Gå til innhold

Kan man benytte seg av privat terapi når man allerede har en offentlig behandler (DPS)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er helt privat der du betaler selv så kan du det, men jeg tror at du blir kastet ut fra dps dersom du sier du har en til psykolog. Det håper jeg ihvertfall de gjør sånn at ikke noen heldige utvalgte får 2 behandlere, mens andre har 0.

Anonymkode: 6d293...644

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om det er helt privat der du betaler selv så kan du det, men jeg tror at du blir kastet ut fra dps dersom du sier du har en til psykolog. Det håper jeg ihvertfall de gjør sånn at ikke noen heldige utvalgte får 2 behandlere, mens andre har 0.

alle står fritt til å ha så mange behandlere de vil. privat = å betale selv.

Anonymkode: 97e7a...143

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker på feks i juleferien om det blir fort tøft. At jeg kan "spe på" med litt hjelp når fast behandler har juleferie...

Anonymkode: 10f23...076

Noen benytter seg av privat lege ved akutt sykdom når en tenker at det private er best til å hjelpe, og jeg kan ikke se at det er annerledes vedr. psykologisk hjelp.

Men om du tenker at dette kan være en problematikk som strekker seg utover flere perioder hvor du ikke har mulighet til å snakke med psykologen din, ville jeg først og fremst ha drøftet med terapeuten min strategier for å håndtere ferier. Forutsatt at du ikke har svært god råd...

Eva Sofie skrev (55 minutter siden):

Noen benytter seg av privat lege ved akutt sykdom når en tenker at det private er best til å hjelpe, og jeg kan ikke se at det er annerledes vedr. psykologisk hjelp.

Men om du tenker at dette kan være en problematikk som strekker seg utover flere perioder hvor du ikke har mulighet til å snakke med psykologen din, ville jeg først og fremst ha drøftet med terapeuten min strategier for å håndtere ferier. Forutsatt at du ikke har svært god råd...

Jeg tenkte mest på feks 2 timer om fast behandler har ferie. God ide å drøfte strategier😊

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om det er kun for en avgrenset, kort periode? Som feks ved behandlers ferie.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv om det er kun for en avgrenset, kort periode? Som feks ved behandlers ferie.

Nei da tenker jeg det er helt greit. 

Annonse

Everybody skrev (3 minutter siden):

Det går vel ikke an å kjøpe seg hjelp. Kan privatpraktiserende skrive ut medisiner og diagnostisere?

Om de er psykiatere kan de det😊

Everybody skrev (3 minutter siden):

Det går vel ikke an å kjøpe seg hjelp. Kan privatpraktiserende skrive ut medisiner og diagnostisere?

Selvfølgelig kan de det. De er jo utdannet på lik linje med offentlige aktører. Men da bør man ikke blande to behandlere, kan fort bli krøll for én. 

Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig kan de det. De er jo utdannet på lik linje med offentlige aktører. Men da bør man ikke blande to behandlere, kan fort bli krøll for én. 

Riktig. Jeg tenkte mer på "akutt-hjelp" når behandler har ferie.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riktig. Jeg tenkte mer på "akutt-hjelp" når behandler har ferie.

Riktig, da forstår jeg. Da bør du følge rådet til @Eva Sofie  

Everybody skrev (12 minutter siden):

Ja hvis man vil ha en bestemt diagnose så er det bare å lese seg opp på diagnosen og kjøpe seg en privattime og overdrive og lyve litt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...