Gå til innhold

Hvorfor har noen en depresjon som er verst om morgenen og dukker opp med en gang på morgenen, mens andre har en depresjon som er verst på kveld og natt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg våknet depressiv i dag, hadde det litt lettere utover dagen, men nå er det depressive tilbake igjen sånn at jeg mest sannsynlig vil legge meg depressiv også. Satser på en bedre dag i morgen. 

kupton skrev (37 minutter siden):

Ulike varianter av depresjon. 

Med varianter mener du da diagnoser? 

Anonymkode: db067...b49

kupton skrev (36 minutter siden):

Både og. 

Hvorfor svarer du så kort? Kan du ikke samtidig skrive hva slags diagnoser som gjør at man får de forskjellige? 

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor svarer du så kort? Kan du ikke samtidig skrive hva slags diagnoser som gjør at man får de forskjellige? 

Han er jo ikke ansatt her, så du kan ikke akkurat kreve svar.

Først har vi ulike diagnoser. Bipolare depresjoner har en mer tydelig forverring på morgenen.

Men selv om unipolare depresjoner har en diagnose basert på et symptombilde, ser jeg for meg at de ikke er like. Det viser seg på mange måter, ikke bare på ulik døgnvariasjon, men  også ulik sammensetning av symptomer, respons på medisiner etc etc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...