Gå til innhold

Barna/ungdommene viser ingen glede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er 17 år nå.  De har de siste 3 årene ikke giddet å bry seg om julestrømpen jeg har hengt opp. Den har bare hengt der urørt. Det samme gjelder julekalenderen, de åpner ikke lukene eller skraper flaxloddkalenderen. Sist år ble jeg så irritert at jeg skrapet loddene for dem (da hadde det gått 2 mnd) jeg skapet frem en gevinst på tilsammen 600 kr tror jeg det var. Da så jeg at de smilte skeivt. 

Er ungdommen helt fjern i dag, eller er de på generelt basis bare alt for bortskjemte? 

Hadde dere bare gitt blanke i hele Julekalender og strømpen, om det var DERES barn?

Anonymkode: ae659...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er et tegn på at de har vokst fra det/ikke er så viktig for dem?

Jeg ville droppet begge deler neste år. Om de spør hvorfor så forteller du dem bare sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er 17 år nå.  De har de siste 3 årene ikke giddet å bry seg om julestrømpen jeg har hengt opp. Den har bare hengt der urørt. Det samme gjelder julekalenderen, de åpner ikke lukene eller skraper flaxloddkalenderen. Sist år ble jeg så irritert at jeg skrapet loddene for dem (da hadde det gått 2 mnd) jeg skapet frem en gevinst på tilsammen 600 kr tror jeg det var. Da så jeg at de smilte skeivt. 

Er ungdommen helt fjern i dag, eller er de på generelt basis bare alt for bortskjemte? 

Hadde dere bare gitt blanke i hele Julekalender og strømpen, om det var DERES barn?

Anonymkode: ae659...bd2

Høres merkelig ut, mine to har elsket dette hvert år og de er over 20 nå. Men dropp det neste år og se hva som skjer. Jeg hadde ikke giddet gjøre det flere ganger om de ikke brydde seg om det i det hele tatt - da hadde jeg heller laget en julestrømpe til meg selv og kost meg med den. Og kalendere til meg selv, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er så store, er det vel greit å snakke om dette før desember kommer? Jeg synes ikke det er så rart at de ikke bryr seg om julestrømper lenger, men Flaxkalender trodde jeg falt i smak også blant ungdom og voksne. Men folk er forskjellige.

Neste høst sier du i god tid i forveien at du har forstått at julestrømper og kalender med sjokolade eller småting har blitt for barnslig, men at de kan få velge mellom Flaxkalender eller at du vippser dem beløpet de koster. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er 17 år nå.  De har de siste 3 årene ikke giddet å bry seg om julestrømpen jeg har hengt opp. Den har bare hengt der urørt. Det samme gjelder julekalenderen, de åpner ikke lukene eller skraper flaxloddkalenderen. Sist år ble jeg så irritert at jeg skrapet loddene for dem (da hadde det gått 2 mnd) jeg skapet frem en gevinst på tilsammen 600 kr tror jeg det var. Da så jeg at de smilte skeivt. 

Er ungdommen helt fjern i dag, eller er de på generelt basis bare alt for bortskjemte? 

Hadde dere bare gitt blanke i hele Julekalender og strømpen, om det var DERES barn?

Anonymkode: ae659...bd2

Hvem henger du opp strømper for, deg selv eller dem? Bryr de seg ikke så drit i det. Noen voksne er helt manisk besatt av å holde på tradisjoner. Kanskje ungene kan synes det er hyggeligere når de er litt eldre.

Anonymkode: fc44b...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen voksne er helt manisk besatt av å holde på tradisjoner.

Ja, det er som oftest de som aldri har skjønt hvorfor vi har tradisjoner i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sist år ble jeg så irritert at jeg skrapet loddene for dem

(...)

Er ungdommen helt fjern i dag, eller er de på generelt basis bare alt for bortskjemte? 

Hadde dere bare gitt blanke i hele Julekalender og strømpen, om det var DERES barn?

Dette høres ut som en skikkelig koselig førjulstradisjon :P Not.

Men altså - nei, ungdommen er ikke helt fjern og alle er ikke bortskjemt, deriomot høres det ut som dine ikke syns dette er stas lenger.

Om min ikke syns det var stas med kalender hadde jeg selvfølgelig sluttet å gi han dette :D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De er 17 år nå.  De har de siste 3 årene ikke giddet å bry seg om julestrømpen jeg har hengt opp. Den har bare hengt der urørt. Det samme gjelder julekalenderen, de åpner ikke lukene eller skraper flaxloddkalenderen. Sist år ble jeg så irritert at jeg skrapet loddene for dem (da hadde det gått 2 mnd) jeg skapet frem en gevinst på tilsammen 600 kr tror jeg det var. Da så jeg at de smilte skeivt. 

Er ungdommen helt fjern i dag, eller er de på generelt basis bare alt for bortskjemte? 

Anonymkode: ae659...bd2

De høres bortskjemte ut.

Anonymkode: d7939...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De høres bortskjemte ut.

Ja, hvis det er sjokolade i julekalenderen og de ikke vil ha den, pluss at så mye penger som 600 kr ikke betyr noe kan det være en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet adventskalender i flere år mens ungene var tenåringer fordi det ble så mye negativt rundt det. Tok opp igjen tradisjonen da hun ene hadde flyttet hjemmefra og trengte litt ekstra kos i desember der hun bodde ❤️ Nå i år har jeg ikke hatt overskudd, så da ble det ingenting verken for borteboende "barn" eller for hun som fremdeles bor hjemme. Så får vi se neste år, kanskje det blir adventskalender til borteboende voksne barn da - eller ikke 😄 Jeg synes i hvert fall at du skal snakke med dem i god tid før neste adventstid, og droppe det dersom de ikke er interessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har landet på å rett og slett bare snakke med dem om hva de ønsker videre. Det enkle er mange ganger det beste. Tusen takk for nyttige meninger 😊👍

Anonymkode: ae659...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De høres bortskjemte ut.

Anonymkode: d7939...9a6

Jah, og det er nok min feil i tilfelle. For sent nå, og må gjøre det beste for fremtiden:)

Anonymkode: ae659...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har landet på å rett og slett bare snakke med dem om hva de ønsker videre. Det enkle er mange ganger det beste. Tusen takk for nyttige meninger 😊👍

Anonymkode: ae659...bd2

Ønsker deg en fin førjulstid sammen med ungdommene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (24 minutter siden):

Ønsker deg en fin førjulstid sammen med ungdommene ❤️

Takk for det og i like måte. Vi er litt i samme båt denne julen, så håper på det beste for begge ❤️

Anonymkode: ae659...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Takk for det og i like måte. Vi er litt i samme båt denne julen, så håper på det beste for begge ❤️

Anonymkode: ae659...bd2

🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...