Gå til innhold

Dere som har vært tungt deprimerte over flere år (jeg går inn i mitt 3.år)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobba fult men ble i stadig dårligere form psykisk og fysisk. Møtte til slutt veggen, og det ble total stopp. Nå er jeg ufør. Jeg har kontakt med familie men ikke venner.

Anonymkode: 16ebf...2d4

I min verste depresjon hadde jeg ikke hatt sjans til å ha en jobb nei, jeg kom meg såvidt opp av sengen for å gå på do og spise fjordland. Etter at jeg hadde spist og gått på do var det rett i sengen igjen og sånn va livet mitt i flere måneder. 

Men i lettere depresjoner så har jeg klart å jobbe ja

Anonymkode: 1accd...d8b

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg jobba fult men ble i stadig dårligere form psykisk og fysisk. Møtte til slutt veggen, og det ble total stopp. Nå er jeg ufør. Jeg har kontakt med familie men ikke venner.

Kan jeg spørre om du har en diagnose utenom depresjon? Jeg har bp2.

Ts

Anonymkode: 69953...e1e

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I min verste depresjon hadde jeg ikke hatt sjans til å ha en jobb nei, jeg kom meg såvidt opp av sengen for å gå på do og spise fjordland. Etter at jeg hadde spist og gått på do var det rett i sengen igjen og sånn va livet mitt i flere måneder. 

Men i lettere depresjoner så har jeg klart å jobbe ja

Anonymkode: 1accd...d8b

Fikk du hjelp da du var alvorlig deprimert?

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan jeg spørre om du har en diagnose utenom depresjon? Jeg har bp2.

Ts

Jeg har blant annet Bp2.

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg klarte ikke møte på skolen den verste tiden min. Nå er dette en god del år siden. Men jeg fullførte ikke dette året på VGs. 
Jeg hadde kontakt med familie. Mamma ble også etterhvert litt tung fordi hun så hvordan jeg slet. 
Venner hadde jeg, men jeg klarte ikke å se det da. Jeg hadde bare masse angst, trodde alle hadde dårlige hensikter og at jeg bare var en plage.

Jeg tekstet med noen av de, selv om jeg ikke møtte de hver dag. 
Har hørt i ettertid at jeg ga uttrykk for at jeg ikke ønsket mange av vennene mine som venner. Jeg svarte ikke på meldinger,  tok ikke tlf. Men jeg kan ikke huske at jeg ble kontaktet den tiden. Jeg husker ikke så veldig mye godt fra året 2007. Jeg husker bare at det hele tiden var mørkt ute, jeg var totalt utmattet/sov bort livet, ensom, slo ofte av lyset på hybelen min (bodde midt i et sentrum) for at folk ikke skulle se jeg var hjemme, var redd de skulle ta meg (var en del folk det året som var etter meg). 
Det eneste positive (som ikke egentlig er så positivt) er alkohol, fyll og festing 3 dager i uka. Alkoholen ga meg den avslappende følelsen, selvtilliten, energien og venner jeg savnet ellers.

Det første jeg gjorde var å skaffe meg jobb. Jeg rømte jo bort til ei bygd, så jeg måtte ha noe å gjøre. Ingenting hjelper der og da når man er deprimert, men så kicker det likevel noe inn som forteller deg at hvis du ikke gjør det, så blir du verre. Eller, det var sånn for meg. For andre bør det jo ikke være på den måten. Jeg var egentlig ganske robot i ett år minst, men det gikk fremover etterhvert. Jeg var redd for tilstanden min da, og jeg kan bli redd for å tenke på hvordan det var.

Jeg har på én måte kommet frem til at flaks og tilfeldigheter har mye å si. At jeg alltid har likt mennesker eller i det minste vært interessert i dem, tror jeg har reddet enormt mye for meg. De jeg møtte på jobben. De jeg møtte på tur. Han sykt hyggelige burikkeieren som hadde hele omsetningen på sommeren og derfor var så glade i oss fastboende fordi han hadde en jobb hele året. 

Å bli inspirert av andre er fremdeles det som "redder" meg. Jeg er ikke deprimert nå, men mennesker er motoren min vil jeg si. Eller drivstoff kanskje. 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...