Gå til innhold

Sjaman Durek om utdrivelse av onde makter i barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

– Sjaman Durek når nytt bunnivå, skriver Aftenposten-kommentator Therese Sollien i en kommentar i avisen.

Hun sikter altså til en ny video Durek la ut på Instagram nylig, der han instruerer foreldre om hva de skal gjøre dersom deres barn «utagerer og skriker og er aggressive uten grunn». Han mener nemlig at det kan bety at det bor vesener i barna deres.

«Måten du stanser det på, er å holde fast i barnet ditt. Se rett inn i øynene deres, uansett hvor ubehagelig barnet synes det er, og si: Du har ingen makt her!»

https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-slaktes-etter-ny-video-et-nytt-bunniva/s/5-95-1512699

Han hadde aldri sluppet inn i kongefamilien i salige Kong Olavs tid.

 

 

Anonymkode: 0c55b...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han hadde aldri sluppet inn i kongefamilien i salige Kong Olavs tid.

Hvordan vet du det?

Men til saken: Durek er ikke en sjaman, han er en sjarlatan. Veldig viktig forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

 

Han hadde aldri sluppet inn i kongefamilien i salige Kong Olavs tid.

 

 

Anonymkode: 0c55b...d39

ikke spesielt god på norsk kongehistorie? Kong Olav var selve folkekongen, er dte noen som hadde gitt husly er det nettopp Olav.

Anonymkode: 6483d...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

ikke spesielt god på norsk kongehistorie? Kong Olav var selve folkekongen, er dte noen som hadde gitt husly er det nettopp Olav.

Anonymkode: 6483d...448

Han ville ikke slippe inn Sonja i varmen.

Anonymkode: 0c55b...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han ville ikke slippe inn Sonja i varmen.

Anonymkode: 0c55b...d39

Det handler om en helt annen debatt, altså om hvem som skal være konge og dronning (de samme diskusjonene foregår også i dag), ikke om vanlig høflighet og respekt for folk.

Anonymkode: 6483d...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

– Sjaman Durek når nytt bunnivå, skriver Aftenposten-kommentator Therese Sollien i en kommentar i avisen.

Hun sikter altså til en ny video Durek la ut på Instagram nylig, der han instruerer foreldre om hva de skal gjøre dersom deres barn «utagerer og skriker og er aggressive uten grunn». Han mener nemlig at det kan bety at det bor vesener i barna deres.

«Måten du stanser det på, er å holde fast i barnet ditt. Se rett inn i øynene deres, uansett hvor ubehagelig barnet synes det er, og si: Du har ingen makt her!»

https://www.nettavisen.no/kjendis/durek-verrett-slaktes-etter-ny-video-et-nytt-bunniva/s/5-95-1512699

Han hadde aldri sluppet inn i kongefamilien i salige Kong Olavs tid.

 

 

Anonymkode: 0c55b...d39

I kommentarene under innlegget kan man også lese at det finnes en amulett som kan avhjelpe ustyrlige barn. Du skal ikke se bort fra at han selger den i nettbutikken sin. I tillegg inviterer han til spørsmål på PM, jeg gjetter for å kunne foreslå produkter som kan hjelpe. For en sjarlatan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det handler om en helt annen debatt, altså om hvem som skal være konge og dronning (de samme diskusjonene foregår også i dag), ikke om vanlig høflighet og respekt for folk.

Anonymkode: 6483d...448

Mannen drar med seg kongehuset ned i gjørma. Jeg gremmes.

Anonymkode: 0c55b...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mannen drar med seg kongehuset ned i gjørma. Jeg gremmes.

Anonymkode: 0c55b...d39

han er ikke helt i vater, men kongehuset klarer seg greit fordi om

Anonymkode: 6483d...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (12 minutter siden):

Jeg har tenkt at Durek nok er bedre enn ryktet

Det finnes mange som er verre enn ham, men han er likevel en sjarlatan og en falsk profet.

