Gå til innhold

Hvordan endre tankemønster

Anbefalte innlegg

Har noen noen KONKRETE tips til hvordan man kan ta kontroll over tankene igjen når man har havna dypt dypt inni deperesjonstilstand med kraftig angst? 
Finnes det noen teknikker når den vanlige indre dialogen ikke lenger er Der og man klarer å ta seg selv i å tenke negativt? 

Og når man prøver å fokusere på noe annet så fyrer systemet av med symptomer og tanker og desperasjon og gardina går helt ned og det er helt umulig å være i noe annet. Hva kan man gjøre helt konkret / si til seg selv osv for å få hjernen over på andre spor igjen?

Anonymkode: 0e206...c86

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476871-hvordan-endre-tankem%C3%B8nster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig individuelt, men jeg anbefaler å fokusere på noe utenfor en selv. Alt fra hagestell til å kose med en katt. Etter en stund vil du se resultatene av hagestellet, og katten kommer tilbake for mer kos.

Ja, det er jo det som er litt av utfordringen, nettopp denne evnen til å fokusere på noe- og systemet fyrer av symptomer og ubehag og utmattelse og opplevelse av depersonalisering og angst og tanker.og så er jeg inni sirkelen igjen. men det funker over tid altså?

noe jeg kan konkret gjøre for å ikke bli dratt med i dragsuget men fortsette å fokusere?

psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Du kan evt. avtale med noen venner at de irettesetter deg hardt hver gang du zoomer ut - innenfor spesifikke tidsrammer. På den måten skremmer du deg selv til bedring.

Jeg er for det meste alene fordi jeg er så dårlig. 

Jeg er på en måte bare sånn her nå. Har vansker for å snakke om andre ting eller se meg selv som noe annet enn denne syke tilstanden. Og det forsterkes jo av seg selv. Så derfor konkrete råd for å ta seg selv tilbake selv om omstendighetene er annerledes 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...