Gå til innhold

Dere som av psykiske årsaker jobber 1-3 dager i uken, hvilke jobber har dere og hvordan fikk dere den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tittel.

Anonymkode: 103d3...a0b

Nå blir det ikke helt riktig at jeg svarer da jeg jobber 5 korte dager, men jeg ville bare si at kanskje noen får tilrettelegging eller kan "gå på topp" slik at man kan beholde sin opprinnelige jobb?

Anonymkode: 38756...171

Jeg jobber på kjøkken. Fikk hjelp igjennom en såkalt arbeids og inkluderings bedrift som hjalp meg finne en jobb. Har VTA, så arbeidsplassen får betalt for at jeg er der. Hvis ikke hadde jeg nok ikke fått muligheten til å jobbe der.

Jeg er ufør og kan ikke ha noen ordinær jobb, men jobbet en stund tre halve dager i uka i en jobb jeg fikk gjennom kommunen for folk som av ulike årsaker har falt ut av arbeidslivet. Det var trivelig det, men fant etterhvert ut at jeg har nok med det jeg har på hjemmebane, og med meg selv, så jeg sluttet. 

Jeg er fysisk på kontoret 1-3 dager i uken, alt etter evne. Men jobber fulltid, har dog veldig fleksibel arbeidstid. Jobber med prosjektledelse.

Sørget for å jobbe slik, fordi jeg hadde fysiske helseutfordringer som gjorde at jeg tok noen valg for 15 år siden. Skjønte at fysisk jobb ikke var noe for meg i lengden. De siste 3 årene med psykiske plager trappet jeg ned med tilstedeværelse på kontoret, men ønsket ikke å være helt uten jobb da jeg ble verre av det. Arbeidsgiver har hele tiden tilrettelagt. IA bedrift. 

Annonse

Planlegger å jobbe 2-3 dager i uken. Først starte i stilling som helsefagarbeider til jeg er vant med å jobbe og det grunnleggende og så gå tilbake som sykepleier. Hvis det går min vei. 

Glitter skrev (8 minutter siden):

Planlegger å jobbe 2-3 dager i uken. Først starte i stilling som helsefagarbeider til jeg er vant med å jobbe og det grunnleggende og så gå tilbake som sykepleier. Hvis det går min vei. 

Med deg og andre som inspirasjon, så får jeg tanker om at jeg også kanskje burde prøve meg i ordinært arbeid igjen. Jeg er ganske sikker på at jeg ville ha fått jobb innen det jeg har jobbet med før :)

Vendi skrev (4 minutter siden):

Med deg og andre som inspirasjon, så får jeg tanker om at jeg også kanskje burde prøve meg i ordinært arbeid igjen. Jeg er ganske sikker på at jeg ville ha fått jobb innen det jeg har jobbet med før :)

Hvis du føler deg stabil er det jo ikke noe i veien for å gi det en sjanse. Det er jo godt å ha noe å gjøre. :)

Glitter skrev (Akkurat nå):

Hvis du føler deg stabil er det jo ikke noe i veien for å gi det en sjanse. Det er jo godt å ha noe å gjøre. :)

Ja, men må nok bli litt friskere først. Jeg ser det ikke helt som uoppnåelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...