JEG derimot, kan tilby den ekte varen til under halve prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myten om byttinger hører fortiden til. Man prøvde seg med "merking" av babyene den gangen også. Kanskje ikke med akkurat amuletter, men ved å legge kors og stål nær barnet, for å skremme bort hulderfolket og andre onde vesener. 

Barnløse menn som aldri har bodd sammen med babyer eller småbarn, vet fint lite om hvordan man skal roe dem ned. I hvert fall ikke de som selger tvilsomme hjelpemidler.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (32 minutter siden):

Barnløse menn som aldri har bodd sammen med babyer eller småbarn, vet fint lite om hvordan man skal roe dem ned.

Riktig, og det er heller ikke det sjamaner skal drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (55 minutter siden):

Riktig, og det er heller ikke det sjamaner skal drive med.

Sjamaner er bare tull. Sjarlataner og svindlere alle sammen. Mø.

Anonymkode: 0c55b...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjamaner er bare tull. Sjarlataner og svindlere alle sammen. Mø.

Hysj! 🤐 Ikke ødelegg hele opplegget vårt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nå må bryllupet avlyses. Dette går ikke.

Anonymkode: 0c55b...d39

Märtha er voksen og gjør som hun vil, men jeg tenker at kongeparet bør ta avstand fra ham. Om ikke avstand fra hele fyren, sånn det minste gå ut med at de klart tar avstand fra det han står for.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (7 timer siden):

Märtha er voksen og gjør som hun vil, men jeg tenker at kongeparet bør ta avstand fra ham. Om ikke avstand fra hele fyren, sånn det minste gå ut med at de klart tar avstand fra det han står for.

Ja enig. Hun får selvsagt gifte seg med den hun vil, men det er viktig at kongehuset tar avstand fra det han står for, slik ar dette ikke gis legitimitet. Han er en sjarlatan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dette får så mye oppmerlsomhet? Det kunne vært en notis, toppen. 

Men det blir fullt krisemodus, og mer seriøse journalister hiver seg over tastaturet for å uttrykke sitt syn på dette som noe ekstrent dramatisk. Vi har vel forlengst skjønt at Durek er eksentrisk og nyter oppmerksomhet? Det er jo det han lever av. Hvis noen er mot dette, så hadde det vært mer nyttig å ignorere. Eller tror dere det nå danner seg køer for å få hjelp av Durek til barn som utagerer? 

Hvis dét hadde blitt tilfelle, så hadde jeg forstått oppstandelsen. At han har sine idéer, og mer oppsiktsvekkende sådanne, tror jeg vi kan ta helt med ro. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dette får så mye oppmerlsomhet? Det kunne vært en notis, toppen. 

Men det blir fullt krisemodus, og mer seriøse journalister hiver seg over tastaturet for å uttrykke sitt syn på dette som noe ekstrent dramatisk. Vi har vel forlengst skjønt at Durek er eksentrisk og nyter oppmerksomhet? Det er jo det han lever av. Hvis noen er mot dette, så hadde det vært mer nyttig å ignorere. Eller tror dere det nå danner seg køer for å få hjelp av Durek til barn som utagerer? 

Hvis dét hadde blitt tilfelle, så hadde jeg forstått oppstandelsen. At han har sine idéer, og mer oppsiktsvekkende sådanne, tror jeg vi kan ta helt med ro. 

 

 

Enig med deg. Alle vet jo nå hva for en type han er og hva det er han forkynner. Det burde derfor ikke komme som noen overraskelse å høre han snakke om slike utrolige ting. Det blir ikke slutten på kongehuset pga dette. Han alene klarer ikke å velte det, uansett hvor mye kontroversielt og rart han kommer med. Han og Märtha driver liksom sin greie på siden, det er noe alle vet nå, og jeg tror det etterhvert blir en slags "stilltiende aksept" (med oppgitte sukk) både fra kongehus og menigmann. Man registrerer ting, men bryr seg ikke og går videre. Han og Märtha får nok bare holde på. Ville vært litt rart om kongen eller kronprinsen skulle komme med en uttalelse hver gang det kommer noe oppsiktsvekkende fra den kanten. Det er mediene som hauser dette opp. De kunne ha latt være. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...