Gå til innhold

Personlig hygiene :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får over lange perioder ikke til å dusje, pusse tenner, skifte klær, skifte på senga… 

Dette plager meg noe voldsomt. Synes det er kjempeekkelt. Og skammer meg så mye at jeg ikke klarer å spørre om hjelp.

Vet ikke om det er depresjon, eller negative symptomer (har schizofreni). 

Noen som sliter med det samme? Hvordan skal jeg få til disse tingene? Føler meg helt paralysert 

Anonymkode: 19b30...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. På en måte. Men bryr meg ikke noe om det hjemme. Hvis man kommer på det ute er det ubehagelig.

Vet ikke hva jeg skal si. Du er bevisst det i alle fall. Hvorfor gjør du det ikke bare hvis disse tingene er viktig for deg? Glemsel? 

Anonymkode: 421a4...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 19.30):

Jeg får over lange perioder ikke til å dusje, pusse tenner, skifte klær, skifte på senga… 

Dette plager meg noe voldsomt. Synes det er kjempeekkelt. Og skammer meg så mye at jeg ikke klarer å spørre om hjelp.

Vet ikke om det er depresjon, eller negative symptomer (har schizofreni). 

Noen som sliter med det samme? Hvordan skal jeg få til disse tingene? Føler meg helt paralysert 

Anonymkode: 19b30...82c

Har du kontakt med noen i helsevesenet?

 

I tilfelle ja, så sett ord på det til vedkommende. Ved å sette ord på det, tar du litt livet av skammen rundt det. Da kan det bli litt lettere å gjøre noe med det? Om du ikke går og bærer på det alene. Hvordan vi har det rundt oss, som f.eks. rotete og skittent, påvirker oss i stor grad hvordan vi også har det i hverdagen. Kaos på utsiden kan generere kaos på innsiden og motsatt.

 

Det som kan være greit å vite,er at helsepersonell har med 110% sikkerhet sett og hørt om dette før. Det er en kjent problematikk innen flere lidelser/problemområder. Det har i liten grad noe å gjøre med å ta seg sammen. Da snakker vi i beste fall om tenåringer.

 

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...