Gå til innhold

Å svare anonyme brukere som man kjenner igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Krøll47

Ikke direkte svar på spørsmålet, men siden jeg er en av dem som skriver mye som anonym opplever jeg stadig at andre brukere antar at de kjenner meg igjen pga andre tråder som ikke er mine. Veldig nyttig at dere da skriver "er du den samme som skrev det og det i tråd xy?" for da får jeg sjangs til å skrive nei :D

et annet merkelig fenomen er noe jeg opplever som "hermetråder". Jeg oppretter en tråd om temaX. De neste timer og dager dukker det opp samme tråd stilt på ulike måter, men samme og samme om igjen. Er det troll??? 

Fortsetter under...

Krøll47 skrev (1 minutt siden):

Ikke direkte svar på spørsmålet, men siden jeg er en av dem som skriver mye som anonym opplever jeg stadig at andre brukere antar at de kjenner meg igjen pga andre tråder som ikke er mine. Veldig nyttig at dere da skriver "er du den samme som skrev det og det i tråd xy?" for da får jeg sjangs til å skrive nei :D

et annet merkelig fenomen er noe jeg opplever som "hermetråder". Jeg oppretter en tråd om temaX. De neste timer og dager dukker det opp samme tråd stilt på ulike måter, men samme og samme om igjen. Er det troll??? 

Men hvis noen spør om det og det faktisk var deg, så vet jo plutselig alle hvem det var.

Det med hermetråder vet jeg dessverre ikke noe om.

Krøll47 skrev (4 minutter siden):

Jeg har også lagt til det fenomenet. Man skriver to paragrafer, så snipper en Anonym fem ord fra det man skrev, og klistrer det som nytt tråd. Haha festlig og litt irriterende. Men vi må huske på hva slags forum vi er på da😅 Selv glemmer jeg det ofte. 

Gjest Krøll47
motiva2 skrev (2 timer siden):

Men hvis noen spør om det og det faktisk var deg, så vet jo plutselig alle hvem det var.

Det med hermetråder vet jeg dessverre ikke noe om.

Det spiller ikke så stor rolle å innrømme det når en er anonym uansett 😅 

Trinity80 skrev (2 timer siden):

Jeg har også lagt til det fenomenet. Man skriver to paragrafer, så snipper en Anonym fem ord fra det man skrev, og klistrer det som nytt tråd. Haha festlig og litt irriterende. Men vi må huske på hva slags forum vi er på da😅 Selv glemmer jeg det ofte. 

Veldig merkelig og tilfeldig at noen har nesten eksakt samme problemstilling rett etterpå. Og det fem ganger på rad 😆

Krøll47 skrev (10 minutter siden):

Det spiller ikke så stor rolle å innrømme det når en er anonym uansett 😅 

Veldig merkelig og tilfeldig at noen har nesten eksakt samme problemstilling rett etterpå. Og det fem ganger på rad 😆

Hvilken problemstilling er det? Har ikke sett det. 

Anonymkode: b4f00...0c5

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvilken problemstilling er det? Har ikke sett det. 

Krøll47 skrev (25 minutter siden):

Sånn cirka enhver problemstilling jeg tar opp. 

Man kjenner det nok igjen fordi man følger litt med på tråder, samt at man kjenner igjen sine egne ord. Jeg kan bekrefte det som @Krøll47 nevner her. Kan hende folk i lidende stund faktisk glemmer hva de taster? Men jeg skjønner ikke ordrette hermingen, hva det kommer av. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har ikke jeg sett heller? 

Anonymkode: bd508...83c

Kanskje det er dere som starter trådene 😆😆

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner ikke. 

Annonse

Babette skrev (På 18.12.2023 den 15.27):

Hvis jeg mot formodning skulle finne på å be om råd for å komme over en "forbudt" forelskelse og skriver som anonym, ville jeg daue om noen som kjenner meg igjen på skrivestilen svarer med noe som antyder dette.

Jeg tenkte å tipse deg, om du skulle ønske å være anonym, at du ikke burde bruke ordet "daue", for da ville jeg tenkt det var deg eller eventuelt flisa som hadde gjenoppstått 😉 Men så søkte jeg, og da ser jeg at både Dorthe, Trine og Lillemus m. fl. har brukt det. For ikke å snakke om SDD 😄 Så dette kan vel stå som et eksempel på at det ikke nødvendigvis er så lett å kjenne igjen noen på skrivestilen som man kanskje tror. 😇

morsan skrev (På 20.12.2023 den 11.56):

Jeg tenkte å tipse deg, om du skulle ønske å være anonym, at du ikke burde bruke ordet "daue", for da ville jeg tenkt det var deg eller eventuelt flisa som hadde gjenoppstått 😉 Men så søkte jeg, og da ser jeg at både Dorthe, Trine og Lillemus m. fl. har brukt det. For ikke å snakke om SDD 😄 Så dette kan vel stå som et eksempel på at det ikke nødvendigvis er så lett å kjenne igjen noen på skrivestilen som man kanskje tror. 😇

Haha, takk for tipset uansett! Når det er sagt, var eksempelet hypotetisk. Jeg vil aldri dele noe sensitivt eller strengt personlig på DOL, verken med eller uten nick.

morsan skrev (På 20.12.2023 den 11.56):

Jeg tenkte å tipse deg, om du skulle ønske å være anonym, at du ikke burde bruke ordet "daue", for da ville jeg tenkt det var deg eller eventuelt flisa som hadde gjenoppstått 😉

Eller noen fra Bergen...

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Eller noen fra Bergen...

Det er ikke bare Bergen som kan skrive daue. Daue er litt mer slang å bruke. Han daua. Det er nok mer vanlig blant yngre folk. Jeg klarer ikke å se for meg at noen over 57år bruker det ihvertfall. 

Anonymkode: bd7bb...e41

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bare Bergen som kan skrive daue. Daue er litt mer slang å bruke. Han daua. Det er nok mer vanlig blant yngre folk. Jeg klarer ikke å se for meg at noen over 57år bruker det ihvertfall. 

Doffen daua... var en reklame. Er  Østfolding og vi bruker også daua. Næemer meg også 50 med stormskritt, så tror ikke mitt vokabular forandrer seg meget.

Anonymkode: cbb42...4c4

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er sørlending og 52 år, og jeg sier dauer 😁 Riktignok i litt mer uformell sammenheng, ikke i forbindelse med et ordentlig dødsfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...