Gå til innhold

Kan man bli deprimert av antidepressiva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen mulighet for at man skal kunne klare seg uten? Siden jeg opplever å bli verre når jeg går på det?

Er det sannsynlig at man blir enda verre når man trapper ned?

Anonymkode: 57c10...5d6

Hvilket AD er det du tar?

Fortsetter under...

Jeg har vært og er utmattet i bunn. Og er fullstendig utslitt, det kan jo gi deprimert tilstand uten at det er depresjon. Kan det ikke da tenkes at ad ikke hjelper? Og så er man stuck i situasjonen og dermed blir det depressive også verre?

Jeg har gått på aurorix siden 2012. Har i denne perioden også prøvd andre typer AD, men sluttet med disse pga uønskede bivirkninger.

Jeg har trappet ned og sluttet flere ganger, sist i år fra ca februar frem til juli hvor jeg etter vanskelig periode begynte igjen. 

Nå i høst har jeg hatt en lengere dårlig periode med dyp depresjon, samt mye sosial angst. 

Jeg har nå igjen begynt å trappe ned for å slutte. Hvorfor? Tja, jeg er deprimert og har angst uansett om jeg går på AD eller ikke. Og hvorfor skal jeg da bruke AD hvis det ikke hjelper?

Jeg er usikker på hvordan dette går. Problemet er at det er tilnærmet umulig å ha en før- og etter situasjon så man sammenligne livet med og uten AD.

Den lange opp- og nedtrappingsperioden gjør at jeg ikke husker hvordan jeg egentlig hadde før jeg sluttet eller startet. Og så har man placeboeffekten... Hvis jeg slutter og får det dårlig vil jeg automatisk tenke at er fordi jeg har sluttet med AD. Men er nødvendigvis riktig? Jeg var jo også  deprimert og hadde sosialangst når jeg brukte AD, jeg husker bare ikke om det var værre, bedre, eller det samme.

For å gjøre det mer forvirrende får jeg ulike råd fra fagpersoner. Siste gang hos DPS i fjor mente psykiater at jeg skulle slutte med AD da jeg åpenbart ikke hadde en hjelpende effekt av AD. Så da sluttet jeg .. og begynte igjen i juli. Andre jeg snakker mener nesten at det vanvidd å stoppe med AD.  

Så.... Ikke vet jeg🤔

Janvl skrev (2 minutter siden):

Jeg har gått på aurorix siden 2012. Har i denne perioden også prøvd andre typer AD, men sluttet med disse pga uønskede bivirkninger.

Jeg har trappet ned og sluttet flere ganger, sist i år fra ca februar frem til juli hvor jeg etter vanskelig periode begynte igjen. 

Nå i høst har jeg hatt en lengere dårlig periode med dyp depresjon, samt mye sosial angst. 

Jeg har nå igjen begynt å trappe ned for å slutte. Hvorfor? Tja, jeg er deprimert og har angst uansett om jeg går på AD eller ikke. Og hvorfor skal jeg da bruke AD hvis det ikke hjelper?

Jeg er usikker på hvordan dette går. Problemet er at det er tilnærmet umulig å ha en før- og etter situasjon så man sammenligne livet med og uten AD.

Den lange opp- og nedtrappingsperioden gjør at jeg ikke husker hvordan jeg egentlig hadde før jeg sluttet eller startet. Og så har man placeboeffekten... Hvis jeg slutter og får det dårlig vil jeg automatisk tenke at er fordi jeg har sluttet med AD. Men er nødvendigvis riktig? Jeg var jo også  deprimert og hadde sosialangst når jeg brukte AD, jeg husker bare ikke om det var værre, bedre, eller det samme.

For å gjøre det mer forvirrende får jeg ulike råd fra fagpersoner. Siste gang hos DPS i fjor mente psykiater at jeg skulle slutte med AD da jeg åpenbart ikke hadde en hjelpende effekt av AD. Så da sluttet jeg .. og begynte igjen i juli. Andre jeg snakker mener nesten at det vanvidd å stoppe med AD.  

Så.... Ikke vet jeg🤔

Nei ikke sant. 
Livredd for hva som skjer med meg om jeg slutter, men er helt jævlig nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...