker!  Og så har jeg spist ost og druer og  litt julekaker som jeg fikk av ene søsteren min. De var veldig gode også!  Nå bare surrer jeg rundt på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bakt serinakaker, laget deigen i går. Vi hadde sen middag. Innimellom har jeg skrevet på julebrevene - jeg masseproduserer ikke, og de som skal langt, må postes snart. Jeg fortsetter på dem i morgen, vi skal kanskje på et julemarked også. Snøen har kommet videre til oss i Oslo det siste døgnet, så det er julestemning utendørs.  

Neste uke har jeg to korkonserter, så det er øvelse nesten hver dag. Men så er det pause og snart ferie. 

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (38 minutter siden):

I dag har jeg bakt serinakaker, laget deigen i går. Vi hadde sen middag. Innimellom har jeg skrevet på julebrevene - jeg masseproduserer ikke, og de som skal langt, må postes snart. Jeg fortsetter på dem i morgen, vi skal kanskje på et julemarked også. Snøen har kommet videre til oss i Oslo det siste døgnet, så det er julestemning utendørs.  

Neste uke har jeg to korkonserter, så det er øvelse nesten hver dag. Men så er det pause og snart ferie. 

 

Vi skal også ha julekonsert neste helg. Øving to ganger til uka + søndag. Gleder meg! Mye faller på plass siste uka 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (47 minutter siden):

Her har jeg lest ferdig en bok som jeg leste da jeg var 15 år. En utrolig fin ungdomsbok som jeg har hatt så gode minner om. Det handler om en jente  som drømte om å bli nonne, og jeg husket jeg misunte henne den lidenskapen i det ønsket. Jeg leste boka fordi jeg lurte på hvordan jeg ville reagere på den nå, og jeg syns historien var like vakker!  Og så har jeg spist ost og druer og  litt julekaker som jeg fikk av ene søsteren min. De var veldig gode også!  Nå bare surrer jeg rundt på nettet. 

Så fint å gjenoppleve den følelsen en får av ei god bok ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg er ikke hjemme i min egen stue. Jeg er på hyttetur, men ikke vår egen hytte denne gangen. Det har vært ei sosial helg. Nå har jeg lagt meg sammen med mobilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en langhelg i barndomshjemmet og hjelper de gamle med demens med alt mulig, hvilket er meningsfullt, men også krevende. Det er derfor viktig å komme meg ut av huset og få «pauser». Jeg sammenligner det med slik det er på fly – man må feste egen surstoffmaske før man kan hjelper andre. Gå turer ut, ta en tur i butikker el lign, treffe barndomsvenner etc er viktig for ikke å gå på veggen. Eller også slikt som å ta med de gamle på besøk til andre familiemedlemmer og derved få «avlastning» på snakkinga og oppmerksomheten. 

Selv om jeg har vært flink til å «ta på surstoffmaske» de første dagene, gikk jeg akkurat i går (lørdag) på en liten smell og følte meg låst, trist og lei, og ønsket at jeg hadde dratt hjem slik at jeg kunne ha helgen hjemme. Fastlåstheten skyldes en del omstendigheter som jeg ikke hadde kontroll over. Men når kvelden kom og kveldsprogrammet på NRK kom, ble det litt lettere, for da tok det mye av oppmerksomheten slik at ikke jeg lenger var «center of attention». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (14 minutter siden):

Jeg har en langhelg i barndomshjemmet og hjelper de gamle med demens med alt mulig, hvilket er meningsfullt, men også krevende. Det er derfor viktig å komme meg ut av huset og få «pauser». Jeg sammenligner det med slik det er på fly – man må feste egen surstoffmaske før man kan hjelper andre. Gå turer ut, ta en tur i butikker el lign, treffe barndomsvenner etc er viktig for ikke å gå på veggen. Eller også slikt som å ta med de gamle på besøk til andre familiemedlemmer og derved få «avlastning» på snakkinga og oppmerksomheten. 

Selv om jeg har vært flink til å «ta på surstoffmaske» de første dagene, gikk jeg akkurat i går (lørdag) på en liten smell og følte meg låst, trist og lei, og ønsket at jeg hadde dratt hjem slik at jeg kunne ha helgen hjemme. Fastlåstheten skyldes en del omstendigheter som jeg ikke hadde kontroll over. Men når kvelden kom og kveldsprogrammet på NRK kom, ble det litt lettere, for da tok det mye av oppmerksomheten slik at ikke jeg lenger var «center of attention». 

Har ikke annet enn en klem å gi deg ❤️

Det høres ut som en krevende situasjon å være i. Ønsker deg hvile og styrke. De gamle har forhåpentligvis fått noen gode stunder og opplevelser sammen med deg disse dagene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 minutter siden):

Har ikke annet enn en klem å gi deg ❤️

Det høres ut som en krevende situasjon å være i. Ønsker deg hvile og styrke. De gamle har forhåpentligvis fått noen gode stunder og opplevelser sammen med deg disse dagene ❤️

♥️ Tusen takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (31 minutter siden):

Jeg har en langhelg i barndomshjemmet og hjelper de gamle med demens med alt mulig, hvilket er meningsfullt, men også krevende. Det er derfor viktig å komme meg ut av huset og få «pauser». Jeg sammenligner det med slik det er på fly – man må feste egen surstoffmaske før man kan hjelper andre. Gå turer ut, ta en tur i butikker el lign, treffe barndomsvenner etc er viktig for ikke å gå på veggen. Eller også slikt som å ta med de gamle på besøk til andre familiemedlemmer og derved få «avlastning» på snakkinga og oppmerksomheten. 

Selv om jeg har vært flink til å «ta på surstoffmaske» de første dagene, gikk jeg akkurat i går (lørdag) på en liten smell og følte meg låst, trist og lei, og ønsket at jeg hadde dratt hjem slik at jeg kunne ha helgen hjemme. Fastlåstheten skyldes en del omstendigheter som jeg ikke hadde kontroll over. Men når kvelden kom og kveldsprogrammet på NRK kom, ble det litt lettere, for da tok det mye av oppmerksomheten slik at ikke jeg lenger var «center of attention». 

Du har vært flink. Ikke lett å være sammen med en dement over tid. Ja, en må ta vare på seg selv, ellers går det ikke. Har selv en forelder som er dement og det er veldig tungt til tider.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og ungene først på kjøpesenter hvor vi kjøpte gave til mamma og stefar, så gikk vi på en times skitur da vi kom hjem. Så hadde vi mandel i grøten på kvelden siden ungene er i Thailand tre uker fra den 16. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (20 minutter siden):

Du har vært flink. Ikke lett å være sammen med en dement over tid. Ja, en må ta vare på seg selv, ellers går det ikke. Har selv en forelder som er dement og det er veldig tungt til tider.  

♥️ Ja, det er krevende. Ettersom jeg bor langt unna, «slipper» jeg jo dette i hverdagen. Jeg slipper å ha det hengende over meg at man må/burde innom. Men når jeg er der, så kan jeg ikke bare være der en time eller to og så gå hjem til meg selv. Det blir intenst. Men jeg ville ikke vært det foruten heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...